۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۳۴۲۳۳
در چهارمحال و بختياري

کشت موسير، زعفران و کرفس زمينه اشتغال روستائيان را فراهم کرد

مدیرکل جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري گفت: با کشت موسير، زعفران و کرفس افزايش اشتغال روستائيان در چهار محال و بختياري فراهم شد و باعث ايجاد مشاغل کوچک و خانگي در بخش کشاورزي گرديد.
کشت موسير، زعفران و کرفس زمينه اشتغال روستائيان را فراهم کرد
به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ ذبيح الله غريب مدیرکل جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري اظهار کرد: توجه به توليدات و ايجاد اشتغال به صورت مستقيم و غيرمستقيم از عمده اهداف جهاد کشاورزي است.

غريب اظهار کرد: با تلاش شبانه روزي نيرو ها رتبه دو توليدات کشاورزي در سطح کشور و در بحث نمونه از بين پنج نمونه کشوري رتبه اول را توانستيم کسب کنيم.

وي تصريح کرد: 2 هزار و ۳۰۰ نفر اشتغال در بخش کشاورزي استان چهارمحال و بختياري به ثبت رسيده است.

غريب ادامه داد: یک هزار ميليارد ريال تسهيلات در حوزه اقتصاد مقاومتي بخش کشاورزي به طور غيرمستقيم پرداخت شده است.

وي به ميزان افزايش آبزي پروري در اين استان اشاره کرد و گفت: ۱۴۰۰ تن افزايش آبزي پروري و ۱۷ هزار تن توليدات آن، افتتاح ۳۶ مزرعه با ظرفيت ۷۰۰ تن، سه مجموعه با ۷۰۰ قفس در کارون ۴ نشان از افزايش آبزي‌پروري در اين استان است.

غریب تاکنون ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضي استان به سيستم‌هاي نوين آبياري مجهز شده‌اند که عمليات اجراي ۳ هزار هکتار ديگر نيز با اعتبار ۲۹ ميليارد تومان سهم دولت تا ۲ هفته آينده شروع مي‌شود.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري با اشاره به بهره‌برداري ۲۸ واحد پرورش گاوشيري با ظرفيت يک هزار راس، بيان کرد: همچنين سال گذشته ۱۰ واحد پرواربندي گوسفند گوشتي در استان بهره‌برداري شد.

وي تصريح کرد: سال گذشته ۱۳ واحد در بخش صنايع کشاورزي بهره‌برداري شد و اکنون نيز ۳۰ پروژه ديگر در اين بخش با پيشرفت فيزيکي ۳۰ تا ۷۰ درصد در دست ساخت است.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري اجراي سيستم‌هاي نوين آبياري، تغيير الگوي کشت و استفاده از بذرهاي مقاوم به خشکي را گامي براي بهره‌وري بيشتر آب در استان دانست و افزود: توليدات کشاورزي استان از ۱.۱ ميليون تن در سال ۹۲ به ۱.۴ ميليون تن در سال گذشته افزايش يافته است.

غريب خاطرنشان کرد: متاسفانه خشکسالي‌هاي چند سال گذشته در استان سبب خشک شدن ۵۰ درصد از قنات‌ها و ۳۰ درصد چشمه‌ها شده که همين مسئله ضرورت توجه بيشتر به استفاده از سامانه‌هاي نوين آبياري را نشان مي دهد.

وي تصريح کرد: توجه به توليدات با صنايع و بازرگاني يکي از هدف‌گذاري‌هاي سازمان جهاد کشاورزي است به گونه‌اي که اکنون ۲۹ درصد ارزش افزوده و توليد ثروت استان مربوط به بخش کشاورزي است در صورتي که اين رقم در سال ۹۲ معادل ۱۹ درصد بود.

غريب يادآور شد: ۲۸ ميليارد تومان مطالبات بخش کشاورزي است که قسمت اعظم آن پرداخت شده است.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۱۰:۴۶

11 Feb 2020