۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۴۰۵۹۸
رئیس سازمان جهادکشاورزی درچهارمحال وبختیاری:

کشت پاییزه راهبردی درراستای کاهش مصرف آب در کشاورزی است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، در جلسه ستاد زراعت استان ،گفت: با توجه به شرایط خشکسالی توجه به کشت پاییزه کلزا،گندم وجو راهبردی برای کاهش مصرف آب می باشد
کشت پاییزه راهبردی درراستای کاهش مصرف آب در کشاورزی است
دکتر غریب رئیس سازمان جهادکشاورزی درچهارمحال وبختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز اظهار کرد: با توجه به شرایط خشکسالی توجه به کشت پاییزه کلزا،گندم وجو راهبردی برای کاهش مصرف آب می باشد.


وی، بابیان اینکه، افزایش سطح زیر کشت محصولات دراولویت ما نیست افزود: با توزیع کود وبذر مناسب واستفاده ازکشت حفاظتی قصد داریم عملکرد در تولید را افزایش دهیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی درچهارمحال وبختیاری بیان کرد:هم اکنون شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ۵۰درصد کودمورد نیاز کشاورزان را تامین نموده است ،وهیچ محدودیتی ازلحاظ توزیع کود وبذر اصلاح شده نداریم وکشاورزان ازاین لحاظ دغدغه ای نداشته باشند.


غریب بابیان اینکه،به کشاورزان توصیه می کنیم ازکشت های حفاظتی استفاده کنند افزود: کشت حفاظتی روش جدید کشت به جای شخم عمیق می باشد که با این روش نگهداری آب درخاک برای استفاده بیشتر گیاه افزایش پیدامی کند وهمچنین ۲۰درصد عملکرد برداشت افرایش پیدامی کند.

وی،باتوجه به کشت این محصولات پاییزه می تواند نقش گسترده ای درصرفه جویی آب داشته باشد، بیان کرد: هدف از توزیع بذر اصلاح شده بین کشاورزان کنترل بیماری های بذر زاد،افزایش کیفیت و کمیت محصول و کاهش حداقل دو نوبت آبیاری و صرفه جویی در مصرف آب در زراعت می شود.

غریب اظهارکرد: ارقام بذر گندم آبی شامل: میهن،حیدری، پیشگام واروم وارقام دیم شامل سرداری و آذر ۲و ارقام محصول جو اصلاح شده شامل جلگه و بهمن می باشند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، گفت : امسال ۲۴ هزار هکتار از اراضی زراعی استان به کشت پاییزه جو اختصاص یافته است.

غریب افزود : هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از این اراضی به کشت جو آبی و ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار آن به کشت جو دیم اختصاص دارد

وی با بیان این که کشت پاییزه جو تا اواسط آبان ادامه دارد افزود: امسال برای اولین بار، ۲۵۰ تن بذر اصلاح شده ارقام انصار، آبیدر و سهند، در یک هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری کشت می‌شود.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۰۷:۱۸

27 Dec 2019