۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۲۱۸۳۱

خواسته ي واقعي معلمان چيست؟

اول مهر که مي آيد همه از دانش آموز کلاس اولي گرفته تا دانشجوي در آستانه فارغ التحصيلي و معلم و سرايدار و مدير و استاد و راننده سرويس و ...خود را براي سالي پر از علم و دانش و موفقيت آماده مي کنند اما برخي عوامل باعث مي شود انگيزه بسياري از افراد دخيل در اين امر روز بروز کم و کمتر شود.
خواسته ي واقعي معلمان چيست؟
معلمي شغل نيست هنر است، معلمي شغل انبياست و ...

به گزارش جهانبین نیوز، سایت خبری تحلیلی کیار بیدار در یادداشتی به قلم مهدي بهزادي تشيزي آورده است: 
جملات زيباي بالا و ديگر جملات در وصف مقام معلم مطالب ارزشمندي است که گواه بر اهميت بسيار بالاي شغل شريف معلمي دارد و خود اين جملات باعث ايجاد انگيزه در معلمان براي تلاشي بيش از پيش مي شوند اما حتي شرايط پيش مي آيد که ديگر اين جملات هم نمي تواند انگيزه والاي تعليم و تربيت را در بهترين معلمان از نظر علم و اخلاق و اعتقاد هم زنده نگه دارد چرا که اين روزها عاملي با اولويت بشيتر همه اهداف و انگيزه ها و ...را تحت تاثير خود قرار مي دهد و باعث قرار گرفتن ديگر عوامل در درجات اهميت دوم و سوم مي گردند.

اقتصاد؛ اين روزها در همه جا دارد حرف اول را مي زند و حتي اخلاق جامعه، فرهنگ جامعه ايراني اسلامي مان را تحت تاثير خود قرار داده است و آنقدر در زندگي ها ي ما نقشي پررنگ را ايفا مي کند که ديگر کمتر فرصت نگرش به ديگر عوامل موثر در زندگي مان را داريم.

در ماهها و هفته هاي گذشته و اخير شاهد اعتراض صنفي معلمان بوديم و هستيم، شاهد آن هستيم که معلمان براي آنکه بتوانند امرار معاش کنند مجبور به اعتراض و تجمع شده اند، معلمان سرزمين ما مجبور شده اند براي آنکه ديده و شنيده شود تحصن کند و متاسفانه عده اي هم در اين انديشه اند که معلمان ديگر چرا؟
عده اي که خبري از خواسته هاي واقعي معلمان ندارند مي گويند حقوق معلم ها که خوب است پس اعتراض چرا؟ اما همين ها هيچگاه نخواسته اند حرف دل معلمان را بشنوند.

معلم ها از نظر اقتصادي در مضيقه اند همانگونه که ديگر اقشار جامعه در حال گذران زندگي سختي از نظر اقتصادي هستد اما آنچه معلمان سرزمين ما را از کلاس هاي درس به خيابان ها کشانده است چيزي غير از پول و حقوق و مسائل اقتصادي است. شايد آنچه را در ادامه مي خوانيد را باور نکنيد اما آنچه معلمان را مجبور کرده است تا اعتراض کنند و در حضور مردم فرياد بزنند مواردي است که در ادامه آمده است:

لازم به توضيح است که موارد ذيل از برگرفته از پيامي است که يکي از معلمان شريف و زحمتکش ايران اسلامي به سامانه دريافت خبر پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار ارسال نموده است.

انتهاي پيام/1024ج/۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۲۹:۳۶

25 Jan 2020