۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۱۹۰۳۲
شهيدجاويدالاثر سردار نعمت الله اکبري ساماني

اولين خلبان شهيد استان چهارمحال وبختياري

اميرسرلشکر خلبان شهيد نعمت الله اکبري ساماني اولين خلبان شهيد از استان چهارمحال وبختياري بود که درعمليات آزاد سازي سوسنگرد حضوري مقتدرانه داشت
اولين خلبان شهيد استان چهارمحال وبختياري
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما ، شهيدجاويدالاثر نعمت الله اکبري از شهداي شاخص ارتش جمهوري اسلامي است که در چهارم آبان ماه ۱۳۳۰در شهر سامان استان چهارمحال وبختياري به دنيا آمد، پدرش حسين و مادرش بيگم نام داشت.

اميرسرلشکرخلبان شهيد نعمت الله اکبري پس از اتمام تحصيلات خود در رشته علوم تجربي در شهرستان سامان در رشته هاي پزشکي و خلباني پذيرفته شد ولي به دليل علاقه فراوان، رشته خلباني را برگزيد.

در نخستين ماموريت وي که ۲۵ روز به طول انجاميد، موفق به شناسايي مواضع دشمن شد و در ماموريت بعدي در تاريخ ۲۳ آبان ماه درعمليات سوسنگرد با سمت خلبان در منطقه فکه با خلبان شهيد ˈکيان آراˈ براي شناسايي مجدد به صحنه جنگ رفته بود که مورد اصابت آتش دشمن قرار گرفت و هواپيماي او سقوط کرد.

پيکر اين شهيد بزرگوار مدت ها در منطقه برجا ماند و در تاريخ هفتم خرداد ماه ۱۳۷۰پس از تفحص در گلزار شهداي شهر تهران به خاک سپرده شد.

شهادت اين شهيد بزرگوار، درسال ۸۱ طي نامه اي به اطلاع خانواده ايشان رسيد و بعدها به درخواست مقامات ايران مقبره اي در عراق براي اين خلبانان مفقود الجسد ساخته شد.

اميرسرلشکر خلبان شهيد اکبري با بيش از ۵۰ پرواز موفق يکي از افتخارات گمنام شهر سامان است که هنوز شخصيت اين شهيد به خوبي شناسانده نشده است.

ˈنسرين سامانیˈ همسر شهيد امير سرلشکر خلبان اکبري با بيان خاطراتي از اين شهيد گفت: در سال ۵۲ ˈنعمت اللهˈ با يونيفرم نظامي به خواستگاري ام آمد و با اين کار تعهد خود را به کشور براي من بيان کرد.

وي گفت: درسال ۱۳۵۳ ازدواج کرديم وصاحب يک پسر و دو دختر شديم، با وجود اينکه از زندگي مشترکمان بيش از پنج سال نگذشته بود، اما ايشان هميشه به گونه اي رفتار مي کرد که گويا مي دانست در صورت به وجود آمدن جنگ به مقام شهادت نايل مي شود.

وي اظهار داشت: هر چند وصيت نامه اي از شهيد اکبري برجا نمانده ولي پس از انقلاب اسلامي خود را پيرو محض حضرت امام خميني (ره) مي دانست.

ساماني اظهار داشت: هم اکنون نمادي از شهداي مفقودالجسد خلبان کشور در بهشت زهرا تهران ساخته شده ولي ايجاد يک ˈآرامگاه نمادينˈ براي يادبود اين شهيد در گلزار شهداي شهر سامان حداقل انتظار خانواده اين شهيد از مسئولان استان به ويژه بنياد شهيد است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۵۰:۳۸

27 Dec 2019