۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۳۷۴۹۲
امام جمعه موقت لردگان:

انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آويو به قدس بازي سياسي خطرناکی است

امام جمعه موقت لردگان، ضمن محکوم کردن اقدامات رئيس جمهور ملعون آمريکا مبني بر پايتخت قرار دادن قدس براي خود گفت: اينها کودک کشاني هستند که به دنبال بازي هاي سياسي جديدي هستند.
انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آويو به قدس بازي سياسي خطرناکی است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سلام لردگان؛ حجت الاسلام کريم پور امام جمعه موقت لردگان در خطبه اول نماز جمعه اين هفته در خصوص نفي سبيل گفت: طبق آيه 141 سوره مبارکه نساء خداوند متعال هيچگونه ولايت، تسلطي و سلطنتي از کافران بر مومنين قرار نداده است و نبايد داشته باشد.

وي افزود: خداوند براي مشرکين هيچگونه حق حکومتي قرار نداده است و هرکس که مي خواهد بداند که ولي او کيست بداند که جز خدا و رسول خدا کسي نمي تواند ولي او باشد.

کريم پور در ادامه گفت: اگر قدرتي داريد آن را در راه خدا و براي خدا قرار دهيد و به مقابله با دشمنان خدا و ائمه اطهار (ع) برخيزيد و راه مقابله با دشمن تقوي است و هميشه برد با اهل تقوا است.

وي به مولفه هاي قدرت در قرآن اشاره نمود و گفت: ايمان، معنويت، تقوا، وحدت، خدمت به فقرا، ولايت مداري، مبارزه با اشرافگري، همت بالا و باورهاي دوروني از جمله مولفه هاي قدرت است که  در قرآن به آن اشاره شد.

امام جمعه موقت لردگان گفت: دين اسلام، برترين و کامل ترين دين در بين اديان است چون پاسخگويي همه نيازهاي انسان چه انسان هاي گذشته و چه انسان هاي امروزي است، در حالي که اديان ديگر مختص زمان خود بوده و هستند.
 
خطيب جمعه اين هفته در خطبه دوم پيرامون بيت المقدس و قدس گفت: در پي اقدام رئيس جمهور آمريکا در اعلام قدس به عنوان پايتخت اسرائيل و انتقال سفارتخانه خود از تل آويو به شهر قدس شريف چند روزي است که خبر يک رسانه هاي جهان گرفته است و يک بازي سياسي خطر ناک است.
 
وي افزود: شهر قدس که مسجد الاقصي نخستين قبله مسلمانان را در خود جاي داده است و بخش لاينفک و جدا نشدني فلسطين است و يکي از مهمترين اماکن سه گانه مقدس اسلامي به شمار مي آيد که از اهميت و جايگاه ويژه اي نزد مسلمانان جهان دارد به همين دليل مسئوليت مهم جامعه بين المللي به ويزه سازمان ملل متحد در پايان دادن به اشغال فلسطين و قدس شريف و کمک به مردم اين سرزمين جهت دستيابي به حقوق مسلم اساسي شان هم اکنون بيش از پيش احساس مي شود و قطعا مسلمانان در اين باره ساکت نخواهند نشست و آمريکا و رژيم صهيونيستي دوباره ضربه خواهند خورد.
 
وي گفت: امروز براي همه آزادي خواهان و علما و انديشمندان دنيا و ديگر اديان حتي خاخام هاي يهودي محرز است و معترفند که اين دعوا و جنگ ميان اديان يعني دين اسلام و دين يهود نيست بلکه اين جنگ و دعوايي ميان مجوديتي خبيث به نام صهيونيسم عليه اراده الهي و عليه يهودان و مسلمان است . از اين روز تشکيل کشور اسرائيل نامشروع است و اعلام شهر مقدس و مبارک قدس به عنوان پايتخت اين رژيم نامشروع يعني اسرائيل با هدف مشروعيت بخشيدن به رژِم نامشروع است اين مسئله غيرقابل قبول است.

وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در ديدار مهمانان کنفرانس بين المللي وحدت اسلامي گفت: معظم له در اين کنفرانس فرمودند: ادعاي دشمنان اسلام درباره اعلام قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي را ناشي از ناتواني و عجز آنها دانستند .

کريم پور تصريح کرد: امروز رئيسجمهور آمريکا، دونالد ترامپ در داخل ايالات متحده با مشکلات عديده‌اي مانند کاهش محبوبيت، محاکمه اطرافيان و... روبرو است و امکان دارد که با اين اقدام به دنبال جذب حمايت لابي صهيونيستي در آمريکا باشد تا از سقوط خود جلوگيري کند. بدين ترتيب طرح موضوع انتقال پايتخت به قدس مي‌تواند تأثير فراواني بر رسيدن ترامپ به هدفش داشته باشد.
 
حجت الاسلام کريم پور در ادامه گفت: بيش از 50 سال است که آنها به دنبال قدس و تصرف آن مي باشند اما مقاومت و از خودگذشتگي ملت فلسطين اجازه اين کار را به انها نداده است و جلوي زياده خواهي آنها را گرفته اند.

وي به هفته خاک که از 12 تا 18 آذر مي باشد اشاره و افزود: مراقب زمين و زيبايي هاي آن باشيم زيرا ميراثي است که از گذشتگان به ما رسيده و ما بايد آن را به آيندگان تحويل دهيم.
در پايان راهپيمايي جهت محکوم کردن سخنان بيهوده رئيس جمهور ملعون آمريکا مبني بر پايتخت قرار دادن قدس در لردگان برپا گرديد.

انتهاي پیام1026ج /630ل
 
 
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۵۳:۳۰

15 Jan 2020