۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۲۸۴۳۸
مدير استاني حوزه علميه خواهران چهارمحال و بختياري:

تربيت ديني کودکان مهم‌ترين نياز کشور است

مدير استاني حوزه علميه خواهران چهارمحال و بختياري گفت: در رأس فعاليت‌هاي مراکز پيش‌دبستاني وابسته به حوزه‌هاي علميه خواهران چهارمحال و بختياري افراد دانش‌آموخته حوزوي قرار دارند که خود محلي براي نشر ارزش‌هاي ديني و اسلامي است و بايد در سراسر شهرستان‌ها توسعه پيدا کنند چراکه تربيت ديني کودکان در شرايط فعلي کشور از مهم‌ترين نيازها است.
تربيت ديني کودکان مهم‌ترين نياز کشور است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام و المسلمين يدالله رحماني مدير استاني حوزه علميه خواهران چهارمحال و بختياري، در گفت‌وگو با مشکات برين؛ با بيان اينکه از سال ۹۱ تاکنون ۱۷ مرکز پيش دبستاني وابسته به حوزه‌هاي علميه خواهران چهارمحال و بختياري تأسيس شده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵ مرکز در سال جاري در حال فعاليت و ارائه خدمات در اين استان هستند.

وي با اشاره به اينکه بيشترين مرکز پيش‌دبستاني در شهرستان لردگان داير شده، تصريح کرد: در شهرستان لردگان پنج مرکز، در شهرستان کيار و بروجن هر کدام سه مرکز، در شهرستان اردل دو مرکز و در شهرستان‌هاي شهرکرد و بن هر کدام يک مرکز در حال فعاليت و ارائه خدمات هستند.

رحماني در ادامه بيان داشت: مسئوليت اداره اين مراکز پيش‌دبستاني بر عهده فارغ‌التحصيلان و دانش‌آموختگان حوزه‌هاي علميه خواهران اين استان است.

مدير استاني حوزه علميه خواهران چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: تأسيس اين مراکز طبق تفاهم‌نامه‌اي که با آموزش و پروش بسته شده، با معرفي افراد فارغ‌التحصيل حوزه‌هاي علميه خواهران صادر و فعاليت خود را آغاز مي‌کنند.

وي مهم‌ترين هدف از تأسيس اين مراکز پيش‌دبستاني با همکاري فارغ‌التحصيلان حوزوي را رشد و تربيت کودکان و نونهالان بر مبناي اصول ديني دانست و اضافه کرد: اگر مي‌خواهيم جامعه‌اي اسلامي و بر اساس آموزه‌هاي دين داشته باشيم بايد به فکر تربيت درست کودکان جامعه باشيم و بدانيم که اگر کارهاي ديني پايه‌اي و اصولي انجام شود، در آينده نيز نتيجه‌بخش خواهد بود.

اين مسئول با تاکيد بر اينکه متأسفانه امروزه کمتر به امور ديني، اخلاقي و تربيتي نونهالان و کودکان توجه مي‌شود و اين بزرگ‌ترين خسران است، گفت: به يقين نقش مراکز تربيتي و آموزشي در رشد و پويايي همه‌جانبه کودکان و نونهالان بسيار مؤثر خواهد بود که بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

رحماني با اشاره به اين که نقش مربي در آموزش و تربيت کودکان نيز غيرقابل انکار است، ادامه داد: از آن جايي که مراکز پيش‌دبستاني زير نظر مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران اين استان از سوي افراد حوزوي و آشنا به مسائل ديني و اخلاقي مورد نياز امروز کودکان اداره مي‌شود، بنابراين مورد استقبال چشمگير خانواده‌ها و کودکان قرار گرفته است و اين جاي خرسندي دارد.

وي با اشاره به اين که در بسياري از شهرستان‌ها، اين مراکز پيش‌دبستاني به محلي براي برگزاري مراسم‌ها و گفتمان‌هاي ديني براي ساير اقشار تبديل شده است، تاکيد کرد: همين که در رأس فعاليت‌هاي اين مراکز افراد دانش‌آموخته حوزوي قرار دارند، خود محلي براي نشر ارزش‌هاي ديني و اسلامي است که بايد در سراسر شهرستان‌ها توسعه پيدا کنند چراکه تربيت ديني کودکان در شرايط فعلي کشور از مهم‌ترين نيازها است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۴۳:۰۲

26 Dec 2019