۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۳۵۵۶۶

تکميل چهاربانده کردن بزرگراه لردگان – ايذه نيازمند توجه مسئولان است

افزايش ميزان ترافيک وتردد خودروها، رشد آمارخودروها و توسعه شبکه حمل ونقل باعث جوابگو نبودن راههاي قديمي و نيز ضرورت توسعه راههاي ارتباطي بين شهري شده است.
تکميل چهاربانده کردن بزرگراه لردگان – ايذه نيازمند توجه مسئولان است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار سلام لردگان، اگرچه پس از پيروزي انقلاب اسلامي به امر راهسازي در استان چهارمحال و بختياري خصوصاً شهرستان لردگان، توجه ويژه اي شده است اما اينک تکميل و بهره‌برداري از طرح‌هاي چهارخطه طراحي و به اجرا آمده در محورهاي ارتباطي اين شهرستان مورد تاکيد مردم و رانندگان برون‌شهري است.
هم اينک شهرستان لردگان ازجمله مناطق کشور و استان است که نسبت به چهارخطه کردن راه‌هاي ارتباطي بين‌شهري آن اقدام چنداني نشده است، اگرچه طرح‌هاي در اين راستا در دست اجرا است و مردم بيش از پيش درانتظار تسريع در بهره‌برداري از اين طرح‌ها هستند.

بزرگراه لردگان- ايذه در هيات دولت به تصويب رسيد

محمد خالدي،  در گفتگو با خبرنگار سلام لردگان گفت: در بازديد ميداني از مسير لردگان–ايذه، اين امر توسط وزير راه و شهرسازي به دولت منتقل و ضرورت چهاربانده کردن اين بزرگراه در هيأت دولت به تصويب رسيد.

نماينده مردم لردگان در مجلس شوراي اسلامي، افزود: با توجه به پيگيري نماينده مردم ايذه و باغملک و نماينده مردم لردگان در مجلس شوراي اسلامي درخصوص اين امر، اجراي پروژه بزرگ عمراني شهرستان لردگان در دستور کار وزارت راه و شهرسازي قرار گرفت.

وي تصريح کرد: چهاربانده کردن بزرگراه لردگان-ايذه از پروژه‌هاي حياتي اين شهرستان است و اين مسير توسط وزير راه و شهرسازي، رئيس بنياد مسکن کشور، استاندار و نماينده مردم لردگان از خوزستان به سمت سد کارون چهار، پيمايش شده است.

عضو کميسيون انرژي مجلس ادامه داد: پس از اين بازديد ميداني، اين امر توسط وزير راه و شهرسازي به دولت منتقل و ضرورت ايجاد اين بزرگراه در هيات دولت به تصويب رسيد.

خالدي با اشاره به اينکه اعتبار لازم براي اين پروژه مبلغ بالايي است، خاطرنشان کرد: پروژه اکنون در مرحله تعيين سرمايه‌گذار و پيمانکار است و احتمال دارد که بنياد مسکن کشور مجري آن شود.

مسئولين استاني و کشوري نگاه ويژه اي به شهرستان لردگان داشته باشند

روح الله غلامي رئيس اداره راه و ترابري شهرستان لردگان نيز دراين باره در گفت و گو با خبرنگار سلام لردگان گفت: روزانه بيش از 25 هزار خودروي سبک و سنگين از جاده هاي مواصلاتي لردگان در حال تردد است و با توجه به اينکه اين جاده يکي از محورهاي مواصلاتي بنادر جنوب به مرکز کشور است و لحاظ ديگر کوهستاني بودن و وجود روستاهاي زياد در حواشي اين جاده، لذا اين محور يکي از محورهاي پر حادثه خيز شهرستان، استان و کشور بشمار مي رود.

غلامي بیان داشت: نقاط حادثه خيز در محورهاي شهرستان شناسايي شده است که با توجه به مصوباتي که از دولت در اين خصوص گرفته شده بعضي از پرژه ها در حال انجام کار هستند و بعضي ديگر در حال بستن قرارداد با پيمانکاران است.

وي افزود اقداماتي که درخصوص بهسازي اين جاده انجاميد، نصب و راه اندازي دوربين هاي کنترل سرعت و ثبت تخلفات در پنج نقطه از جاده هاي لردگان،  نصب بيش از 2 هزار تابلو علائم راهنمايي و رانندگي در سطح جاده هاي اين شهرستان، بستن قرارداد با پيمانکاران در خصوص رنگ آميزي جاده هاي مواصلاتي لردگان-بروجن و لردگان–ايذه، روشنايي تونل هاي الغدير و تونل هاي سد کارون 4 که در حال انجام است.

رئيس اداره راه و ترابري  شهرستان لردگان در پايان بيان داشت: علي رغم اين همه کار که انجام شد و با توجه به اينکه 80 درصد تونل ها، بيش از 90 کيلومتر جاده مواصلاتي بنادر جنوب به مرکز کشور، کوهستاني بودن جاده ها و کثرت نقاط حادثه خيز در اين محور قرار دارد مي طلب مسئولين استاني و کشوري نگاه ويژه اي به شهرستان لردگان داشته باشند.

يکي از رانندگاني که در محور ارتباطي لردگان- بروجن- شهرکرد رانندگي مي کند با اشاره به وجود استاندارد نبودن جاده و تصادفات مکرر آن افزود: با بهره برداري از چهارخطه  شدن اين محور به ميزان قابل توجهي از تصادفات اين مسير کاسته مي شود.

این راننده ماشين سنگين یادآور شد: با اجراي چهارخطه شدن اين محور ارتباطي تردد خودروهاي سنگين با سهولت بيشتر و بهتري انجام مي شود و اين سهولت باعث ترانزيت سريع تر کالا مي شود.

راننده لردگاني ادامه داد: چندين سال است مسئولين قول چهار خطه شدن جاده لردگان-ايذه را مي دهند ولي ...

انتهاي پيام1026ج /630ل
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۶:۴۸

30 Dec 2019