۰
plusresetminus
بازیگر سینما و تلویزیون بابیان اینکه شخصیتی مانند سردار سلیمانی در حوزه عدالت، قضا و فرهنگ احتیاج است تا مراقبت جدی در این حوزه‌ها صورت بگیرد،گفت: متولیان قبلی فرهنگی دولت باید چند ماه دیگر درس بخوانند و در شهریورماه امتحان تجدیدی بدهند.
نیازمند سردار سلیمانی‌هایی در حوزه فرهنگ و قضاوت هستیم/ متولیان قبلی وزارت فرهنگ باید در شهریور امتحان تجدیدی بدهند
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جهانگیر الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار یار خراسانی بابیان اینکه تولید آثاری که احساس تعلق به این آب‌وخاک را تبیین کند ازنظر مدیران فرهنگی دور نیست، گفت: در دوره مسئول قبلی وزارت فرهنگ و ارشاد این دولت تولید آثاری که مدعی باورهای انقلابی و اتکاء به موازینی که اسباب حرکت مردم ایران در سال ۵۷ باشد، مورد بی‌توجهی، حذف و هجمه پنهان قرار گرفت.

وی همچنین تصریح کرد: گرایش‌های سیاسی متفاوتی که با داخل و خارج کشور ارتباطات وسیعی دارد در گذشته اسباب سوختن برخی نیروهایی شد که سعی می‌کردند چراغ راه، شمع روشنگر، طریق ارادت و حفظ ارزش‌های انقلابی و پاسدار خون جوانانی باشند که با اهداء جان خود به تاریخ این سرزمین کمک کردند تا سیستم و ساختاری در این کشور عهده‌دار مسئولیت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باشد که از متن مردم بیرون ‌برخواسته باشد.

مرجع پیگیری برای اجرای توصیه‌های مقام معظم رهبری وجود ندارد

الماسی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره ولنگاری فرهنگی، بیان کرد: مقام معظم رهبری به‌عنوان ولی امر مسلمین، در سال‌های گذشته اشاره‌های متفاوتی در خصوص ضرورت‌ فعالیت‌های فرهنگی و همین‌طور واقعیت‌های سیاسی و درک منافع ملی و چگونگی حرکتی که به استقلال و آزادی نزدیک باشد، بیان کردند.

وی ادامه داد: پس از این‌که مقام معظم رهبری بر ضرورت‌‌ها تاکید می‌کنند، مسئولان اجرایی کشور چه در بخش دولتی و چه در بخش‌های خصوصی اقدام به پیاده کردن این سخنان نکرده و به تدریج این تحلیل‌ها و تجزیه‌ها رنگ باخت و در نتیجه همان رویکردهای قبل ادامه یافت.

این بازیگر سینما و تلویزیون همچنین ضمن تاکید بر این نکته که مرجع پیگیری برای اجرای توصیه‌های مقام معظم رهبری وجود ندارد، گفت: ایشان با انگشت اشاره راه را نشان می‌دهند، ولی در عمل مجریان برحسب سلایق فردی تعبیرهای مختلفی را ارائه می‌دهند و راه خودشان را می‌روند.

برداشت‌های سلیقه‌ای گاهی جایگاه ولایت را به خطر می‌اندازد

وی بابیان اینکه این برداشت‌های سلیقه‌ای در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و قضایی گاهی اوقات جایگاه و شأن ولایت را به مخاطره می‌اندازد، بر تشکیل ستاد پیگیری چگونگی رفتار متناسب با ضرورت‌های عملی حوزه فرهنگ، سیاست، اقتصاد و قضاوت تاکید کرد.

الماسی در ادامه سخنان خود گفت: همان‌قدر که مدافعان حرم در خارج از کشور از حرم حضرت زینب (س) دفاع می‌کنند یک گروهی در داخل نیز باید از حریم ارزش‌ها و بایدهای انقلابی دفاع کنند.

وی در پایان بابیان اینکه شخصیتی مانند سردار سلیمانی در حوزه عدالت، قضا و فرهنگ احتیاج است تا مراقبت جدی در این حوزه‌ها صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: متولیان قبلی فرهنگی دولت باید چند ماه دیگر درس بخوانند و در شهریورماه امتحان تجدیدی بدهند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۱۱:۳۷

29 Dec 2019