۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۲۳۷۵۸
رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه چهارمحال و بختياري :

نماز جمعه نماد اتحاد امت اسلامي است

رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه چهارمحال و بختياري گفت:نماز جمعه نماد اتحاد امت اسلامي است و موجب قطع اميد دشمنان اسلام مي شود.
نماز جمعه نماد اتحاد امت اسلامي است
به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، حجت ‎الاسلام سيدمرتضي احمدي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه چهارمحال و بختياري در جلسه شوراي اداري شهرستان اردل که ديروز با حضور فرماندار و اعضاي شوراي در سالن جلسات فرمانداري شهرستان برگزار شد ضمن گراميداشت ياد و خاطر شهداء عمليات مرصاد و سالروز اقامه اولين نماز جمعه کشور اظهار داشت:نماز جمعه نماد اتحاد امت اسلامي است و موجب قطع اميد دشمنان اسلام مي شود لذا بايد تمامي امکانات را براي برگزاري هرچه باشکوه تر نماز جمعه را فراهم آوريم و تمامي ظرفيت ها و استعدادها را بکارگيريم تا اين نماز عبادي و سياسي و دشمن شکن همواره با صلابت برگزار گردد.

وي اضافه کرد: وحدت، همدلي وهمکاري ميان مسئولان شهرستان اردل و امام جمعه باعث پيشرفت وتوسعه اين شهرستان شده وسعي خواهدشد درسال جاري نيز که به نام همدلي وهمزباني دولت وملت نامگذاري شده اين اتحاد وهمدلي بيشترشود تا مردم از خدمات بهتر نظام مقدس اسلامي بهره مند شوند.
حجت الاسلام موسي سلمانپور امام جمعه شهر اردل نيز اظهار داشت:نماز جمعه حج مساکين است که اين تعبير ريشه در فرمايشات پيامبر اکرم (ص) دارد

سلمانپورافزود: نماز جمعه رابط بين مردم و حاکميت است و امام جمعه نبايد هيچ گاه از تذکر و تشکر غفلت نمايد چرا که اين دو در مسير اجراي فريضه امر به معروف و نهي از منکر است .
محمد نوذري فرماندار شهرستان اردل در ادامه پنجم مرداد ماه سالرور عمليات غرور آفرين مرصاد و برگزاري اولين نماز جمعه کشور به امامت آيت الله طالقاني را گرامي داشت و به اهميت برگزاري نماز جمعه اشاره کرد و گفت:نماز جمعه عامل اساسي وحدت و همدلي مسلمين است و کارکرد بزرگ آن اتحاد است که همه مسلمانان به سلايق و ديدگاههاي متفاوت سياسي را متحد مي کند .

در اين جلسه تعدادي از از مديران شهرستان گزارش عملکرد و ديدگاههاي خود را بيان داشتند در پايان جلسه نيز تصميماتي به شرح ذيل اتخاذ گرديد.

مصوبات جلسه به شرح ذيل مي باشد:

۱- مقرر گرديد مديران شهرستان که قصد ارائه گزارش عملکرد خود به مردم را قبل از خطبه هاي نماز جمعه دارند حداقل ۲ روز قبل از اقامه نماز جمعه هماهنگي لازم را با دفتر امام جمعه محترم - فرمانداري و ستاد برگزاري نماز جمعه شهرستان بعمل آورند.
۲- مقررگرديد شهرداري هاي تابعه تبليغات و فضا سازي مناسب ، بمناسبت سالروز اقامه اولين نماز جمعه کشور را در سطح شهر ها بعمل آورند .
۲- مقرر گرديد کليه ادارات شهرستان بمناسبت سالروز اقامه اولين نماز جمعه کشور ، در سربرگ اداري خود از فرمايشات امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري با مضمون اهمييت برگزاري نماز جمعه استفاده نمايند.
۳- مقرر گرديد ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي و تبليغات اسلامي شهرستان مسابقات فرهنگي با موضوع اهميت و جايگاه نماز جمعه برگزار نمايد و فرمانداري شهرستان به ۱۰ نفر از برگزيدگان جوايزي اهدا نمايد .
۴- مقرر گرديد اداره ورزش و جوانان شهرستان همايش پياده روي عمومي بمناسبت گراميداشت سالروز اقامه اولين نماز جمعه کشور برگزار و به ۵ نفر از شرکت کنندگان به قيد قرعه جوايزي اهدا کند.


انتهاي پيام1020ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۰۰:۴۲

9 Jan 2020