:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> چاله چوله هاي شهر چلگرد از جمعيت شهروندان بيشتر است + تصاوير | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۲۶۹۰۸
شهري که شهر نيست

چاله چوله هاي شهر چلگرد از جمعيت شهروندان بيشتر است + تصاوير

شهر چلگرد با جمعيت 3000 نفري به طور ميانگين مساوي با 3000 چاله چوله براي شهروندان اين شهر دارد، بطوري که سهم هر نفر يک چاله مي باشد،شهر سرزمين آبهاي خروشان و توريستي شهر استان چهارمحال و بختياري تشنه آسفالت است.
چاله چوله هاي شهر چلگرد از جمعيت شهروندان بيشتر است + تصاوير
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، ورودي هر شهر نماد فرهنگ آن شهر است و گردشگران با ورود به آن شهر، برداشت اوليه از آن را بدست مي آورند.

شهر چلگرد با جمعيت 3000 نفري به طور ميانگين مساوي با 3000 چاله چوله براي شهروندان اين شهر دارد، بطوري که سهم هر نفر يک چاله مي باشد.

بايد بدانيم ورودي هر شهر نقش مهمی در ميزباني از مهمانان داشته و در واقع نقش دعوت کننده دارد.

اهميت ورودي هر شهر آنقدر مهم است که هر ورودي بانماد و ويژگي هاي خاص خود مي تواند ايجاد حس تعلق و هويت در ميان ساکنان و تازه واردان به شهر را ايجاد کند.

مهدي جوان 28 ساله شهر چلگرد مي گويد: متاسفانه شهر توريستي چلگرد نه تنها ورودي چشم نوازي ندارد بلکه هر گردشگر با ورود در آن بايد خود را از گودال هاي عميق و چاله هاي بزرگ عبور دهد و فرار را بر قرار ترجيح مي دهد.

وي گفت: ورودي هر شهر ويترين شهر و نشان دهنده وضعيت مديريت شهري آن است، اگر وضعيت شهر نابسامان باشد سرمايه گذاري در آن انجام نميشود و  سرمايه گذار غير بومي حاضر به سرمايه گذاري در آن شهر نيست چيزي که در شهر چلگرد کاملا وجود دارد.
 
يکي از فرهنگيان شاغل در اين شهرستان هم گفت: مديريت شهري يک مديريت مردمي است و ارباب رجوع ها ولي نعمت مديران هستند و بايد سعي شود شهردار به سراغ مردم برود نه اينکه مردم به سراغ شهردار بيايند و مشکلات شهر را بازگو کنند که اين يک مديريت يک طرفه است، چيزي که در شهر چلگرد هميشه ميتوان مشاهده  کرد، شهروندان با خواهش التماس و در بيشتر مواقع جنگ و جدل حلال اين مشکلات است.
 
اين فرهنگي گفت: اداره شهر، هم با شهرداري و هم با مردم است بايد روابط دو سويه با مردم برقرار شود.

اما مطلب بسيار مهم اين است که شهر چلگرد با جمعيتي 3000 هزار نفري (هرچند خيلي کمتر بنظر ميرسد) با وسعتي کوچک وجود بيش از 3000 هزار چاله چوله مي باشد بطوري که سهم هر نفر يک چاله مي باشد.

روزهاست که چاله هاي سطح خيابان هاي شهر چلگرد به عنوان يکي از معضلات اساسي خيابان ها وجود دارد و اين امر نارضايتي شهروندان را به دنبال داشته است با اين حال اين روند همچنان سير صعودي خود را طي مي کند.
 
يکي از دانشجويان چلگرد که نخواست نامش فاش شود گفت: بروز و ظهور چاله هاي عميق و جديد به عنوان پديده اي در خيابان هاي شهر شده و حفاري ها و دستكاري معابر باعث افزايش سير صعودي آن ها شده است که علاوه بر زشت کردن چهره خيابان ها مشکلاتي را براي شهروندان و بخصوص دارندگان خودرو بوجود آورده است.
 
 
آقاي محمدحسيني که مالک يک خودرو است بيان داشت: وجود چاله هاي فراوان باعث شده تا خودروها دچار نقص فني از جمله فرسودگي زود هنگام لاستيك و يا تخريب جلوبندي شده و به تعمير نياز پيدا کنند.
 
وي گفت: از طرفي گاهي اوقات حرکات مارپيچ رانندگان براي رد کردن چاله هاي موجود موارد موجب وقوع تصادف و خسارات ناشي از آن شده است.
 
برهم زدن نظم و زيبايي شهري و اختلال در پاکيزگي خيابان ها را مي توان از ديگر مشکلاتي عنوان کرد که وجود اين چاله ها در سطح شهر ايجاد مي کند.
 
كنده كاري هاي صورت گرفته و ترميم نكردن بموقع آنها و جمع شدن آب در اين چاله ها مي تواند موجب بروز مشكلات بهداشتي براي شهروندان شود.
 
يکي ديگر از شهروندان با گلايه از وضعيت موجود مي گويند: بخش زيادي از معابر، كوچه ها و حتي برخي خيابان هاي شهر وضعيت مناسبي ندارند و شهرداري چلگرد کار خاصي براي انجام نداده است، و اين موجب ايجاد مشكلاتي براي مردم ميشود.
 
بر اساس قانون، ساماندهي آسفالت هاي سطح شهر از وظايف شهرداري محسوب مي شود و شهرداري بايد نسبت به لکه گيري خيابان ها و رفع چاله هاي سطح شهر  اقدام اساسي انجام دهد چيزي که شهرداري در اين کار کوتاهي کرده است.
 
زيباسازي و ترميم خيابان ورودي شهر نيز از مواردي است که هر ساله مورد تاکيد مردم قرار مي گيرد اما کمتر توجهي به آن شده است.
 
البته در اين خصوص تنها شهرداري مقصر نيست بلکه ساير ارگان هاي خدمات رسان نيز بايد به هنگام حفاري با رعايت اصول از بيشتر شدن اين چاله ها جلوگيري کنند و پس از اتمام کار نيز در پر کردن مسير حفاري شده با استانداردهاي تعريف شده دقت کنند تا براي  شهروندان و شهرداري مشکل ساز نشود.

در همين خصوص اسداللهي شهردار چلگرد در گفت و گو با خبرنگار کوهرنگ خبر گفت: اکنون نميشود کار خاصي انجام داد، قير و آسفالت خيابانهاي چلگرد در سال آينده انجام ميشود.
 
با اين حال لازم است شوراي شهر و شهرداري چلگرد به فکر چاره اي براي اين وضعيت نابسامان باشند چرا که اين وضعيت به خاطر بارش هاي زمستاني و يخ زدگي بدتر از اين نيز خواهد شد.

گزارش از همت بدري فرد

انتهاي پيام1020ج /610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۴۹:۰۹

27 Dec 2019