۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۳۹۲۵۷

يک قدم مانده تا ميهماني خدا

کمتر از 24 ساعت ديگر به استقبال ماه مبارک رمضان ميرويم.
يک قدم مانده تا ميهماني خدا
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر ؛ مسلمانان صدر اول اسلام از صحابه كرام و تابعين رضي الله عنههم اجمعين به ماه رمضان اهتمام ويژه اي مي دادند, از خداوند مي خواستند كه آنها را تا ماه رمضان زنده نگه دارد تا اينكه بتوانند اين ماه پر فيض را روزه بگيرندو با قدوم رمضان خوشحال مي شدند,روزهاي آن را روزه و شبهايش را با نماز شب و تلاوت قرآن زنده نگه مي داشتند, و در اين ماه با انجام انواع طاعات نفس خود را تزكيه و پاك مي نمودند.

و همچنين خود را براي جهاد با دشمنان آماده مي كردند.

و همچنانكه ذكر كرديم بزرگترين غزوه و جنگ يعني جنگ بدر در ماه رمضان اتفاق افتاد ,فتح مكه نيز در ماه رمضان بود.

آنها مي دانستند كه ماه رمضان ماه كسالت و تنبلي و خواب نيست, چنانكه برخي چنين گمان مي كنند, بلكه بايد گفت ماه رمضان ماه عبادت, جهاد, و عمل است پس بايد اين ماه پر بركت را گرامي بداريم و اين فرصت را غنيمت بشماريم و اين ايام را با انواع عبادت و طاعات از ذكر و تلاوت سپري كنيم.

قبل ازهر چيز بايد بسوي خدا بر گرديم و خالصا نه ازتمام گنا هان توبه كنيم, وبا خداي خو يش عهد ببنديم كه بسوي گناهان باز نخواهيم گشت وبنده مخلص و فرمانبري خواهيم بود,در اين ماه كوشا باشيم كه به واجبات و مستحبات عمل كنيم واز محرمات و مكروهات اجتناب ورزيم.

بايد تمام اعضاي بدن ما در اين ماه روزه باشد, بطوريكه زبان از غيبت و سخن چيني وكلام زشت وحرام,چشم ازنگاه به نامحرم, وگوش ازشنيدن سخنان حرام امثال غيبت, آوازوترانه, ودست وپااز انجام دادن اعمال حرام, مصون و روزه دارباشد.

روزه و نمازهاي تراويح درماه رمضان بايد از روي اخلاص وايمان و اميد اجر وپاداش ازخداوند باشد نه بخاطر پيروي از مردم يا ترس از آنها روزه گرفت.

چنانچه پيا مبر(ص) فرمو ده است: «كسي كه بر اساس ايمان به خدا و اميد اجر از وي روزه گرفت گناهان گذشته اش بخشيده مي شود».
وفرموده: «كسي كه بر اساس ايمان و اخلاص و طلب اجر از خداوند در ماه رمضان به نماز و شب زنده داري بپردازد گناهان گذشته اش بخشيده ميشود».

برادران وخواهران مسلمان بايد توجه داشته باشند كه شايسته است كه در نما زهاي تراويح با جماعت شركت كنند وهمراه امام نماز بخو انند تا اينكه امام از نماز منصرف و فارغ شودتااينكه اجر وپاداش قيام شب را بدست آورند.

رسول الله(ص) مي فرمايد:«كسي كه همراه امام به نماز ايستاد تااينكه امام ازنماز فارغ شد برايش قيام شب نوشته مي شود»

در ماه مبارك رمضان شب قدر رافراموش نكنيم آن شب مباركي كه از هزار ماه يعني ۸۳سال وچهار ماه افضل وبهتراست, اين شب مبارك در ده روز اخير رمضان است, با زنده داري اين ده شب اخير ,با ذكر و دعا و استغفار و تلاوت قران بتوانيم فضيلت شب قدر را دريا بيم.

از اعتكاف در ماه رمضان بخصوص ده روز آخر غافل نباشيم.

ماه رمضان ماه احسان و نيكو كاري است ماهي است كه بايد به فكر ديگران بود. پس با انفاق و بخشش و با صدقه دادن به مستمندان به ياد آنها باشيم.

ماه رمضان ماه نزول قرآن است، پس اوقات خود را با تلاوت قرآن كريم سپري كنيم و در اين ماله با كلام الهي انس بگيريم، و در آياتش تدبر و تفكر بكنيم و بدانيم كه قرآن كريم در روز قيامت براي انسان شفاعت مي كند.

عزيزان ، عمر انسان كوتاه و محدود است پس اين ايام فرخنده و گرامي را با لغو و لعب و سر گرميهاي بيهوده تلف نكنيم، و بدانيم كه روز قيامت از اين اوقات پرسيده مي شويم.

منبع: سايت وااسلاماه
انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۱۴:۱۱

28 Dec 2019