۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۳۷۰۴۲
رئيس حفاظت محيط زيست بروجن خبر داد

تالاب هاي بروجن ميزبان 50 هزار پرنده مهاجر/مشاهده "عقاب دريايي دم سفيد" در تالاب گندمان

رئيس اداره حفاظت محيط زيست بروجن از فرود بيش از 50 هزار پرنده مهاجر آبزي و کنارآبزي در تالاب هاي بين المللي گندمان و چغاخور خبر داد و گفت: 2 گونه پرنده مهاجر کمياب "عقاب دريايي دم سفيد" در تالاب گندمان مشاهده شده است.
تالاب هاي بروجن ميزبان 50 هزار پرنده مهاجر/مشاهده "عقاب دريايي دم سفيد" در تالاب گندمان
به گزارش جهانبین نیوز، مرتضي منصوري در گفتگو با خبرنگار کلار، اظهار داشت: پرندگان مهاجر تا فصل سرما و يخبندان در تالاب هاي بين الملي گندمان و چغاخور حضور دارند.

وي اضافه کرد: تاثير پديده خشکسالي در استان هاي همجوار و سرد شدن زيستگاه هاي کشورهاي شمالي باعث شده اين پرندگان مهاجر در اواسط پاييز به تالاب هاي شهرستان بروجن مهاجرت کنند.

منصوري اين پرندگان را از خانواده اردک ها، درنا، حواصيل، غاز خاکستري، اگرت، اکراس، چنگرها و خروس کولي بر شمرد و گفت: در حال حاضر بيش از ۶۰ هزار پرنده آبزي و کنار آبزي از خانواده مرغابي سانان، اردک، لک لک، اگرت و خروس کولي در تالاب هاي گندمان و چغاخور زيست مي کنند که با نخستين بارش اين تعداد پرنده مهاجر تا ۱۵۰ هزار قطعه افزايش خواهد يافت.

رئيس حفاظت محيط زيست بروجن ادامه داد: ۲ گونه پرنده مهاجر کمياب "عقاب دريايي دم سفيد" و بيش از ۵۰ قطعه "درنا خاکستري" در تالاب گندمان مشاهده شده است.

وي ضمن بيان اين که عقاب دريايي دم ‌سفيد پرنده اي شکاري است که ۶۹ تا ۹۲ سانتيمتر طول دارد، افزود: فاصله ميان بال ‌هاي اين پرنده ۱۸۲ تا ۲۴۴ سانتيمتر است و چهارمين عقاب بزرگ دنيا محسوب مي شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۴۲:۱۸

27 Dec 2019