۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۸۱۷۸
گفتگو با آزاده لردگانی؛

کشتن ایرانی ها با اتو، پاسخ پاره کردن عکس صدام در اسارت

پاره کردن عکس صدام به دست لردگانی ها در اسارت و گرسنگی و آزار و اذیت 40 روزه در زیرزمین
یک روز عکس صدام را در آسایشگاه، بالای سرمان چسباندندو ما بلافاصله،عکس صدام را پاره کردیم که بعد توسط نیروهای صدام ما و چهار نفر از اسرا را به سلول های زیر زمینی به مدت ۴۰ روز زندانی و شکنجه می دادند، یکی از ما پنج نفر با اتوی داغ بعثی ها به شهادت رسید...
کشتن ایرانی ها با اتو، پاسخ پاره کردن عکس صدام در اسارت
به گزارش جهانبین، سیف الله ملایی از سربازان سپاه بود و در تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم در پادگان امام حسن (ع) آموزش های نظامی دید که در تاریخ ۱۳۶۴/۴/۱۸ به جبهه های جنگ اعزام شد و بعد از دو ماه در منطقه ی انرژی اتمی اهواز و در گردان یونس غواسی بود .


 سیف الله ملایی یکی از هزاران اسوه صبر و ایثار گفت: پس از یک سال حضور در جبهه در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۴ در عملیات کربلای ۴ در هنگام غواسی توسط نیروهای رژيم بعثي عراق، شب عملیات کربلای ۴ مجروح و از ناحیه کمر و زانو مجروج شدم به اسارت دشمن درآمدم و در بصره روزهای سختی گذرانده ام.


وی پس از قریب به چهار سال اسارت در روز ۲۶ آذر ماه سال ۶۹ قدم به خاک میهن اسلامی گذاشت و خاطرات زیادی از دوران اسارت دارد.

این آزاده سرافراز اظهار داشت: در زمان اسارت نیروهای دشمن به‌ صورت وحشیانه و خشونت های از جمله پرتاب سنگ ، دمپایی ، گوجه و سایر اشیاء دیگر اسرا را شکنجه و آزار و اذیت می دادند .

وی در خصوص یکی از خاطرات خود اظهار داشت: بعد از خشونت هایی که بر ما داشتند ما را به اردوگاه ۱۱ بردند و بعد از چند ماه آزار و اذیت در اردوگاه یک روز عکس صدام را بالای سرمان چسباندند و در آن زمان ما در اردوگاه و در بند ۴ در اتاق ۳ بودیم عکس صدام را پاره کردیم که بعد توسط نیروهای صدام ما و چهار نفر از اسرا را به سلول های زیر زمینی به مدت ۴۰ روز زندانی و شکنجه می دادند .

وی به شهادت چند تن از رزمندگان در روزهای نخست اسارت اشاره کرد و گفت: یکی از بچه های اردوگاه را با اتو تمام بدنش را سوزاندند و یکی دیگر از بچه ها که نامش محمد بربری از بچه های مشهد بود آنرا به شهادت رساندند . من و آقای حسن فاطمی که از بچه های اصفهان بود بعد از ۴۰ روز در سلول های انفرادی و با سخت ترین شکنجه ها و با درد گرسنگی و تشنگی و بدون لباس به ارودگاه ۱۶ فرستادند و بعد از گذشت چهار سال به کمک حق تعالی و پیروی از دستورات رهبری و خیر اندیشی امام (ره) به وطن برگشتیم .


این آزاده تصریح کرد: امروز باید تلاش کنیم گنجینه ارزشمند دوران دفاع مقدس را به نسل جوان و نسل‌های بعد انتقال دهیم تا جوانان با بهره‌گیری از آن به درجات رفیع برسند..
مرجع : سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۰۳:۰۷

1 Jan 2020