۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۳۴۱۴۳
فرمانده سپاه ناحيه شهرستان بن:

اقتصاد مقاومتي نيازمند عمل است نه شعار/ تکليف همه ي مسئولين، بستر سازي براي اقتصاد مقاومتي

فرمانده سپاه ناحيه شهرستان بن گفت: تکليف براي همه روشن است مسئولين در حيطه کاري خودشان بسترسازي لازم را در راستاي اقتصاد مقاومتي انجام دهند.
اقتصاد مقاومتي نيازمند عمل است نه شعار/ تکليف همه ي مسئولين، بستر سازي براي اقتصاد مقاومتي
به گزارش جهانبین نیوز؛ سيد اصغر موسوي فرمانده سپاه ناحيه شهرستان بن در گفت‌وگو با خبرنگار زنگ خبر با بيان اينکه در چند سال اخير و با شدت يافتن تحريم هاي يک جانبه و غيرانساني غرب عليه جمهوري اسلامي ايران با هدف متوقف کردن برنامه هاي صلح آميز هسته اي ايران، واژه جديد «اقتصاد مقاومتي» به ادبيات اقتصادي کشور اضافه و به فراخور حال و روز اقتصاد کشورمان مورد بحث قرار گرفته است.

وي افزود: اين واژه اولين بار در ديدار کارآفرينان با مقام معظم رهبري در شهريور سال 1389 مطرح گرديد. در همين ديدار، رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتي» را معنا و مفهومي از کارآفريني معرفي و براي نياز اساسي کشور به کارآفريني نيز دو دليل «فشار اقتصادي دشمنان» و «آمادگي کشور برايي جهش» را معرفي نمودند.

موسوي ادامه داد: ايشان، توجه به نام «اقتصاد مقاومتي» را به تنهايي مؤثر ندانستند و درخصوص راه‌حل و علاج وضع کنوني، افزودند: علاج، در تقسيم کردن اقتصاد مقاومتي به نقاط کليدي و مهم و تمرکز همه همت مسئولين و مردم بر آن نقاط است و اين نقاط کليدي عبارت است از توليد داخلي و اشتغال بويژه اشتغال جوانان و ايجاد شغل براي اين عزيزان است.

فرمانده سپاه ناحيه شهرستان بن گفت: با توجه به نامگذاري مجدد  مقام معظم رهبري در موضوع اقتصاد مقاومتي و نگاه ايشان به مقوله کار و استفاده از ظرفيت هاي داخلي براي همه مسئولين و متوليان امر بسيار روشن و شفاف است و خواسته ايشان اين است که اگر اقتصاد مقاومتي به معناي واقعي خودش در نگاه وعملکرد مسئولين اتفاق بيفتد دو مقوله اشتغال و توليد قطعا رونق خواهد گرفت.

موسوي افزود: وقتي نگاه ما به توليد داخل و اقتصاد مقاومتي باشد ناگزير بايد به توليد بپردازيم توليدي که محصول آن و نتيجه آن حضور جوانان و صاحب نظران و اقشار مختلف مردم در صنايع و کارگاه هاي ماست؛ وقتي که ما از ورود کالاهايي که مشابه آن ها را در کشور داريم منع ورود داشته باشيم مقوله توليد ما رونق مي گيرد و بواسطه رونق گرفتن توليد قطعا اشتغال که دغدغه بسياري از خانواده هاي امروزي ما است برطرف مي شود، اگر امسال هم مقام معظم رهبري بحث اقتصاد مقاومتي را تکرار کردند اين نشان مي دهد که ما کارنامه اي با نمره قبولي در سال هاي گذشته نداشته ايم.

وي ادامه داد: اين روند نامگذاري نشان از وجود ضعف‌هايي در کشور به خصوص در حوزه اقتصادي است که انتظار مي رود تمامي مسئولان از تمامي ابزارها براي ايجاد اشتغال و بهبود وضعيت توليد استفاده کنند و نگاه ويژه‌اي به آن داشته باشند؛ موضوعي که مقدمه آن به کنترل واردات و توجه ويژه به توليد براي رونق اشتغال نياز دارد.

موسوي تاکيد کرد: بر اين اساس بايد تمامي مسئولان به همراه مردم دست در دست هم دهند تا امسال شاهد شکوفايي اقتصاد به خصوص در حوزه اشتغال و توليد باشيم؛ روندي که نتيجه آن را مي‌توان در زندگي مردم به خصوص جوانان مشاهده کرد.

فرمانده ناحيه بن  گفت:‌ انتظار مي‌رود تمامي مسئولان در تمامي ارگان‌ها و سازمان‌ها و وابسته به هر قوه‌اي براي پياده سازي شعار سال «اقتصاد مقاومتي، توليد - اشتغال» تلاش کنند تا مشکلات کشور مرتفع شده و وضعيت اقتصادي مردم بهبود يابد.

وي افزود: پس بنابراين تکليف براي همه روشن است مسئولين در حيطه کاري خودشان بسترسازي لازم را در راستاي اقتصاد مقاومتي انجام دهند و هم چنين مردم که پشتوانه اين نظام و ملت هستند مي توانند با خريد توليدات داخلي و نگاه به سمت  محصولات ايراني نقش بزرگي را ايفا بکنند.

وي بيان کرد: ان شاءالله تمامي ما بتوانيم با عمل صحيح به اقتصادمقاومتي  و شعاري صحبت نکردن در مورد اقتصاد مقاومتي بتوانيم اقدامات خوب و موثري در حيطه ي وظايف خودمان انجام بدهيم؛ مقام معظم رهبري در سال گذشته هم اشاره فرمودند که بسيج و سپاه در بحث اقتصاد مقاومتي  پيشرو  بوده و امسال هم بسيج به دنبال اين است که از ظرفيت هايي که در غالب بسيج سازندگي در سطح شهرستان وجود دارد نقش آفريني کند.

موسوي با بيان اينکه سال گذشته بالغ بر 1 ميليارد و 200 ميليون تومان وام هاي اقتصاد مقاومتي بين اقشار مختلف مردم که تصميم  به ورود به عرصه اقتصادي و توليد داشتند اختصاص داديم؛ گفت: در سال جديد به دنبال اين هستيم که با فرهنگ سازي در بين تمامي پايگاه هاي بسيج به دنبال ايجاد و توانمندسازي مردم بومي براي ايجاد تعاوني ها هستيم، تعاوني هايي که ظرفيت هاي هر منطقه در آن شناخته  و طبق آن توانمندي ها فعاليت هاي خود را اغاز مي کنند.

انتهاي پيام1026ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۱۰:۵۵

28 Dec 2019