۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۳۵۳۳۱
بخشدار مرکزي بروجن:

فضاي مجازي عامل افزايش طلاق/حجاب تکيه گاهي محکم براي حضور زنان در جامعه است

بخشدار مرکزي بروجن گفت: استفاده نادرست از فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي باعث از بين رفتن بسياري از حريم ها در خانواده شده است به طوري که آمار طلاق و جدايي و بروز اختلافات خانوادگي افزايش پيدا کرده است.
فضاي مجازي عامل افزايش طلاق/حجاب تکيه گاهي محکم براي حضور زنان در جامعه است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، بيست و يکم تيرماه سالروز قيام مردم مشهد عليه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاري شده است در اين روز دژخيمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشيد.

آنچه در ادامه مي آيد گفتگوي تفصيلي پايگاه خبري تحليلي کلار با "ساميه علايي" بخشدار مرکزي شهرستان بروجن به مناسبت هفته عفاف و حجاب است.

کلار: آسيب هاي فردي و اجتماعي بد حجابي در جامعه چيست؟


علايي: يک از عوامل مخرب در پيکره اجتماع و اثرگذار بر روح و جسم آدمي پديده شوم بدحجابي و بي حجابي مي باشد پس توجه به مسئله بي حجابي از ضروريات يک جامعه مي باشد؛ بدحجابي مسلما آثار و آسيب هاي فردي و اجتماعي را در پي خواهد داشت که مي توان به تعدادي از آنها اشاره نمود

آسيب هاي فردي: سقوط ارزش زن، افت تحصيلي و آموزشي، افزايش و بيماري هاي روحي و رواني، اذيت و آزار اجتماعي و بي علاقگي به ازدواج.

آسيب هاي اجتماعي: بالار رفتن آمار طلاق، تيرگي روابط فرزندان و والدين، ايجاد زمينه جنايت و حضور ناسالم زنان در جامعه.

کلار: ريشه مشکل بدحجابي در کجاست؟


علايي: به نظر بنده عوامل و علل مختلفي در بي حجابي و بدحجابي نقش دارند که به مواردي از آنها اشاره مي کنم: پيروي از هوا و هوس هاي نفساني، جلب توجه و کسب جايگاه، خودنمايي، تهاجم فرهنگي، بي توجهي خانواده ها و دوستي هاي نامطمئن که به مهمترين آنها مي توان به نقش خانواده، رسانه هاي جمعي و آموزش و پرورش اشاره نمود که بيشترين تاثير را در اين زمينه دارند.

کلار: آيا حجاب مانع کار زنان در جامعه نمي شود؟


علايي:
به نظر من حجاب نه تنها مانع کار زنان در جامعه نيست بلکه يک تکيه گاه محکم براي حضور سالم و موفق زنان در جامعه است. زنان در جامعه اسلامي مي توانند با حجاب کامل پابه پاي مردان به فعاليتهاي اقتصادي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي بپردازند و در سايه حجاب کامل با اطمينان و آرامش به فعاليتهاي خود ادامه دهند و از هرگونه تعرض، بي حرمتي و فسادهاي اجتماعي در امان باشند.

کلار: فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي چه ميزان در ترويج بي حجابي نقش دارند؟

علايي:
همان طور که مي دانيد امروز دشمن جنگ نرم را شروع کرده است و از مهمترين آنها جنگ نرم حجاب است که به مرز بحران رسيده است؛ به دليل عدم آگاهي بعضي از مردم، والدين و خانواده ها در خصوص ترويج بدحجابي از طريق ماهواره، شبکه هاي اجتماعي و فضاي مجازي دشمن به راحتي توانسته است معظل بي حجابي را ترويج دهد. استفاده نادرست از اين امکانات باعث از بين رفتن بسياري از حريم ها در خانواده شده است به طوري که آمار طلاق و جدايي و بروز اختلافات خانوادگي بالا رفته است که به نظر من مي بايست تمام فضاي مجازي ساماندهي شود و پا به پاي شبکه هاي مجازي ما هم بتوانيم شبکه هاي جذاب و منطبق با فرهنگ هاي اسلامي کشور خودمان ايجاد کنيم تا شايد بتوانيم با اين شبکه هاي اجتماعي جايگزين تا حدودي در اين جنگ نرم پيروز باشيم.

کلار: بسيارمتشکريم بابت وقتي که در اختيار ما قرار داديد

علايي: سپاس از شما موفق باشيد.

انتهاي پيام/۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۴۱:۱۸

2 Jan 2020