۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
کد مطلب : ۳۵۵۵۸
کلار گزارش مي دهد

گلايه مردم بروجن از گراني پياز/هر کيلو چهار هزار تومان!

مردم شهرستان بروجن که اين روزها از افزايش خيره کننده پياز گلايه دارند مي گويند: گراني افسارگسيخته قيمت ها بر اقشار محروم و متوسط جامعه فشار مي آورد.
گلايه مردم بروجن از گراني پياز/هر کيلو چهار هزار تومان!
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، جمعي از مردم شهرستان بروجن که از افزايش خيره کننده قيمت پياز در روزهاي اخير ناراضي هستند خواستار پيگيري و چاره انديشي مسئولان در اين خصوص شدند.

گراني پياز و گلايه مردم شهرستان بروجن باعث شد خبرنگار کلار براي بررسي اين موضوع به صورت ميداني نظرات مردم را جويا شود.

گلايه مردم بروجن از گراني پياز

يکي از شهروندان بروجني ضمن گلايه از افزايش قيمت پياز به خبرنگار کلار، مي گويد: هر کيلو پياز به چهارهزار تومان در بازار رسيده که تامين آن را براي مردم سخت کرده است.

مسعود احمدي با تاکيد بر اين که مسئولان بايد براي کاهش قيمت پياز چاره انديشي کنند، افزود: پياز در سبد خانوار مردم قرار دارد و بايد براي آن راه حلي پيدا کرد.

يکي ديگر از اهالي شهر بروجن در حالي که مشغول خريد ميوه در بازار است، مي گويد: چند وقتي مي شود که قيمت پياز در بازار تفاوت چشمگيري پيدا کرده و در اين ميان گراني آن بر دوش مصرف کنندگان احساس مي شود.
منوچهر کريمي ادامه داد: گراني اجناس و ميوه ها در زندگي مردم دخيل است و به جرات مي توان گفت گراني پياز اين روزها همه اقشار جامعه را به نوعي درگير خود ساخته است.

شهروند ديگري که مشغول خريد پياز است به خبرنگار کلار، گفت: گراني پياز در بازار به حدي رسيده است که با ميوه هايي همچون موز برابري مي کند و اين گراني تعجب همه مردم را برانگيخته است.

هر کيلو پياز ۴۰۰۰ هزار تومان

محمود عباسي اضافه کرد: گاهي قيمت ميوه ها آنچنان در بازار گران مي شود که مردم از خريد پشيمان مي شوند امروز هم گراني افسارگسيخته پياز بر اقشار محروم و متوسط جامعه فشار مي آورد.

گزارش ميداني کلار از بازار ميوه شهر بروجن حاکي از آن است که هرکيلو پياز با قيمت ۳۷۰۰ تا ۴۰۰۰ هزار تومان به فروش مي رسد.

گشتي در بازار و مغازه هاي سطح شهر بروجن گراني و تفاوت قيمت پياز را نشان مي دهد؛ پياز از ۳۷۰۰ تا ۴۰۰۰ هزار تومان اختلاف قيمت دارد.

آن طور که کارشناسان کشاورزي مي گويند اخيرا توليد و عرضه پياز در بازار نسبت به تقاضا کمتر شده و کمبود هم عامل اصلي گراني پياز است.

کارشناسان در حالي که کاهش کشت پياز نسبت به سال گذشته و همچنين صادرات اين محصول را از دلايل ديگر گراني پياز مي دانند احتمال مي دهند تا ۳۰ روز ديگر با وارد شدن پياز به بازار قيمت آن هم کاهش يابد.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۱۷:۰۰

27 Dec 2019