۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۳۳۰۲۸

معدوم‌سازي بيش از دو تن ماهي قزل‌آلاي آلوده به مالاشيت گرين در لردگان+ تصاوير

سرپرست شبکه دامپزشکي شهرستان لردگان گفت:بيش از 2 هزار کيلوگرم ماهي قزل آلاي آلوده به مالاشيت گرين در مزارع پرورش ماهي شهرستان لردگان ضبط و معدوم سازي شد.
معدوم‌سازي بيش از دو تن ماهي قزل‌آلاي آلوده به مالاشيت گرين در لردگان+ تصاوير
به گزارش جهانبین نیوز؛ يوسف عبدالهي، سرپرست شبکه دامپزشکي شهرستان لردگان در گفتگو با سلام لردگان اظهار داشت: مالاشيت گرين يکي از فراورده هاي رنگي آنيلين است و اين ماده به عنوان يک ترکيب جهش زا و سرطان زا شناخته شده است، با توجه به سرطان زا بودن مالاشيت گرين، استفاده از آن در صنعت آبزي پروري ممنوع است،  اما سوداگران سرطان با آسودگي خيال و بدون دغدغه، «مالاشيت گرين» را  در مزارع پرورش ماهي  استفاده مي کنند.

عبدالهي افزود:  در همين راستا در پي نمونه برداري از مزارع پرورش ماهي سطح شهرستان لردگان و بررسي نتايج انجام شده که حاکي از استفاده اين ماده خطرناک در برخي از مزارع پرورش ماهي بود، به دستور دادستان شهرستان مقدار دو تن و 200کيلو گرم ماهي آلوده  ضبط و معدوم سازي شد.


يوسف عبدالهي سرپرست شبکه دامپزشکي در ادامه بيان داشت: با بررسي به موقع و اخذ نتايج آزمايشات تمامي مزرارع متخلف شناسايي و  از ابتداي سال جاري تا کنون مقدار هفت تن و نيم ماهي آلوده  معدوم سازي  و صاحبان  اين مزارع به مراجع قضايي معرفي شدند.

 وي به پرورش دهندگان هشدار داد و گفت: تمامي مزارع پرورش ماهي شهرستان تحت نظارت و پايش بازرسان و کارشناسان شبکه دامپزشکي مي باشد و در صورتي که تخلفي در اين خصوص رخ دهد، با آن ها برخورد قاطع و قانوني ميشود و  از مردم خواست از خريد ماهي از فروشندگان دوره گرد  خود داري نمايند.

سرپرست شبکه دامپزشکي لردگان در اکيپهاي نظارت  و بازرسي مواد خام دامي شبکه دامپزشکي شهرستان لردگان طي بازرسي از مراکز عرضه مواد غذايي (رستورانها ،سردخانه هاي عرضه مواد  خام دامي ، مراکز فروش مرغ و ماهي  و ...) مقدار 380 کيلو گرم مواد خام دامي ضبط و با حضور نماينده دادستان شهرستان لردگان در محل کشتارگاه لردگان معدوم گرديد.

عبدالهي درپايان افزود: باتوجه به شيوع بيماري آنفلوانزا در استانهاي همجوار ازهمشهريان عزيز تقاضا منديم از فروشگاهاي داراي مجوز دامپزشکي مرغ و ماهي خود را تهيه و با مشاهده فروشندگان دوره گرد عرضه غير بهداشتي مرغ زنده با شماره 03834442566 اطلاع رساني نمايند.

انتهاي پيام1022ج /630 ل
مرجع : سایت خبری تحلیلی سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۳۷:۴۹

1 Jan 2020