۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۲۴۲۰۸

اولين سد زير زميني استان چهارمحال و بختياري در يان‌چشمه احداث شد

اولين سد زير زميني استان چهارمحال بختياري در روستاي يانچشمه، شهرستان بن ساخته و به بهره برداري رسيد.
اولين سد زير زميني استان چهارمحال و بختياري در يان‌چشمه احداث شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، علي محمدي‌مقدم مديرکل جديد منابع طبيعي و آبخيزداري چهارمحال وبختياري در آيين افتتاحيه سد زير زميني يانچشمه ضمن تبريک هفته دولت، گفت: ساخت اين سد با حجم مخزن ۲۵۰ هزار متر مکعب و ايجاد ديواره بتن از سال گذشته آغاز و امسال با هزينه ۳۵ ميليارد ريال به پايان رسيد.

وي کاهش اثرات خشکسالي، نزديک‌تر بودن سد به محل مصرف، کاهش آلودگي آب، کنترل تبخير، جلوگيري از ايجاد رسوب، خاک‌ريزي کمتر و در نتيجه افزايش عمر مفيد تأسيسات و تخريبات کمتر طبيعت را از مزاياي سد‌هاي زيرزميني در مقايسه با سد‌هاي سطحي برشمرد.

محمدي‌مقدم با بيان اينکه اينم سد براي کاهش اثرات خشکسالي در شهرستان ساخته شده است، افزود: شهرستان بن نيز جز شهرستان‌هاي است که امسال در خشکسالي بسر مي‌برد و اين سد زيرزميني از طريق تزريق بتن و ايجاد ديواره بتني براي کاهش اثرات خشکسالي و کم‌آبي در آن منطقه به بهره‌برداري رسيده است.

وي تصريح کرد: سد زيرزميني يک ديواره آب‌بندي است که در عمق زمين و در محل مناسب براي جمع‌آوري و جلوگيري از حرکت آب‌هاي زيرزميني ساخته مي‎شود.

محمدي‌مقدم به اشتغال پايدار اشاره کرد و گفت: پروژه‌هاي اين چنيني نه تنها به آب و خاک آن منطقه کمک مي‌کند بلکه موجب مي‌شود اشتغال پايدار و تسريع بيابد.

انتهاي پيام1026ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۰۸:۳۴

27 Dec 2019