۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۳۳۷۱۲
در آستانه آخرين چهارشنبه سال:

مراسم هاي خطرناک را به حرمت شهداي آتش نشان انجام ندهيم

يکي از کارکنان آتشنشاني شهر فارسان گفت: امسال به احترام آتشنشنان شهيد و خانواده هاي داغدارشان چهارشنبه سوري را بي خطر برگزار مي کنيم، مردم هم قول داده اند که امسال مراسم هاي خطرناک را به حرمت شهداي آتش نشان انجام ندهند.
مراسم هاي خطرناک را به حرمت شهداي آتش نشان انجام ندهيم
به گزارش جهانبین نیوز، حسين صالحي در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار افزود: آخرين سه‌شنبه سال است و تا ساعاتي ديگر مراسم چهارشنبه‌سوري در بسياري از محله‌هاي شهرمان برگزار مي‌شود، مراسمي که گرچه پيش بيني‌ مي‌شود آرامتر از سال‌هاي ديگر باشد.
 
وي با بيان اينکه رفته رفته اين شب در آستانه سال نو به يک جشن بزرگ ملي تبديل شد، ادامه داد: در اين شب تمامي مردم ايران جشن مي‌گرفتند، اما متاسفانه اين جشن به دلايلي از جمله سودجويي برخي افراد فرصت‌طلب، تبليغات غلط بيگانگان، عدم مديريت و کنترل اين جشن و به‌ويژه بي‌اهميتي برخي مسئولان به رسوم قديمي و جلوگيري قهري و جبري از برگزاري آن دچار تغيير شد؛ به طوريکه در سال‌هاي اخير در اين شب شاهد تعداد زيادي مصدوم و حتي تلفات جاني بوديم.
 
وي افزود: اما براي کاهش حوادث و خطرات ناشي از شب چهارشنبه سوري لازم است در اين ايام والدين نظارت بيشتري بررفتار و کردار فرزندان خود و به ويژه جوانان داشته باشند. ارتباطات و مراودات آنان را با دوستانشان و به خصوص دوستان جديد کنترل کنند و اگر تغييرات محسوسي در رفتار آنان احساس کردند آن را مورد بررسي قرار دهند.

خانواده ها اگر قصد روشن کردن آتش را دارید در کنار فرزندانتان باشید

صالحي خطاب به خانواده‌ها گفت: همچنين اگر قصد برپايي جشن و روشن کردن آتش را داريد، حتماً خود در کنار فرزندانتان و ساير اعضاي خانواده باشيد. با اين کار علاوه بر اينکه اوضاع را کنترل مي کنيد مي توانيد طرز رفتار صحيح با آتش و خاموش کردن آن را بدون اينکه آسيبي ببينند به فرزندان آموزش دهيد. ضمن اينکه مي توانيد فرزندان خود را با واقعيت اين جشن آشنا کنيد. مطمئن باشيد اگر شما کنار فرزندان نباشيد، آنان اين جشن و آتش بازي را با ديگران انجام مي دهند و قطعاً کسي به اندازه شما والدين گرامي نگران فرزندانتان نيست و در آن شرايط احتمال وقوع حوادث بيشتر خواهد شد.

صالحي يکي ديگر از عوامل حادثه ساز را پرتاب کردن فشفه، ترقه و مواد محترقه به سمت آسمان و افتادن آن روي پشت بام و بالکن خانه‌ها دانست و تصريح کرد: اگر ماده قابل اشتعالي مثل البسه، روزنامه و... در اين نقاط وجود داشته باشد احتمال وقوع آتش سوزي زياد است. بنابراين بايد ضمن پرهيز از پرتاب کردن اين مواد از قرار دادن هرنوع ماده قابل اشتعال در اين نقاط نيز خودداري کرد.

وي اضافه کرد: بايد از انداختن مواد منفجره مثل کپسول هاي کوچک گاز، قوطي هاي دربسته، انواع اسپري ها به داخل آتش و همچنين قرار دادن ظروف مايعات قابل اشتعال در کنار شعله هاي آتش خودداري کرد.

رانندگان نيز بايد سعي کنند که در اين شب از پارک کردن خودروي خود در معابر و خيابان ها خودداري کرده و حتي المقدور خودروي خود را به يک پارکينگ يا محل امن منتقل کنند.

انتهاي پيام1022ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۸:۴۶

27 Dec 2019