۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۱۸۵۵۶

هيئت رسانه اي قدرتمند براي نشر معارف حسيني با هدف استکبار ستيزي

هيئت رسانه اي است قدرتمند، که صدها سال است با نشر معارف حسيني جريان سازترين وقايع را در عالم سبب شده است.
هيئت رسانه اي قدرتمند براي نشر معارف حسيني با هدف استکبار ستيزي
به گزارش جهانبین نیوز در یادداشت زنگ خبر آمده است:

عاشورا واقعه اي است که در طول زمان امتداد دارد و چراغي است روشنگر که هرگز خاموش نخواهد شد و سير زمان اين واقعيت را به اثبات رسانده است که هيئت بهترين رسانه در معرفي ارزش هاي عاشورايي است. هيئت رسانه اي است قدرتمند که صدها سال است با نشر معارف حسيني جريان سازترين وقايع را در عالم سبب شده است.

ما معتقديم هيئت ها همچنان بهترين ابزار نشر اين مفاهيم والا هستند اما لازمه آن تجهيز به سلاح و لوازم روز دنيا است که در عرصه جنگ نرم بدون استفاده از سلاح مناسب نمي توان سنگرها را حفظ کرد.

ما معتقد به حرکت رو به جلو و جهاني کردن ذکر حسين (ع) و اهل بيت (س) در سراسر جهان هستيم و اين همان نظم نوين جهاني در سايه سار ولايت فقيه است و مقدمه ساز قيام صاحب الامر (عج) خواهد بود.

سال هاست متفکران بزرگ اسلامي فلسفه اين قيام انسان ساز را تبين مي کنند و هنوز توانسته اند قطره اي از اقيانوس بي کران عاشورا را شرح دهند.

اولين نکته اي که در باب هدف از قیام سیدالشهدا مي توان مطرح کرد: احياي دين و نجات آن از بند خرافات و رفاه طلبي وفساد و جور وکج فهمي و انحطاط انديشه بني اميه بوده است ، همانگونه که مولاحسين ابن علي (ع) فرمودند : " من براي احياي دين امت جدم به پا خاستم."

دومين نکته اي که به ذهن مي رسد اين است که در اين قيام آزمون ولايت پذيري، درس ولايت پذيري براي امت است چراکه اصحاب امام (ع) کم وکيف اطاعت از ولي را در عاشورا به منصه ظهور رساندند.

سوم آنکه عاشورا باشعار انقلابي هيهات منا الذله به ما آموخت عزت و شرافت انساني بسي والاتر و ارزشمندتر از رفاه و آسايش دنيوي است و در اين مسير جان خانواده و اسارت نواميس سهل آسان است.

اباعبدالله (ع) در محاصره وتنگنا وتحريم دشوار کربلا ،در شرايطي که عرصه تنگ بود و حتي آب به روي او و اهل بيتش بسته بود هرگز حاضر به سازش و مدارا با استکبار نشد؛ امروز نيز کسي نمي تواند ادعاي شيعه بودن داشته باشد و از سازش با استکبار دم زند چرا که اين شيوه حسين ابن علي نيست.

همانگونه که امام در پاسخ دعوت يه بيعت از سوي يزيد فرمودند : مثلي لايبايع مثله ، يعني مانند مني با مانند يزيد هرگز سازش نخواهد کرد، اين فرموده شريف بدان معناست که تا قيامت همه کساني که الگو و مقتدايشان حسين ابن علي است با کساني که متصف به ويژگي هاي يزيدي و اموي هستند کنار نمي ايند حتي اگر به قيمت جانشان تمام شود ، چه برسد به آنکه اندک فشار اقتصادي باشد و تحريم هاي مادي بي اثر!

چهارم آن که احياي فريضه امر به معروف ونهي ازمنکر موجب نجات جامعه ازچنگال انحرافات ومفسده هاست.

پنجمين نکته اين است که سيد الشهدا به ما آموخت فرائض الهي همچون نماز حتي در ميدان نبرد نبايد ترک شود.

شمين نکنته نيز احيا وترويج فرهنگ و ايثار وشهادت است .

بسياري مفاهيم ديگر که مي تواند ذيل اين سوال ذکر شود اما به عقيده بنده استکبار ستيزي بزرگترين درس وهدف قيام امام حسين (عليه السلام) بوده است.

قيام عاشورا به ما آموخت در مبارزه با استکبار خيل سپاه و تجهيزات و دانش دشمن اهميتي ندارد چرا که اين فريضه فرايندي کيفي است و نتيجه اش هر چه باشد پيروزي ازآن ماست.

ما معتقديم دهه اول محرم ايام عزاداري آقا اباعبدالله (عليه السلام) يک حرم معنوي و يک مقطع ويژه درايام سال است که در آن مي توان روح وجان را متعالي و متبرک کرد و دامان دل را از سياهي وعلقه هاي مادي زدود.

همانگونه که ورود به مشاهد شريفه اهل بيت (عليه السلام) بدون اذن دخول ميسر نيست، وورود به دهه اول محرم بارعايت مراتب معنوي معرفتي نيز بدون اذن دخول ميسرنخواهد بود بنابراين با آيين استقبال ازمحرم خود رامهياي کسب معارف اهل بيت (عليه السلام) در خيمه گاه عزاي سيد و سالار شهيدان ميکنيم. ما سعي داريم به استقبال حسيني شدن برويم وباکسب اجازه ازمحضرحضرت بقيه الله (عجل الله) از ساحت خذاوند متعال تمنا ميکنيم که دراين ايام که سرشاراز نفحات روحاني است جان وروح ما را به نوراهل بيت (س) خاصه شهداي دشت کربلا مترقي ومتعالي کند، ان شاالله.

بنابراين آيين استقبال ار محرم، آيين استقبال از تجليات معنوي عاشوراست.اذن دخول به مراتب معرفتي محرم است،مهياي سفرآسماني شدن است نه استقبال از عزا...

بدون شک آنچه در هشت سال دفاع مقدس موجب آن همه رشادت وحماسه شد تأسي رزمندگان ايران اسلامي از شهداي دشت کربلا بود توسل به آقا اباعبدالله (عليه السلام) و تمسک به فرهنگ عاشورا شهداي ما را به درجات رفيع انساني رساند شهداي کربلا در لبيک به امام معصوم (عليه السلام) زمان خود زيرباران شمشير و تير و سنان به زيبا ترين وجه جان باختند و شهداي عصر ما درلبيک به نائب امام رمان (عجل الله) خود، امام خميني (ره) جانانه و با شهامت جان شيرين خويش را تقديم کردند.

هردو در مسير ارزش هاي اسلامي واستکبار ستيزي، يکي در دامان ولي معصوم (عليه السلام) و ديگر در دامان ولي فقيه، نائب ولي معصوم (عليه السلام).

بدون شک راه همان راه است و هدف همان هدف، شهداي ما با حماسه آفريني درجبهه ها در حمايت و اطاعت از ولي فقيه ولايت پذيري را همان گونه به نمايش گذاردند که شهداي کربلا درسال شصت و يک هجري قمري به نمايش گذاردند با اين تفاوت که در سال شصت ويک هجري شيعيان از حضور و وجود بي واسطه ولي خدا وحجت خدا بهره مي برند اماجز تعداد محدودي به ياري وي بر نخواستند و اما شهداي دهه شصت شمسي با حضور در جبهه ها و بدون حضور مستقيم ولي خدا با دستور نائب او به بذل جان پرداختند، پس اينان را شآني است والا و درخور تحسين شهداي ما در اين نبرد اطاعت از ولي خدا را تمرين کردند و ولايي بودن را به ما نشان دادند.

محمد حسن سلیمی

انتهايي پيام/ف/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۴۰:۲۰

30 Dec 2019