۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۳۲۷۶۸
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری

تاکنون در چهارمحال و بختیاری آنفلوآنزای فوق حاد پردنگان دیده نشده است

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۱۲ استان کشور درگیر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شده و با توجه به اینکه استان همجوار( اصفهان) نیز درگیر این بیماری است باید اقدامات شدید پیشگیرانه را اعمال و برنامه ریزی هایی را انجام دهیم.
تاکنون در چهارمحال و بختیاری آنفلوآنزای فوق حاد پردنگان دیده نشده است
به گزارش جهانبین نیوز، بيماري آنفلوانزاي پرندگان از طريق ترشحات بدن پرنده آلوده به ويروس اين بيماري منتقل مي شود بنابراين مهمترين اقدام براي پيشگيري از اين بيماري خودداري از دست زدن به بدن پرنده آلوده به اين بيماري است.

بيماري آنفلوانزاي پرندگان انواع مختلفي دارد كه اكثر آنها فقط در ميان پرندگان قابل انتقال است فقط نوع فوق حاد آنفلوانزاي پرندگان با عنوان آنفلوانزايH۵N۱ بين انسان و پرندگان مشترك است و امكان انتقال اين بيماري از پرندگان به انسان وجود دارد.

ويروس آنفلوانزاي پرندگان از طريق ترشحات بدن پرنده آلوده به ويروس اين بيماري ممكن است به انسان منتقل شودبه همين علت پزشكان توصيه مي كنند در صورتي كه با جسد يك پرنده مرده مواجه شديد به هيچوجه به آن دست نزنيد چون ممكن است علت مرگ آن آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان باشد و لمس آن موجب انتقال اين بيماري مي شود.

بيماري آنفلوانزاي پرندگان به علت ماهيت آن بيشتر يك بيماري شغلي محسوب مي شود و بيشتر شكارچيان و افرادي كه در مرغداريها كار مي كنند در معرض خطر اين بيماري قرار دارند، اين افراد بايد حتما آموزشهاي لازم را براي پيشگيري از اين بيماري ببينند، حتما بايد هنگام لمس پرندگان دستكش به دست داشته باشند و دهان و بيني خود را بپوشانند.

مهمترين توصيه پزشكان به مردم عادي به خصوص كودكان براي پيشگيري از بيماري آنفلوانزاي پرندگان اين است كه به هيچوجه به پرندگان مرده دست نزنند و در صورت لمس هر پرنده‌اي بلافاصله دستهاي خود را آب و صابون بشويند.

محمد اسدی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز اظهارکرد: تاکنون ۱۲ استان کشور درگیر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شده و با توجه به اینکه استان همجوار( اصفهان) نیز درگیر این بیماری است باید اقدامات شدید پیشگیرانه را اعمال و برنامه ریزی هایی را انجام دهیم.

اسدی گفت: ماهیت آنفلوانزا تغییرات آنتی ژنیکی می باشد که علت اپیدمی هایی که در دنیا وجود دارد همین تغییر ماهیت ویروس است.

وی تصریح کرد: در همین راستا و با توجه به شرایط ویژه که در استان اصفهان بوجود آمده هماهنگی هایی برای آنچه رخ خواهد داد باید انجام دهیم.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۳۱:۲۷

29 Dec 2019