۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۲
کد مطلب : ۳۲۵۴۱
در دیدار دادستان کل کشور مطرح شد؛

واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی به فایل صوتی منتظری/ این حرکت اقدامی انتقامی بود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار دادستان کل کشور انتشار فایل صوتی منتظری را اقدام و حرکتی انتقامی دانست و بر لزوم جدی گرفتن این ماجرا تاکید کرد.
واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی به فایل صوتی منتظری/ این حرکت اقدامی انتقامی بود
به گزارش جهانبین نیوز؛ آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار دادستان کل کشور با اشاره به فعالیت گنجی در پست دادستانی این شهر اظهار کرد: از گنجی دادستان سابق شهر قم تشکر می‌کنم، او فعالیت خوب و محکمی را در این پست داشت و امیدوارم که با قوت و قدرت در آینده به فعالیت خود در عرصه‌های دیگر ادامه دهد.

وی ادامه داد: شهر قم از چند نظر آسیب‌پذیر است، اول اینکه این شهر به‌عنوان یک چهارراه برای شهرهای دیگر به‌شمار می‌رود، دوم اینکه شهر قم مرکز تشیع است و بزرگترین حوزه‌های علمیه جهان تشیع در این شهر قرار دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: در هیچ کدام از شهرهای اهل‌سنت در کشورهای دیگر، به اندازه شهر قم حوزه علمیه نداریم، تعداد حوزه‌های علمیه این شهر به مراتب بیشتر از شهرهایی همچون ریاض، قاهره و مدینه است، شهر قم خاستگاه انقلاب اسلامی است و امام خمینی(ره) از این شهر قیام خودش را آغاز کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت شهر قم اظهار کرد: دشمن روی این شهر تمرکز کرده است و باید پیگیری‌های بیشتری در خصوص شهر قم صورت بگیرد، قم متعلق به تمام جهان تشیع است و باید همه دستگاه‌های کشور از جمله دستگاه قضایی حساب خاصی را روی این شهر باز کنند.

وی ادامه داد: شهر قم به دلیل اینکه در چهارراه ارتباطی کشور قرار دارد، بحث انتقال محموله موادمخدر را از جاده‌های خود شاهد است، وظیفه داریم که جلوی انتقال مواد مخدر را در کشور بگیریم، سوداگران مرگ به دلیل منافع مادی دست به قاچاق مواد مخدر می‌زنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: فضای مجازی به بلایی بزرگ برای جامعه تبدیل شده است، به همین دلیل در حوزه علمیه سعی کردیم که به وظیفه خودمان در خصوص فضای مجازی عمل کنیم و یک گروه از فضلای خوب حوزه علمیه قم را مامور پیگیری بحث فضای مجازی کردیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به بحث خطر فضای مجازی اظهار کرد: فضلای حوزه گزارشی را در خصوص آسیب‌های فضای مجازی تهیه کردند، اما در میان مدیران دلسوزی به اندازه خطر این فضاها را مشاهده نکردیم، با وجود اینکه گزارش‌های زیادی در خصوص خطرات فضای مجازی تهیه شده است.

وی ادامه داد: راه حلی که برای خطرات فضای مجازی این است که شبکه ملی اطلاعات ایجاد شود و بخش زیادی از پهنای باند کشور به این شبکه اختصاص پیدا کند، اما باید شبکه ملی اطلاعات پاسخگوی نیازهای مردم باشد و محتوای مورد نیاز در آن شبکه قرار بگیرد، اگر این مساله حل شود، شبکه ملی اطلاعات مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: راه‌حل‌های رفع خطرات فضای مجازی را ارائه دادیم، صدا و سیما باید بیشتر به این بحث بپردازد.

وی تاکید کرد: گروهی به دنبال حرکت انتقامی از نظام هستند اگر چه که نظام جمهوری اسلامی از بین برود. بین این افراد و خارج از کشور هماهنگی وجود دارد و برخورد جدی باید با چنین افرادی صورت بگیرد تا دوباره چنین مسائلی در جامعه تکرار نشود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به ضرورت مقابله با مفاسد در کشور اظهار کرد: هرگز نباید حالت انفعالی به خودمان بگیریم و بگوییم که مفاسد در جامعه زیاد شده است و کاری از دست ما برنمی‌آید، حوزه علمیه وظیفه سنگینی در این خصوص دارد و مدارس علمیه سفیران هدایت می‌تواند نقش اثرگذاری در این زمینه داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای بحث تقویت مدارس علمیه در داخل و خارج از کشور تلاش می‌کنیم، اکنون به جز مدارس علمیه داخل کشور، در ۱۲ کشور جهان از جمله سوریه به طلاب حوزه علمیه شهریه می‌دهم.

منبع: فارس

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۲۴:۵۱

29 Dec 2019