۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۲۳۳۹۸
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه فارسان:

نبايد به بهانه اينکه خودمان گناه مي کنيم امر به معروف و نهي از منکر نکنيم

حجت الاسلام سيد محمدرضا علوي، گفت: نبايد به بهانه اينکه خودمان گناه مي کنيم امر به معروف و نهي از منکر نکنيم.
نبايد به بهانه اينکه خودمان گناه مي کنيم امر به معروف و نهي از منکر نکنيم
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، در آستانه ميلاد پر برکت امام حسن مجتبي عليه السلام جلسه اخلاق با حضور کارکنان پايور و نيروهاي وظيفه سپاه ناحيه فارسان برگزار شد.

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه فارسان در اين جلسه ضمن تبريک ميلاد امام حسن مجتبي عليه السلام گفت: سيره و توصيه همه ائمه و اولياء الهي بر انجام امر به معروف و نهي از منکر است.

حجت الاسلام سيد محمد رضا علوي افزود: فريضه امر به معروف و نهي از منکر از يک ديدگاه نسبت به ديگر فريضه ها داراي اهميت بالايي است چنانچه در اين زمينه منقول است که امير مومنان حضرت علي عليه الاسلام مي فرمايند: «تمام کارهاي خير و حتي جهاد در راه خدا نسبت به امر به معروف و نهي از منکر مانند رطوبت دهان است نسبت به آب اقيانوس پايان ناپذير»؛ لذا مي بايست نسبت به اين فريضه اهميت بيشتر قائل شويم.

وي، ادامه داد: اينکه برخي مي گويند ما خودمان گنهکاريم؛ پس نمي توانيم ديگران را امر به معروف و نهي از منکر کنيم! توجيهي براي انجام ندادن وظيفه بيشتر نيست؛ چرا که امر به معروف و نهي از منکر تکليفي شرعي است و از کسي ساقط نيست.

علوي، تصريح کرد: امام رحمه الله عليه فرمود: «امر و نهي کننده شرط نيست عادل باشد و يا به آنچه امر مي کند خود عمل کند و آنچه را نهي مي نمايد، ترک کند و اگر خودش تارک واجب باشد، بر او واجب است که با اجتماع شرايط (ديگري را) به همان واجب امر نمايد، کما اينکه واجب است به آن عمل نمايد.»

وي، گفت: همچنين بايد در کنار انجام اين وظيفه به خودسازي بپردازيم و سعي کنيم از انجام محرمات بکاهيم نه اينکه گناه را ادامه بدهيم و بگوييم ديگر نمي توانيم ديگران را امر و نهي کنيم.

علوي، افزود: همچنين از نظر شرع مقدس، انجام فريضتين بر هر فردي واجب است و از کسي که خودش هم عامل به معروف و پرهيز کننده از منکر نيست، اين تکليف ساقط نمي شود.


انتهای پیام1020ج /590پ

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۵۱:۱۲

5 Jan 2020