۰
plusresetminus
اعطای نشان طلای جشنواره بین المللی اختراعات، ابتکارات و نوآوری های بریتانیا به طرح « هفت بنا »
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران : معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: طرح هنری « هفت بنا » ضمن کسب مقام اول پنجمین جشنواره ملی حرکت، نشان طلای دوازدهمین جشنواره بین المللی اختراعات، ابتکارات و نوآوری های بریتانیا ( BIS2012) را دریافت کرد.
دکتر رحیمی گفت: این طرح شامل هفت اثر هنری معماری ایران زمین از زمان باستان تا به امروز است که این هفت اثر با مقیاس کوچک شده و به صورت ماکت در درون یک کوزه چوبی مشبک قرار گرفته اند.
کوزه فوق بر روی نقشه جغرافیایی ایران که بصورت بر جسته طراحی شده قرار گرفته و گویی از دل خاک ایران سر بر آورده و هفت اثر عظیم معماری، هنری خود را تقدیم جهانیان کرده است.
به گفته معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد؛ چغازنبیل شوش، قسمتی از تخت تخت جمشید، ارگ بم، پل خواجو، مسجد امام اصفهان، میدان آزادی و برج میلاد از جمله قسمت های هفتگانه این طرح هنری، از پایین به بالا است.
ساخت این اثر، قریب به چهار سال به طول انجامید که حدود دو سال وقت صرف طراحی و جمع آوری نقشه های موردنظر شده و حدود دو سال زمان صرف اجرا و ساخت آن شده است.
دکتر رحیمی افزود: طرح موردنظر برای نخسین بار در ایران و در سطح جهان طراحی و ساخته شده و معرف نماد فرهنگ اسلامی و هنر ایرانی است.
ابراهیم رحیمی افزود: طرح هنری « هفت بنا » ساخته شده توسط سعید لایق، سعادت بخشی جعفرآبادی و سجاد بخشی جعفرآبادی؛ اعضای باشگاه پژوهشگران جوان، به راهنمایی دکتر فرهنگ تیرگیر؛ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۴۶:۰۷

27 Dec 2019