۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
کد مطلب : ۳۵۴۷۶
امام جمعه شلمزار

ملاک برتري مردم نسبت به هم فقط تقواي الهي است/مسئولان حق ندارند حاميان نظام را دسته بندي کنند

امام جمعه شلمزار در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مرکز شهرستان کيار در خصوص مساله تقوا، سخنان اخير رئيس جمهور و لزوم همصدايي مردم و مسئولان نکاتي را تبيين نمود.
ملاک برتري مردم نسبت به هم فقط تقواي الهي است/مسئولان حق ندارند حاميان نظام را دسته بندي کنند
به گزارش جهانبین به نقل از  کيار بيدار حجت الاسلام سلطانزاده در خطبه اول نماز جمعه شلمزار با مذمت رفتار برخي که مغرورانه و متکبرانه حسب و نسب و مال و فرزند و ايل و تبار خود را مايه فخر فروشي قرار داده اند گفت: فخر به مال و فرزند و فاميل و ....افتخار کاذب است و اگر کسي معيار بزرگي و برتري خود را اين مسائل قرار دهد در اشتباه محض است بلکه طبق فرموده باري تعالي در آيه ۱۳سوره حجرات که مي فرمايد: "يا أيُّهَا النّاسُ إِنَّا خَلَقناکُم مَن ذَکَرٍ وَ أُنثَي وَ جَعَنَاکُم شُعُوباً وقَبَائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَاللّهِ أَتقَاکُم إِنَّ اللهَ عَليم خبيراي مردم! بي ترديد ما همه افراد نوع شما را از يک مرد وزن (آدم وحوا) آفريديم و شما را قبيله اي بزرگ و کوچک قرار داديم تا همديگر بشناسيد مسلماً گرامي ترين شما نزدخدا پرهيزکارترين شماست همانا خداوند بسيار دانا وآگاه است." ملاک برتري و بزرگي ترس از خدا و تقواي الهي است و بس.

خطيب جمعه شلمزار در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته شلمزار با اظهار نااراحتي و نگراني در خصوص انجام واجبات و ترک محرمات در جامعه گفت:انجام همه واجبات بايد است و ترک آن حرام است و متاسفانه برزمين ماندن مساله امر به معروف و نهي از منکر يکي از مهمترين واجباتي است که بايد براي احياء آن عزم جدي داشت اما روند فعلي حاکي از اين مهم نيست.
وي در ادامه به مهمترين مناسبت هاي پيش رو در هفته آتي اشاره نمود و افزود: ۳۰تير سالروز نخست وزيري دکتر محمد مصدق است، دکتر مصدق يکي از چهره هاي خدوم ايران در زمان خود است که توانست به منصب نخست وزيري ايران برسد اما ارتکاب يک اشتباه باعث شد به ورطه سقوط بيفتد.

حجت الاسلام سلطانزاده افزود: دکتر مصدق تا زماني که حمايت مردم و مراجع را داشت موفق بود اما با فراموش کردن حاميان واقعي خود پس از يک سال از مسئوليت خود با کودتا برکنار شد و متاسفانه در حال حاضر برخي از مسئولان در حال طي همان راه اشتباهي هستند که زماني دکتذ مصدق طي نمود.

امام جمعه شلمزار با انتقاد از برخي سخنان اخير که مردم و مسءولان را گروه بندي و دسته بندي مي کنند و از آنها به عنوان گراه ۲۴ميليوني و ۱۵ميليوني ياد مي کنند گفت: مقام معظم رهبري در فرمايشات خود فرمودند مسئولان حق تقسيم و دسته بندي مردم را ندارند، چرا رئيس جمهور در سخنان خود با بيان گروه ۲۴ميليوني و ۱۵ميليوني مردم را دسته بندي مي کند. مسئولان بايد بدانند راي مردم در انتخابات اخير رياست جمهوري در وهله اول راي به نظام بود و بعد از آن انتخاب رئيس جمهور، پس عده اي با سخنان تفرقه انگيزانه خود باعث دو دستگي در کشور نشوند.

حجت الاسلام سلطانزاده در ادامه به ديگر مناسبت هاي پيش رو اشاره نمود و گفت: دوشنبه دوم مرداد سالروز برگزاري دومين انتخابات رياست جمهوري و انتخاب شهيد رجايي به عنوان رئيس جمهور است، مردي که از جنس مردم بود، آمد تا به وضع مردم رسيدگي کند، مشکلات مردم را حل کند اما برخي با عناد و دشمني مانع از اين مساله شدند و متاسفانه با ترور ايشان و انفجار دفتر نخست وزيري اين يار انقلاب را از انقلاب، رهبر و مردم گرفتند.

وي در ادامه به روز سه شنبه آغاز ذي القعده ميلاد با سعادت حضرت معصومه، آغاز دهه کرامت و روز دختر اشاره نمود و پيشاپش اين روز مبارک را به همه تبريک گفت.
انتها پيام/۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۵۸:۵۲

27 Dec 2019