۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
کد مطلب : ۲۴۴۸۸
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزي در بروجن:

285 ميليارد ريال اعتبار به بخش کشاورزي چهارمحال و بختياري اختصاص يافت

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزری در بروجن از اختصاص 285 ميليارد ريال اعتبار به بخش کشاورزي چهارمحال و بختياري خبر داد.
285 ميليارد ريال اعتبار به بخش کشاورزي چهارمحال و بختياري اختصاص يافت
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، علي مراد اکبري در بازديد از سد امام‌قيس بخش گندمان از اختصاص ۲۸۵ ميليارد ريال اعتبار به بخش کشاورزي چهارمحال و بختياري خبر داد.

مراد اکبري با اشاره به خشک‌سالي‌هاي اخير و مشکل کم‌آبي در چهارمحال و بختياري، افزود: توسعه سيستم‌هاي آبياري تحت‌فشار در اين استان در دستور کار وزارت جهاد قرار گرفته است.

وي با اشاره به اين که ۴۰ درصد از اراضي کشاورزي استان چهارمحال و بختياري مجهز به سيستم آبياري تحت‌فشار مي‌باشد، خاطرنشان کرد: ۲۳۰ ميليارد ريال از اعتبار مذکور، به توسعه سيستم‌هاي آبياري نوين در استان اختصاص يافته است.

مراد اکبري، چهارمحال و بختياري را يکي از استان‌هاي پيشرو در امر توسعه سيستم‌هاي تحت‌فشار عنوان کرد.

نماينده مردم بروجن هم در اين بازديد از تامين ۲۰ ميليارد ريال اعتبار به منظور آغاز عمليات احداث سد روستاي امام‌قيس بخش گندمان شهرستان بروجن خبر داد.

امير عباس سلطاني افزود: حجم اين مخزن ۱۸ ميليون متر مکعب مي‌‌باشد که با بهره‌برداري از آن بالغ‌بر سه هزار هکتار از اراضي کشاورزي روستاي امام قيس زير کشت مي‌رود و زمينه اشتغال يک هزار نفر فراهم مي‌شود.

وي همچنين با اشاره به سطح زير کشت اراضي کشاورزي در اين روستا افزود: در صدد هستيم با بهره‌برداري از اين پروژه، روستاي امام‌قيس را به عنوان قطب کشاورزي در سطح استان و کشور معرفي کنيم.


انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۴۰:۲۶

27 Dec 2019