۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۱۸۵۰۱
قائم مقام دبير ستاد احياي امربه معروف و نهي از منکر استان:

سليقه اي برخورد کردن با امر به معروف و نهي از منکر شيوه ديني و اسلامي نيست

شيوه و شگردهايي که برخي طبق سليقه و نظر خود در امر به معروف و نهای از منکر اعمال مي کنند شيوه رساله اي و ديني نيست و غيرقابل قبول است.
سليقه اي برخورد کردن با امر به معروف و نهي از منکر شيوه ديني و اسلامي نيست
به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از بام ايران خبر سيف‌الله مطلبي در جلسه شوراي امر به معروف روابط عمومي هاي استان امر به معروف و نهي از منکر را دو فريضه الهي دانست که نيازمند فرهنگ سازي براي اجرايي و عملياتي کردن آن طبق مدل اسلامي و شرعي است.

مطلبي بيان داشت: اولين و مهمترين موضوع در اجراي امر به معروف و نهي از منکر شناخت و معرفت نسبت به خود و اين فريضه است.

وي ضمن انتقاد از سليقه اي برخورد کردن در اين زمينه تاکيد کرد: شيوه و شگردهايي که برخي طبق سليقه و نظر خود اعمال مي کنند شيوه رساله اي و ديني نيست و غيرقابل قبول است.

مطلبي امر به معروف و نهي از منکر را اصلي مورد قبول در همه اديان دانست و تصريح کرد: اين اصل در اسلام کامل شد و مانع منسوخ شدن دين اسلام و بازگشت به دوران جاهليت شد.

وي با بيان اينکه اعمال و حرکات فردي، اجتماعي و خانوادگي ما بايد طبق اصول ديني و شرعي و عقلي باشد بيان داشت: متاسفانه برخي از آداب و رسوم ما نظير مراسم شادي و عزا طبق الگوهاي غربي شده و منجر به مردم آزاري مي گردد.

مطلبي تاکيد کرد: بايد معرفت و آگاهي مردم نسبت به لزوم احياي فريضه امر به معروف و نهي از منکر بالا رود.

وي گفت: تمام دستگاه ها بايد نسبت به تشکيل شوراهاي امربه معروف و نهي از منکر اهتمام داشته باشند و برنامه هاي آموزشي و فرهنگي متنوعي را براي احياي اين فريضه اجرا کنند و با کار فکري و فرهنگي و اهتمام در تذکر لساني اين مهم را انجام دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۱۳:۰۸

16 Jan 2020