۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۱۸۸۵۳
در مصاحبه با سی بی اس نیوز

اوباما: شکاف در مذاکرات هسته‌ای با ایران همچنان عمیق است/در جنگ با داعش با تهران هماهنگ نمی‌کنیم

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای گفت شکاف در گفتگوهای هسته‌ای با ایران همچنان زیاد است.
اوباما: شکاف در مذاکرات هسته‌ای با ایران همچنان عمیق است/در جنگ با داعش با تهران هماهنگ نمی‌کنیم
به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از تسنیم، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه سی بی اس نیوز گفت: افزایش نیروهای آمریکایی در عراق بیانگر مرحله‌ای جدید است.

وی گفت: داعش نه تنها برای عراق بلکه برای کل منطقه تهدید است و نهایتا در طولانی مدت می‌تواند تهدیدی برای آمریکا باشد.

اوباما در ادامه گفت آمریکا پشتیبانی هوایی نزدیک از نیروهای عراقی به عمل خواهد آورد اما آنچه ما انجام خواهیم داد وارد کردن نیروهای خود در نبرد نیست.

اوباما به موضوع اعزام هزار و ۵۰۰ نظامی جدید آمریکایی به عراق و استقرار آنها در چهار مرکز آموزشی این کشور به همراه اعضای ائتلاف تحت هدایت آمریکا جهت آموزش سربازان عراقی و کمک استراتژیک و لجستیکی به آنها در جنگ زمینی علیه داعش اشاره کرد و گفت هنگام شروع تهاجم زمینی این نیروهای عراقی علیه داعش است که آمریکا پشتیبانی هوایی نزدیک از آنها را به عمل خواهد آورد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه مصاحبه خود به شکست دموکرات ها در انتخابات اخیر میان دوره ای کنگره کشورش اشاره کرد و این در حالیست که درصد کم رضایت آمریکایی ها از عملکرد وی بخشی از دلیل موفقیت جمهوریخواهان در این انتخابات و کنترل آنها بر دو مجلس سنا و مجلس نمایندگان عنوان شده است.

اوباما با اشاره به اینکه هر زمان که حزب دموکرات عملکرد خوبی ندارد، وی به عنوان رئیس این حزب مسئولیت آن را پذیرفته است، گفت: پیامی که من از این انتخابات گرفتم و ما شاهد آن در تعدادی از انتخابات متوالی بودیم، این بود که مردم خواهان عملکرد شهر (واشنگتن) هستند و آنها احساس می کنند که این شهر فعالیتی ندارد.

رئیس جمهور آمریکا در دفاع از سابقه کاری خود به بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا و ایجاد بیش از ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در اکتبر جاری و رکود سریع نرخ بیکاری در این کشور اشاره کرد ولی در عین حال گفت که مردم آمریکا از اینکه حقوق آنها افزایش نداشته است و پس انداز کردن برای آنها برای دوران بازنشستگی و یا تحصیلات دانشگاهی اشان دشوار است، خسته شده اند.

اوباما در ادامه با وجود دشواری های تابستان طولانی اخیر در آمریکا که با بحران هایی مانند داعش، جنگ غزه و شیوع ویروس ابولا همراه بود، گفت که بر این باور است که زمانی که ریاست را در سال ۲۰۰۹ میلادی عهده دار شد، اوضاع آمریکا وخیم بود؛ وی در ادامه گفت که دولت او بحران ابولا را به خوبی مدیریت کرده است.

وی با "مهم" توصیف کردن مذاکرات ایران گفت به این گفتگوها متعهد است.

رئیس جمهور آمریکا گفت: سوال این است که آیا قادر خواهیم بود این شکاف نهایی را کاهش دهیم تا آنها [ایران] بتوانند باز هم به جامعه جهانی وارد شوند، تحریم‌ها را بتوان به آرامی کاهش داد و تضمین های قابل تایید و محکمی داشته باشیم که آنها سلاح هسته‌ای نسازند. هنوز شکاف بزرگی وجود دارد. ممکن است که قادر نباشیم به آن نقطه برسیم.

اوباما تاکید کرد: اولویت شماره یک ما در خصوص ایران این است که مطمئن شویم آنها به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کنند.

وی افزود: من به طور نهان و آشکار بسیار صریح اعلام کرده‌ام که ما به هیچ وجه مذاکرات هسته‌ای را به موضوع داعش مرتبط نمی‌کنیم.

رئیس جمهور آمریکا نامه به رهبر معظم انقلاب را نه تایید و نه رد کرد اما گفت واشنگتن در جنگ علیه داعش با ایران هماهنگ نمی‌کند.

اوباما در خصوص نامه فوق گفت: تمایلی ندارم درباره مکاتباتی که با رهبران مختلف دنیا دارم، اظهار نظر کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سیاست آمریکا هنوز هم بر رفتن بشار اسد از ریاست جمهوری سوریه استوار است گفت: هنوز سیاست ما رفتن اسد است.

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۰۴:۰۶

8 Feb 2020