۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۳۴۹۳۷
در ژنو/

استاد دانشگاه چهارمحالی منتخب دریافت مدال بشردوستانه از سوی صلیب سرخ شد

سيد ﺑﻬﺰاد ﻧﻘﻮي ﭼﺎﻟﺸﺘﺮي، موفق به دريافت مدال بشر دوستانه ﻓﻠﻮراﻧﺲ ﻧﺎﯾﺘﯿﻨﮕﻞ در چهل و ششمين دوره دو سالانه اهداي آن در سال ۲۰۱۷ شد.
استاد دانشگاه چهارمحالی منتخب دریافت مدال بشردوستانه از سوی صلیب سرخ شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ سيد ﺑﻬﺰاد ﻧﻘﻮي ﭼﺎﻟﺸﺘﺮي، موفق به دريافت مدال بشر دوستانه ﻓﻠﻮراﻧﺲ ﻧﺎﯾﺘﯿﻨﮕﻞ در چهل و ششمين دوره دو سالانه اهداي آن در سال ۲۰۱۷ شد.

سيد ﺑﻬﺰاد ﻧﻘﻮي ﭼﺎﻟﺸﺘﺮي ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺮﺑﯽ و همکار فعاليت‌هاي آموزشي و پرستاري ﻫﻼل اﺣﻤﺮ چهارمحال و بختياري، ﻣﺪرس داﻧﺸﮕﺎه و ﻣﺪﯾﺮ ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎنﻫﺎي ﻫﺎﺟﺮ (س) و آﯾﺖاﻟﻠﻪ ﮐﺎﺷﺎﻧﯽ (ره) ﺷﻬﺮﮐﺮد و ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎنﻫﺎي ﭘﻮﺳﺖ رازي و اﻣﺎم (ره) در ﺗﻬﺮان ﺑﻪ ﮐﻤﯿﺘﻪ اﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺗﯽ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ در ژﻧﻮ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺷﺪه ﺑﻮد که ﻣﺪال ﻓﻠﻮراﻧﺲ ﻧﺎﯾﺘﯿﻨﮕﻞ را دريافت کرد.

نامبرده هفته آينده با حضور در شهر ژنو در کشور سوئيس، مدال خود را از دست رئيس کميته بين‌المللي صليب سرخ دريافت مي‌کند.

سيد ﺑﻬﺰاد ﻧﻘﻮي ﭼﺎﻟﺸﺘﺮي تنها مربي و پرستار معرفي شده از جمهوري اسلامي ايران براي دريافت اين مدال بود.

گفتني است ﮐﻤﯿﺴﯿﻮن ﻣﺪال ﻓﻠﻮراﻧﺲ ﻧﺎﯾﺘﯿﻨﮕﻞ ﮐﻪ اﻋﻀﺎي آن ﻣﺘﺸﮑﻞ از ﻓﺪراﺳﯿﻮن ﺑﯿﻦاﻟﻤﻠﻠﯽ، ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺑﯿﻦاﻟﻤﻠﻠﯽ ﺻﻠﯿﺐﺳﺮخ و ﺷﻮراي ﺑﯿﻦاﻟﻤﻠﻠﯽ ﭘﺮﺳﺘﺎران اﺳﺖ، ﻃﺒﻖ ﺷﺮاﯾﻂ ﺗﻌﯿﯿﻦﺷﺪه از ﺟﻤﻠﻪ ﺷﺠﺎﻋﺖ، اﯾﺜﺎر و آﻣﺎدﮔﯽ ﺑﺮاي اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺖ، ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎي ﻋﻤﻠﯽ ﺑﻪ ﻧﻔﻊ ﻣﺠﺮوﺣﺎن، ﺑﯿﻤﺎران ﯾﺎ ﺳﺎﯾﺮ آﺳﯿﺐدﯾﺪﮔﺎن و اﻗﺪاﻣﺎت اﺑﺘﮑﺎري ﺑﺮاي ﺑﻬﺒﻮد ﮐﯿﻔﯿﺖ درﻣﺎن ﯾﺎ آﻣﻮزش، ﺳﻮاﺑﻖ ﮐﺎﻧﺪﯾﺪاﻫﺎ را ﺑﺮرﺳﯽ و اﻓﺮاد واﺟﺪ ﺷﺮاﯾﻂ را ﺑﺮاي درﯾﺎﻓﺖ ﻣﺪال ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ.

ﻓﻠﻮراﻧﺲ ﻧﺎﯾﺘﯿﻨﮕﻞ (Florence Nightingale) پرستار، مددکار و بنيانگذار حرفه پرستاري مدرن در ۱۲ ﻣﯽ ۱۸۲۰ ميلادي در ﯾﮏ ﺧﺎﻧﻮاده اﻧﮕﻠﯿﺴﯽ در ﻓﻠﻮراﻧﺲ اﯾﺘﺎﻟﯿﺎ ﭼﺸﻢ ﺑﻪ ﺟﻬﺎن ﮔﺸﻮد و زﻧﺪﮔﯽ ﺧﻮد را ﺻﺮف ﺧﺪﻣﺖرﺳﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺳﺮﺑﺎزان ﻣﺠﺮوح و ﺗﻼش ﺑﺮاي ﺑﻬﺒﻮد ﺧﺪﻣﺎت درﻣﺎﻧﯽ و اﺻﻼح آﻣﻮزش ﭘﺮﺳﺘﺎران ﮐﺮد. از آنجا که او در تمام طول شب با تحمل بي خوابي به بيماران رسيدگي و براي درمان و دلداري به آن‌ها تلاش مي‌کرد، به بانوي چراغ به دست مشهور شد.

ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﻣﻨﻈﻮر و ﺑﻪ ﭘﺎس اﯾﺜﺎر و زﺣﻤﺎت وي و ﺑﺎ ﻫﺪف ترويج ﺧﺪﻣﺎت ﺑﺸﺮ دوﺳﺘﺎﻧﻪ، در ﻧﻬﻤﯿﻦ ﮐﻨﻔﺮاﻧﺲ ﺑﯿﻦاﻟﻤﻠﻠﯽ ﺻﻠﯿﺐﺳﺮخ در سال ۱۹۱۲ ميلادي تصميم ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪ با اختصاص ﺑﻮدﺟﻪاي، ﻣﺪال ﺑﯿﻦاﻟﻤﻠﻠﯽ ﺑﺎ ﻧﺎم ﻓﻠﻮراﻧﺲ ﻧﺎﯾﺘﯿﻨﮕﻞ، ﻫﺮ دو ﺳﺎل ﯾﮏ ﺑﺎر ﺑﻪ ﭘﺮﺳﺘﺎران و ﻣﺪدﮐﺎران واﺟﺪ ﺷﺮاﯾﻂ اﻫﺪا ﺷﻮد.

انتهاي پيام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۱۳:۴۹

13 Jan 2020