۱
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
کد مطلب : ۲۲۵۵۲
يادداشت

نوکري آمريکا هم آداب دارد...

آل سعود، امروز که يمن را به جولانگاه هوايي خود تبديل کرده است از گسترش اسلام واقعي و استکبار ستيزي و همچنيني موج بيداري اسلامي در منطقه به هراس افتاده است.
نوکري آمريکا هم آداب دارد...

به گزارش جهان بین نیوز به نقل از  بام ايران خبر، عزيز موسايي کارشناس امور بين الملل در يادداشتي نوشت:


نوکري هم آداب دارد که البته همه از پس آن بر نمي آيند و گويا آل سعود هم اين امر را نتوانسته به نحو احسن انجام دهد. آل سعود حفظ اصالت خود را در حفظ نوکري، سرسپردگي و اتحادش با ارباباني همچون آمريکا و اسرائيل مي داند.

عربستان در طول گذشته خود سعي در حفظ اتحاد با آمريکا داشته و يکي از سياست هاي خود در منطقه را تلاش براي جلوگيري از شکل گيري قدرت منطقه اي براي مقابله با آمريکا و اسرائيل قرار داده است و هر جا اثري از نفوذ کشورهاي ظلم ستيزي همچون ايران ديده باشد سعي در برهم زدن آن و ايجاد شيطنت هاي سياسي و استراتژيکي مي کند.

آل سعود نوکري و سرسپردگي خود به آمريکا را آن زمان به اثبات رسانده است که اولا، در سال 1965 و اواسط  دهه40 شمسي تعهد کرد که امنيت اسرائيل در منطقه باقي بماند اين در حالي بود که عربستان يکي از پايه هاي قدرت منطقه خليج فارس بود.

ثانيا، زماني که جمال عبدالناصر در سال 1952 سعي کرد اتحاد عربي  را گسترش و ناسيوناليسم عربي را براي مقابله با سلطه ورزي غربي محکم نمايد، اين عربستان بود که به عنوان متحد رژيم صهيونيستي و آمريکايي با اين طرح به مخالفت برخواست و در برابر آن ايستاد.

ثالثا، تلاش حزب الله براي استقلال کشور و دوري از هرگونه استثمار را نشانه نفوذ جمهوري اسلامي ايران دانست و و براي مقابله با آن از هر نوع دسيسه و خيانتي دريغ نورزيد.

از ديگر مصاديق نوکري عربستان براي آمريکا و اسرائيل مي توان به در اختيار گذاشتن منابع مالي و تجهيزاتي در جنگ هشت ساله در اختيار صدام ياد نمود.

امروز هم که يمن را به جولانگاه هوايي خود تبديل کرده است از گسترش اسلام واقعي و استکبار ستيزي و همچنيني موج بيداري اسلامي در منطقه به هراس افتاده است..

بنابراي عربستان هيچ گاه موضع اصولي در سياست هاي بين المللي و فراملي خود نداشته و تاکتيک ها و اقداماتي در قالب خوش خدمتي به اربابان را سرلوحه و اولويت خود کرده و در اين که موضع آل سعود يک موضع ارباب مآبانه و ارباب گرايانه است هيچ ترديدي وجود نداردو مطمئنا حمله به يمن به عنوان استراتژي فرار به جلو برايش گران تمام خواهد شد و در باتلاقي به ژرفاي تاريخ گيرخواهد کرد.

انتهاي پيام/۱۰۲۴ج/۵۱۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۸:۳۱

7 Jan 2020