۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۲۱۳۷۲

هاشمی مرد شکست‌های پی در پی/آیا "آیت‌الله" باز هم شانس خود را می‌آزماید؟

هاشمی با شکست سختی که از آیت الله یزدی خورد بار دیگر به تاریخ ثابت کرد که او مرد شکست های پی در پی است و دیگر باید به همان سمت قبلی خود که از سوی مقام معظم رهبری به وی اعطا شده است بسنده کند.
هاشمی مرد شکست‌های پی در پی/آیا "آیت‌الله" باز هم شانس خود را می‌آزماید؟
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، هفدهمین اجلاسیه خبرگان رهبری روز سه‌شنبه ۱۹ اسفندماه از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه آغاز شد و در این اجلاسیه با اعلام کاندیدا شدن هاشمی رفسنجانی و آیت الله یزدی، رأی گیری آغاز شد و در نهایت آیت الله یزدی پیروز شد و هاشمی نتوانست به ریاست خبرگان دست پیدا کند.

آنچه که اهمیت دارد فضاسازی های گسترده هاشمی قبل از انتخابات خبرگان رهبری است به طوری که هاشمی طی مصاحبه‌های زیاد و گسترده اعلام کرده بود که برای خبرگان رهبری آمادگی نداشته و قطعا در انتخابات برای ریاست خبرگان کاندیدا نخواهد شد.

هاشمی صبح امروز در گفت و گو با روزنامه شرق نیز اعلام کرده بود که من هیچ آمادگی روحی‌ای ندارم که رییس خبرگان شوم. در مجمع تشخیص به اندازه کافی کار می‌کنم و بیشتر از این دیگر چه لزومی دارد؟ در خبرگان علمای دیگری هستند که کار می‌کنند و من هم عضو هستم. اگر لازم باشد، در آنجا تاثیرگذار هستم و اگر هم لازم نباشد، مستمع هستم؛ الان نظرم این است. البته بعضی‌ها هستند که من مصلحت نمی‌دانم در راس خبرگان باشند.

پیش از این نیز هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری برخلاف اینکه ادعا می کرد نمی خواهد در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود، در آخرین لحظات ثبت نام، در انتخابات ۹۲ هم ثبت نام کرد که در نهایت رد صلاحیت شد.

شب گذشته نیز صفحه اینستاگرام منتسب به هاشمی با انتشار عکسی از وی اظهار داشت که هاشمی همیشه پیروز انتخابات خبرگان بوده است؛ اما این بار نمی خواهد در این انتخابات شرکت کند و دیگر ولعی برای حضور در این پست را ندارد.

حتی چند روز مانده به انتخابات مجلس خبرگان نامه ای محرمانه در برخی از رسانه‌ها منتشر شد؛ سایت جماران در این زمینه نوشت: نامه ای با محتوای دعوت از هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری در انتخابات هیات رییسه خبرگان. ماجرای این نامه را سایت نزدیک به محسن رضایی افشاکرده است. رضایی از افراد نزدیک به هاشمی است و البته به جهت پستش در مجمع تشخیص هم حضور دارد. این نکات موجب شده اصالت چنین نامه ای زیر سوال نرود.

این در حالی بود که سایت منتسب به هاشمی این خبر را به صورت بازنشر منتشر کرده و سکوت هاشمی در قبال این نامه خود گواهی بود که هاشمی باز هم سیاست های قدیمی خود را در پیش گرفته است که علاقه ای برای آمدن نداشته و به اصرار دیگران آمده است.

همانطور که پیش از این نیز در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ پس از رد صلاحیت اعلام کرد که علاقه ای برای آمدن نداشته و دفتر وی از نامه های مردمی پر شده است که از وی خواسته اند مسئولیت را دوباره بر عهده بگیرد.

آیت الله از سال ۷۸ شکست های خود را شروع کرد؛ رفسنجانی بعد از ریاست جمهوری اش، عزم آن را داشت تا وارد مجلس ششم شده و ریاست آن را بر عهده بگیرد که با بازی اصلاح طلبان به عنوان نفر سی ام انتخابات مطرح شده و کلا از ورود به مجلس انصراف داد.

در سال ۸۴ نیز دوباره نام هاشمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد و رقابت او با احمدی نژاد به دور دوم انتخابات کشیده شد که در نهایت احمدی نژاد توانست بر هاشمی پیروز شود و دومین شکست سخت برای هاشمی رقم خورد.

در نهایت هاشمی در مجلس خبرگان رهبری هم نتوانست به ریاست دست پیدا کند و این بار حضور آیت الله مهدوی کنی باعث شد تا هاشمی نتواند به رویاهایش جامه عمل بپوشاند و بار دیگر طعم ریاست را بچشد.

رد صلاحیت شدن هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ شکست سنگینی بود که هاشمی بار دیگر متحمل شد و همه گمانه زنی ها پس از آن ماجرا به این سمت بود که هاشمی دیگر قدرت رقابت را نداشته و بیشتر از این از اعتبار خود مایه نخواهد گذاشت و به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام قانع خواهد بود.

امروز هاشمی با شکست سختی که از آیت الله یزدی خورد بار دیگر به تاریخ ثابت کرد که هاشمی مرد شکست های پی در پی است و دیگر باید به همان سمت قبلی خود که از سوی مقام معظم رهبری به وی اعطا شده است بسنده کند.

انتهای پیام/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۳:۳۱

20 Jan 2020