۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
کد مطلب : ۳۴۲۸۹
به بهانه روز جانباز

جانباز فرادنبه اي: مُر قانون براي ايثارگران اجرا شود/مسئولين گزينشي برخورد نکنند

علي حسين علايي فرادنبه جانباز 30 درصد که تقاضا دارد قانون جامع ايثارگراني که در مجلس به تصويب رسيده است اجرا شود، مي گويد: مُر قانون براي افرادي که ايثارگر شناخته شده اند به اجرا درآيد و مسئولين گزينشي برخورد نکنند.
جانباز فرادنبه اي: مُر قانون براي ايثارگران اجرا شود/مسئولين گزينشي برخورد نکنند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، آنچه در ادامه مي آيد مصاحبه تفصيلي پايگاه خبري تحيلي کلار با علي حسين علايي فرادنبه جانباز ۳۰ درصد به مناسبت روز جانباز است.

کلار: با عرض سلام و تشکر از اين که درخواست ما را براي مصاحبه پذيرفتيد لطفا خود را معرفي کنيد:

علايي: علي حسين علايي اهل شهر فرادنبه متولد سال ۱۳۴۷ هستم.

کلار: در چند سالگي به جبهه رفته ايد؟

علايي: ۱۹ سالگي به جبهه رفتم و ۳۶ ماه سابقه جبهه دارم.

کلار: در چه عمليات هايي شرکت داشتيد؟

علايي: عمليات والفجر ۸، کربلاي ۴ و کربلاي ۵، تکميلي کربلاي ۵ و عمليات بيت المقدس شاخ شميران.

کلار: در کدام عمليات جانباز شديد و نوع جانبازي شما ؟

علايي: در عمليات والفجر ۸، کربلاي ۵ و شاخ شميران زخمي شدم. نوع جانبازيم اصابت ترکش به دست و پا و موج گرفتگي است. ۳۰ درصد جانبازي دارم.

کلار: در خصوص مشکلاتي که براثر اين مجروحيت با آن مواجه هستيد بگوييد

علايي: زمان جنگ منطقه آلوده و شيمايي بود حتي در عمليات کربلاي ۴ عراق منطقه را بمباران شيمايي کرد. بيماري ريوي و تنفسي پيدا کرده ام. متاسفانه مجروحيت شيميايي که دارم قبول نمي کنند و نهادهاي مربوط درخواست مدرک پزشکي همزمان با دوران جنگ مي کنند به نوعي ناهماهنگي بين دستگاه هاي متولي وجود دارد که موجب دلخوري بسياري از جانبازان شده است.

زمان جنگ اعتقادي به جمع آوري اسناد پزشکي نداشتيم. تنها فرزندي که دارم نابينا است و بر اساس آن که اکثر جانبازاني که به پزشک مراجعه مي کنند عارضه جنگ را دليل آن مي دانند معتقدم نابينايي فرزندم به همان علت باشد. عوارض ناشي از جانبازي اکنون که به کهولت سن رسيده ام خود را نشان مي دهد. به علت موج گرفتگي زمان جنگ در بيمارستان بستري مي شوم و تحت درمان قرار مي گيرم.

کلار: الان مشغول چه کاري هستيد؟

علايي: جانباز حالت اشتغال و بنياد شهيد و امور ايثارگران هستم.

کلار: تأثيرگذارترين فرد در زندگي‌تان چه کسي بوده است؟

علايي: شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس سرمشق و الگويي در زندگي شخصي من بوده اند؛ از آنها تاثير گرفته ام و برايم قابل قبول هستند.

کلار: آيا با همرزمان دوران جنگ ارتباط داريد؟

علايي: بله با اکثر همرزمان دوران دفاع مقدس ارتباط دارم و در گرد هم آيي هايي که برگزار مي شود شرکت مي کنيم تا تجديد خاطره اي برايمان شود.

کلار: در پايان از شخص و يا اداره اي توقع و يا شکوه اي داريد؟

تقاضا داريم قانون جامع ايثارگراني که در مجلس به تصويب رسيده است اجرا شود؛ مُر قانون براي افرادي که ايثارگر شناخته شده اند به اجرا درآيد و مسئولين گزينشي برخورد نکنند. برخي مواقع افرادي با رابطه کار خود را انجام مي دهند اما بعضي ها که با قانون آشنايي ندارند عقب مي مانند که اصلا صحيح نيست.

کلار: به عنوان سخن آخرپيام شما براي جوانان چيست؟

علايي: از قشر جوان درخواست دارم راه شهدا را ادامه داهند، به وصيت نامه شهدا عمل کنند و پايبند به اهداف و خون شهدا باشند و آرمانهاي آنها را در جامعه تداوم ببخشند.

انتهاي پيام1022ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۲۷:۳۴

1 Jan 2020