۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۳۶۰۸۹
با حضور 13 استان

نواي موسيقي هنرمندان زاگرس نشين ايران در بروجن طنين انداز شد

دهمين جشنواره موسيقي محلي مناطق زاگرس نشين ايران با حضور 150 هنرمند از 13 استان کشور کار خود را آغاز کرد.
نواي موسيقي هنرمندان زاگرس نشين ايران در بروجن طنين انداز شد
به گزارش جهانبین نیوز، رحمت ا... يوسف زاده رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بروجن در گفت‌وگو با کلار، اظهار داشت: دهمين جشنواره موسيقي مناطق زاگرس نشين ايران امروز سه شنبه در فرهنگسراي بروجن آغاز و به مدت سه روز ادامه مي يابد.

وي اضافه کرد: ۱۵۰ هنرمند از ۱۳ استان کشور چهاردهم تا شانزدهم شهريورماه به مدت سه روز با يکديگر در بخش سازهاي بادي، مضرابي، کششي و کوبه اي، شاهنامه خواني و مقام خواني و بخش ويژه به رقابت مي پردازند.

يوسف زاده با بيان اين که هادي منتظري، هادي آزرم، جانگير نصر اشرفي و حميد توفيقي بروجني آثار اين جشنواره را داوري مي کنند، گفت: جشنواره موسيقي مناطق زاگرس نشين با حضور هنرمندان استان هاي آذربايجان غربي، اصفهان، ايلام، بوشهر، خوزستان، کردستان،کرمان، کرمانشاه، لرستان، همدان و هرمزگان، کهگيلويه و بوير احمد و چهارمحال و بختياري برگزار مي شود.

وي ضمن بيان اين جشنواره موسيقي زاگرس نشينان براي دهمين بار در شهرستان بروجن برگزار مي شود، خاطرنشان کرد: آثار هنرمندان گروه نواز در روزهاي چهاردهم و پانزدهم شهريور به صورت عمومي در سالن ورزشي فجر بروجن اجرا مي شود.

يوسف زاده با اشاره به اين که حفظ هنر اصيل و معرفي موسيقي مقامي منطبق با فرهنگ ايراني اسلامي مهمترين هدف برگزاري اين جشنواره است، ادامه داد: معرفي ظرفيت ‌هاي موسيقيايي مناطق و اقوام ايراني، حمايت و قدرشناسي از تلاش‌هاي هنرمندان اين رشته و تبادل و تعامل فرهنگي و هنري گروه‌هاي موسيقي از ديگر اهداف برگزاري اين جشنواره به شمار مي رود.

وي ادامه داد: جشنواره موسيقي زاگرس نشين مي کوشد به جايگاه موسيقي اقوام ايراني ارج نهاده و اين مجموعه براي بازتاب اين هدف گرد هم آمده است تا عرضه کننده اين وارگه به هنرمندان، هنردوستان و اهالي فرهنگ و هنر قرار گيرد.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بروجن گفت: در بخش گروه نوازي سه جايگاه برتر و در بخش تک نوازي از هر بخشي يک نفر برگزيده مي شود؛ امکان هم دارد داوران افرادي را مستحق مقام برتر ندانسته و صرفا برگزيده کنند.

يوسف زاده جشنواره موسيقي محلي مناطق زاگرس نشين را يکي از مهمترين جشنواره ها در کشور دانست و گفت: جشنواره موسيقي زاگرس نشينان از سال ۸۶ با شرکت استانها به ميزباني بروجن برگزار شده که موفق به کسب مقاماتي در اين جشنواره شده اند.

وي از برگزاري آيين اختتاميه اين جشنواره در روز پنجشنبه شانزدهم شهريور ماه خبر داد و گفت: جشنواره موسيقي محلي مناطق زاگرس نشين کشور به ميزباني شهرستان بروجن با استقبال گسترده علاقه مندان و هنردوستان برگزار مي شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۱۶:۴۱

18 Jan 2020