۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۲۱۷۹۷
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

تناقض بین گزارش‌های مسئولین و آنچه که در واقعیت و جامعه رقم می‌خورد، جفا در حق مردم است

نماینده ولی فقیه در استان گفت: به طور قطع تناقض بین گزارش‌های مسئولین و آنچه که در واقعیت و بدنه اصلی جامعه رقم می‌خورد، جفا در حق مردم است.
تناقض بین گزارش‌های مسئولین و آنچه که در واقعیت و جامعه رقم می‌خورد، جفا در حق مردم است
به گزارش جهانبین نیوز حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، در دیدار فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از فرماندهان و کارکنان این نیرو، با تبریک آغاز سال جدید و میلاد حضرت زهرا (س) به نامگذاری سال جدید به نام «دولت و ملت همدلی و هم‌زبانی» از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اظهارکرد: امیداور هستیم ملت و دولت که در این شعار مورد خطاب اصلی هستند بتوانند در این عرصه نیز همانند عرصه‌های دیگر ولایت‌مداری و عمل به دستورات ولایت را به نمایش بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام رصد کردن و سنجیدن مداوم و مستمر عملکرد خود را اساسی‌ترین و کلیدی‌ترین مسئله برای انسان راه‌یافته به دامن وحی و اسلام ناب دانست و تصریح کرد: انسانی که از وحی الهی، نبوت و آئین آسمانی اسلام بهره‌مند است و در سایه همین آئین، حق و دین اسلام را درک کرده و مسلمان شده و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت را به عنوان اسلام ناب پذیرفته است، نباید از رصد کردن خودش و وفق دادن عمل خودش با این آئین غافل شود.

خطیب جمعه شهرکرد رصد کردن و مراقبت از خود ، حرکت در مسیر اهداف الهی و دغدغه‌مندی نسبت به مطابقت داشتن اعمال با آئین اسلامی را زمینه ساز کمک و نصرت الهی در حق انسان دانست و افزود: خدای متعال وعده داده است، که اگر شما مؤمن و متقی شدید قطعا خدای متعال هم هدایتگر و دست‌گیر شما خواهد بود و نخواهد گذاشت که در انجام وظایف فردی ، جمعی و اداری ما نقص و کاستی رخ بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تاکیدکرد: دین‌مدار واقعی کسی است که مدام و مستمر خودش را و اعمال و رفتارش را با دین الهی وفق بدهد و بکوشد آن باشد که دین و آئین اسلامی از او می‌خواهد و به یقیین در این مسیر نیز خدا متعال به او کمک خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان در همین زمینه با اشاره به جايگاه ، مسئولیت سنگین و تأثيرگذاري عملكرد نيرو انتظامی در جامعه، روحیه دین‌مداری و کمک گرفتن از دین در انجام وظایف در این مجموعه را بسیار مهم و ضروری خواند و گفت: با توجه به ارتباط مستمر و گسترده بودن توقعات مردمی از نیروی انتظامی می‌طلبد که شما از دین حتما در انجام وظایف و مسئولیت‌ها کمک بگیرید، چرا که در سایه توجه به مسائل دینی، مردمداری ، عمل به وظایف و پاسخگویی صحیح به مطالبات به نحو مطلوب محقق خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در بخش دیگری از سخنان ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای کارکنان نیروی انتظامی ، بر لزوم بیان واقعیت‌ها و حقایق در ارائه گزارش‌ها تاکید کرد و افزود: یکی از دغدغه‌های مستمر دلسوزان نظام به ویژه رهبر انقلاب آن است که چقدر گزارش‌هایی که از سوی مسئولان ارائه می‌شود با کف جامعه و عرصه مسئولیت همخوانی دارد و چه میزان این آمارها و گزارش‌ها به دور از مبالغه بیان و به معنای واقعی کلمه عملیاتی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: به طور قطع تناقض بین گزارش‌های مسئولین و آنچه که در واقعیت و بدنه اصلی جامعه رقم می‌خورد، جفا در حق مردم است، چرا که مردم باید نتیجه و خروجی این گزارش‌ها را به صورت عملیاتی بر سر سفره‌های زندگی خودشان احساس کنند و بر روی آنها صحه بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در همین زمینه فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی را بر ارائه گزارش بر اساس واقعیات جامعه توصیه موکد کرد و گفت: بکوشید گزارش‌های شما مطابق با واقعیت‌های جامعه باشد تا به دل شنوده‌ها که همان عموم مردم هستند، بنشیند و به معنای واقعی کلمه آنها از این ارائه گزارش لذت ببرند و به شما آفرین بگویند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه رضایتمندی مردم از مجموعه نیروی انتظامی را تا حدودی قابل قبول دانست و اظهارکرد: رضایت‌مندی مردم از مجموعه نیروی انتظامی انصافا قابل مقایسه با رضایتمندی آنان از دیگر دستگاه‌های اجرایی و دولتی نیست؛ البته گلایه‌هایی هم وجود دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی همواره باید هم مظهر اقتدار و نظم و هم مظهر مهربانی، رأفت و رحمت در جامعه باشد تصریح کرد: با توجه به ارتباط مداوم و مستمر نیروی انتظامی با آحاد مردم ، اخلاق‌مداری در این مجموعه حرف اول را می‌زند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام خوش رویی ، خوش برخوردی و خوش گفتاری را از مصادیق بارز اخلاق مداری عنوان کرد و گفت: کارکنان نیروی انتظامی باید در همه زمینه‌ها و با همه افرادی که با آنها ارتباط دارند حتی مجرمین در عین حال که با روحیه اخلاق مدارانه با آنان برخورد می کنند، ترس از بی قانونی را در دل آن‌ها زنده کنند.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۰۹:۳۴

6 Mar 2020