۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۳۵۰۱۷
نماينده ولي‌فقيه در سپاه ناحيه کوهرنگ:

هر مسلمانی حکومت اسلامي و ولايت ولي فقيه می‌پذیرد

نماينده ولي فقيه سپاه در ناحيه کوهرنگ گفت: هر مسلمانی حکومت اسلامي و ولايت ولي فقيهرا پذیرفته و از هيچ حرکتي براي حفظ حکومت اسلامي و تبعيت از ولي فقيه دريغ نمي ورزد.
هر مسلمانی حکومت اسلامي و ولايت ولي فقيه می‌پذیرد
به گزارش جهانبین نیوز، حضرت حجت الاسلام و المسليمن صادق نيکنام، نماينده ولي فقيه سپاه در ناحيه کوهرنگ در گفتگو با خبرنگار کوهرنگ خبر، در رابطه با واکنش به سخنان اخير رئيس جمهور و تفسير به رأي نسبت به سيره و عملکرد و فرمايشات ائمه اطهار (ع) براي توجيه اقدامات و طرز تفکر خود اظهار کرد: در روزهاي اخير يک سوال بسيار بزرگ مطرح است که آيا مردم به کسي اقبال پيدا کنند اين شخص براي حکومت مشروعيت پيدا مي‌کند تا هر رفتار و برخوردي از اين شخص، نوعي مشروعيت داشته باشد يا خير.

نيک نام افزود: با اينکه اين مسئله، مسئله بسيار روشني است و هر مسلمان شيعه با جواب اين سوال است که تن به پذيرش حکومت اسلامي و ولايت ولي فقيه داده و از هيچ حرکتي براي حفظ حکومت اسلامي و تبعيت از ولي فقيه دريغ نمي ورزد ولي با اين حال اشاره اي کوتاه به اين مطلب خالي از لطف نيست.

وي بيان داشت: شيعه معتقد است هيچ کس حق ولايت بر کسي را ندارد چون مالک او نيست و تنها خداست که چون مالک همه هستي است حق ولايت بر مردم را دارد، بعد از خداوند متعال تنها کسي مي تواند صاحب اين حق بوده باشد که از طرف خداوند متعال منصوب شده باشند.

نيکنام در ادامه افزودند: شيعيان معتقدند حضرت رسول اکرم (ص) و امامان معصوم از جانب خدا به ولايت منصوب شده اند و در زمان غيبت امام زمان (عج) فقیهي که واجد شرايط بوده باشد حق حاکميت و ولايت دارد.

اين تحليلگر مسائل سياسي افزود: تنها تفاوت ولايت معصومين و ولي فقيه در اين است که امامان معصوم از طرف خدا به شکل معين نصب شده اند ولي نصب فقها عام بوده و در هر زمان برخي از آنها ماذون به حکومت هستند.

نماينده ولي فقيه سپاه در ناحيه کوهرنگ تصريح کرد: اما در مورد اينکه آيا اقبال مردم به حضرت رسول اکرم (ص) يا حضرت اميرالمومنين (ع) نقشي در مشروعيت بخشيدن به ولايت و حکومت ايشان داشته است يا نه بايد گفت، حضرت رسول اکرم از زماني که در غار حراء به مقام رسالت برگزيده شدند مقام ولايت و حکومت براي ايشان ثابت بوده، حال در زماني که مردم زمينه حکومت را براي رسول الله (ص) فراهم نمودند اين مقام ولايت و حکومت براي حضرت عينيت پيدا نموده و محقق گرديد، نه آنکه تا قبل از آن حضرت رسول  مقام ولايت نداشته اند بلکه مقصود آن است که با اقبال مردم زمينه حکومت حضرت رسول فراهم شد و عينيت به اين مقام بخشيده اند.

حجت الاسلام صادق نيکنام افزود: عده اي از برادران اهل سنت بر اين باورند که بعد از رسول خدا ولايت و حکومت با راي و بيعت مردم مشروعيت پيدا مي کند در حاليکه شيعيان مشروعيت حکومت ائمه را با نصب الهي مي دانند ولي تنها راي و بيعت مردم در تحقق بخشيدن به حکومت ائمه موثر مي دانند.

وي بيان داشت: اگر غير از اين بود پس حکومت معاويه و حتي يزيد يک حکومت مشروع بود و هرچه انجام مي دادند  از مشروعيت برخوردار بود و فرقي ندارد اين قبول مردم با زور بوده باشد يا رشوه و پخش پول و خريد نظر مردم به راه هاي غيراخلاقي، مگر غير از اين بود که مردم کوفه با امام حسين (ع) بيعت نمودند ولي تا پول هاي کثيف يزيد در بين آنها تقسيم شد دست از بيعت برداشتند و حکومت يزيد را قبول نمودند.

حجت السلام و المسلمين صادق نيکنام با اشاره به اينکه امام حسين (ع) بعد از اينکه کوفيان بيعت خود را شکستند بر قيام خود پا فشاري نموده و در اين راه از جان خود و عزيزان خود گذشتند و به خاطر اين بود که حق حکومت و  ولايت و اصلاح مردم را از آن خود مي دانست، افزود: در هيچ کجاي تاريخ نداريم که حضرت امير المومنين (ع) پس از بيعت مردم با خليفه هاي سه گانه ايشان نيز با آنها بيعت کرده باشند و حکومت آنها مشروع داشته باشد بلکه در همه حال حکومت را حقي براي خود مي دانستند  که اين حق را به ناحق غضب نمودند و اگر مقام ولايت حضرت علي (ع) در آن زمان (خانه نشيني حضرت) نبود پس چگونه حضرت حکومت را حق خود مي دانستند.

 انتهاي پيام1026ج /610ک
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۱۰:۰۰

29 Dec 2019