۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۳۰۱۸۳
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل گمرک:

صادرات کالا از لحاظ وزنی 25 درصد افزایش و واردات کالا 6 درصد کاهش داشته است

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل گمرک گفت: از ابتدای امسال، صادرات کالا از کشور از لحاظ وزنی 25 درصد افزایش و واردات کالا به کشور 6 درصد کاهش داشته است.
صادرات کالا از لحاظ وزنی 25 درصد افزایش و واردات کالا 6 درصد کاهش داشته است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ مسعود کرباسیان در سفر به شهرکرد و بازدید از گمرک استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته دولت گفت: از ابتدای امسال ۵۰ میلیون تن کالا از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی، ارزش صادرات کالا از کشور طی این مدت را هم ۱۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار اعلام و اضافه کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش دارد.

رئیس کل گمرک افزود: میزان واردات امسال تاکنون کالا به کشور هم ۱۳ میلیون تن به ارزش ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش وزنی و ۳ درصد کاهش ارزشی را نشان می‌دهد.

کرباسیان ادامه داد: میزان صادرات پتروشیمی و کالاهای صنعتی نیز از رشد مطلوبی در این مدت برخوردار بوده به گونه‌ای که صادرات پتروشیمی از لحاظ ارزش حدود ۲۵ درصد و از لحاظ وزن ۵۶ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی گفت: تراز تجاری نیز با رقم ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار همچنان مثبت است.

کرباسیان با تشریح اقدامات صورت گرفته در زمینه کاهش واردات به کشور گفت: یکی از تغییرات عمده، کاهش جدی واردات برنج بوده است.

وی ادامه داد: وضع تعرفه‌های واردات به گونه‌ای است که قیمت تمام شده برای کالای خارجی نسبت به مشابه داخلی گران‌تر عرضه می‌شود که دارای جنبه حمایتی از تولیدات داخلی نیز می‌باشد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل گمرک، فعال شدن دیپلماسی، افزایش جریان سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و افزایش حمایت‌های دولت از صادرات را از دلایل عمده جهش صادرات در سال جاری برشمرد.

کرباسیان با بیان اینکه امسال تعدادی از کشورهای اروپایی به کشورهای هدف صادراتی ایران افزوده شده، گفت: تعامل تجاری با کشورهایی نظیر کره جنوبی و ترکیه هم رشد چشمگیری داشته است.

وی تأکید کرد: البته تولید کالاها در داخل کشور باید به گونه‌ای باشد که قابل عرضه و رقابت در گستره وسیع‌تری از بازارهای خارجی و بین‌المللی باشد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۱۷:۳۷

30 Jan 2020