۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۳۶۷۱۹
امام جمعه شلمزار

در برجام مثل صفين ولايت رها شد

امام جمعه شلمزار در خطبه هاي نماز جمعه شلمزار به مهمترين مسائلي که کشور با آن روبروست اشاره کرد و گفت: در برجام مثل صفين ولايت رها شد.
در برجام مثل صفين ولايت رها شد
به گزارش جهانبین به نقل از کيار بيدار حجت الاسلام سلطانزاد در جمع نمازگزاران جمعه شلمزار و در خطبه اول نماز جمعه شلمزار گفت: يکي از خصلت هاي خوب انسان م مختصر، مفيد، بجا و اثر گذار حرف زدن است. مي توان همه گونه سخني بر زبان آورد، مي توان سخن حق گفت يا خداي نکرده باطل بر زبان آورد اما اي کاش هر گاه سخني بر زبان جاري مي سازيم سخناني نيکو و گرانبها و ارزشمند و بر حق بر زبان برانيم و البته بايد اين را هم بدانيم که بعضي زمان ها و مکان ها حرف نزدن بهتر از حرف زدن است و حرف نزدن دليل بر ناداني و بي دانشي نيست.

امام جمعه شلمزار در ادامه به مساله امر به معروف و نهي از منکر اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهي از منکر يکي از هداياي مردم به پروردگار است.
اگر دستمان خالي باشد به طوريکه نتوانيم صدقه دهيم، انفاق کنيم يا به ديگران کمک مالي بدهيم اما در راستاي اجراي احکام الهي گام برداريم و اقامه کننده امر به معروف و نهي از منکر باشيم خداوند خودش ضامن بهشتي شدن مردم است.

وي افزود: ديگر هديه اي که مردم مي توانند به خداوند بزرگ دهند اين است که خيرخواه مردم باشيم و اين هديه اي به پروردگار است
خيرخواه مردم بودن به اين معناست که با کارها با افکار و با اقدامات خود خير و نيکي را براي مردم فراهم سازيم. بايد به گونه اي رفتار کنيم که کسي که خود به زمين خورده است را دريابيم و مشکلي بر مشکلاتش اضافه نکنيم.

حجت الاسلام سلطانزاده در خطبه دوم نماز جمعه شلمزار به آغاز ماه صفر اشاره کرد و گفت: صدقه دادن در ماه صفر بسيار سفارش شده است و دعاهاي ويژه اي در اين ماه سفارش شده است.

وي در ادامه و در بيان مناسبت هاي ماه صفر گفت: ماه صفر سال ۳۷هجري سالروز جنگ صفين است، جنگ صفين جنگ حق و باطل است، در جنگ صفين علي رغم اينکه مسلمانان مي دانستند معاويه ي ملعون بر حق نيست اما با رفتن قرآن بر سر نيزه ها توسط لشکريان معاويه عده اي فريب خدعه هاي معاويه را خوردند و متاسفانه اين مساله و اعتماد به دشمن در قضيه برجام هم تکرار شد.

حجت الاسلام سلطانزاده در ادامه به برجام اشاره کرد و گفت: در برجام مثل صفين ولايت رها شد، در برجام مثل صفين يادمان رفت دشمن کيست و در شناخت حق و باطل از يکديگر دچار ترديد شديم.

امام جمعه شلمزار با اشاره به نشست سران کشورهاي اروپايي در بروکسل گفت: روز گذشته سران کشورهاي اروپايي در بروکسل گرد هم جمع شدند و ضمن تائيد ياوه گويي هاي ترامپ و تداوم تحريم ها عليه جمهوري اسلامي ايران شرط عقب نشيني در برابر ايران را تعطيلي نيروي موشکي جمهوري اسلامي ايران عنوان کردند.

حجت الاسلام سلطانزاده در ادامه به اهم مناسبت هاي هفته آتي در ماه صفر اشاره کرد و گفت: ماه صفر زمان ورود اهل بيت امام حسين عليه السلام به شام است و شهادت حضرت رقيه سلام الله عليها در پنجم صفر ديگر واقعه مهم هفته اول ماه صفر است.

حجت الاسلام سلطانزاده در ادامه به فرازهايي از فرمايشات رهبري در جمع نخبگان اشاره نمود و گفت: توسري خور غرب و آمريکا در زمينه سياسي نشويم، آنها بدنبال اين مساله هستند که ما از نظر فکري و در ادامه ديگر زمينه ها وابسته به غرب باشيم و اين نخبگان مردم هستند که بايد حواسشان جمع باشد..

امام جمعه شلمزار افزود: بايد بدنبال تحقق شعار اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال باشيم و با روي آوردن به توليد بومي از دست زدن به مونتاژ خودداري کنيم، صنعت مونتاژ وابستگي مي آورد.

حجت الاسلام سلطانزاده در پايان به تعطيلي دو کارخانه مهم شهرستان کيار اشاره کرد و گفت: چرا هيچکس خواستار بازگشايي کارخانه سيرنگ نيست؟ سيرنگ تامين کننده زمينه شغلي صدها کارگر بود که متاسفانه اکنون از کار بيکار شده اند؟ پشت پرده تعطيلي شرکت سيرنگ چيست؟ کارخانه لنت پارس هم به سرنوشت سيرنگ دچار شد، چرا مسئولان اقتدار ندارند و جلو کارفرماها کوتاه مي آيند؟

انتهاي پيام/۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۴۱:۴۹

9 Jan 2020