۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۴۰۹۶۷
فرماندار شهرستان فارسان:

لزوم برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي برای مقابله با پديده شوم مواد مخدر

فرماندار شهرستان فارسان گفت: مبارزه با مواد مخدر در شهرستان فارسان از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و بايد با برپايي نمايشگاه‌ها، برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي و برنامه‌هاي فرهنگي در راستاي مقابله با پديده شوم مواد مخدر تلاش شود.
لزوم برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي برای مقابله با پديده شوم مواد مخدر
مرداس طاهري فرماندار شهرستان فارسان در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز در جلسه شورايي هماهنگي مواد مخدر از در دستورکار قرار گرفتن برنامه‌هاي فرهنگي و آموزشي و همچنين پاک‌سازي حاشيه مدارس و دانشگاه در  اين شهرستان خبر داد.

وي در رابطه با ترک اعتياد گفت: زماني که يک موضوع خطرات زيادي را براي جامعه فراهم کند به‌طور طبيعي راهکار براي جلوگيري از اين موضوع خطرآفرين ضروري‌ترين چيز براي امروز و ديروز و آينده جامعه اسلامي به شمار مي‌رود.

طاهری با اشاره به اينکه مسئولين و دست‌اندکاران مبارزه با مواد مخدر نگاه ويژه‌اي نسبت به امر خنثي‌سازي اين باندهاي خطرناک مواد مخدر دارند تأکيد کرد: موادهاي مخدر سنتي و صنعتي گوناگوني که امروز در جامعه وجود دارد و خطرات زيادي ازجمله جاني و مالي را فراهم کرده به‌گونه‌اي که اعتمادبه‌نفس را کم کرده و باعث بي‌اعتمادي در سطح جامعه شده است.

فرماندار شهرستان فارسان با اشاره به اينکه مواد مخدر و افرادي که دچار اين بيماري شده‌اند سرمنشأ بيشتر آسيب‌هاي اجتماعي امروز هستند اظهار داشت: در کنار اعتياد، مافياي سود جوي وجود دارند که با اين کار از ثروت زيادي برخوردار شدند و از اين کار خانمان‌سوز براي ديگران دست بر نمي‌دارند.

وي افزود: به‌طورکلي، عواملي را که باعث بروز اعتياد در جامعه مي‌شوند را مي‌توان به چهار دسته تقسيم کرد و آن‌ها را اين‌گونه بيان کرد؛ محيط اجتماعي، عوامل شخصي مثل خانواده، مدرسه و هم سن و سالان، مشکلات رواني و رفتاري فرد، تأثيرات بيولوژيک را مي‌توان از اساسي‌ترين چيزي‌هاي شمرد که باعث گرفتاري فرد به بيماري اعتياد مي‌شود.
 

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۰۷:۳۹

28 Dec 2019