۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۳۷۰۹۶
به بهانه هفته کتاب

فراموشي "يار مهربان" در هياهوي فضاي مجازي/بي ميلي جوانان به کتابخواني

بسياري از جواناني که امروز با فراگير شدن فضاي مجازي در برابر کتاب تنگ حوصله شده و بازي ها و شبکه هاي اجتماعي جذابيت کتابخواني را نزد آنها کاسته است روزي براي امانت گرفتن يار مهربان در کتابخانه به صف مي ايستادند.
فراموشي "يار مهربان" در هياهوي فضاي مجازي/بي ميلي جوانان به کتابخواني
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، امروز فضاي مجازي وقت اکثر جوانان را پر کرده که به جرات مي توان گفت يکي از عوامل بي اقبالي و سردي نسبت به کتاب و کتابخواني خاصه در ميان جوانان شده است.

در کنار محاسن و فرصت هايي که فضاي مجازي به وجود آورده تهديداتي را نيز متوجه افراد کرده که در اين ميان مي توان به موضوع کتاب و کتابخواني اشاره کرد.

بسياري از همين جواناني که امروز با فراگير شدن فضاي مجازي در برابر کتاب تنگ حوصله شده و بازي ها و شبکه هاي اجتماعي جذابيت کتابخواني را نزد آنها کاسته است روزي براي امانت گرفتن اين يار مهربان در کتابخانه به صف مي ايستادند.

گزارش ها و بررسي هاي به عمل آمده نشان مي دهد از زماني که فضاي مجازي و گوشي ها جانشين کتاب‌ها شده‌ مردم روز به روز از کتاب و کتابخواني فاصله گرفته و از مطالعه روي برگردانده اند.

کاشناسان معتقدند فضاهاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي اطلاعاتي را که در اختيار افراد مي‌گذارد منسجم و هدف دار نيست اما در سيستم سنتي کتابخواني فرد انتخاب مي‌کند سپس در کتابخانه‌ها به دنبال کتاب مورد نظر مي‌گردد و در اين مسير اطلاعاتي را به دست مي‌آورد که با تعمق بيشتري همراه است.

مطالب فضاي مجازي مطمئن نيست

رئيس اداره کتابخانه‌هاي عمومي شهرستان بروجن در اين باره به کلار، گفت: کتاب بر خلاف فضاي مجازي که عوارض روحي و جسمي براي افراد به دنبال دارد براي پيشگيري از بيماري هايي مانند آلزامير توصيه مي شود.

ناصر جانشکر ضمن بيان اين که کتاب ماندگاري دارد اما فضاي مجازي از اين حسن برخوردار نيست، گفت: مطالب فضاي مجازي مطمئن نيست اما در بحث کتاب از آن جايي که ناشر، نويسنده و... آن مشخص است اطمينان کافي وجود دارد.

وي با اشاره به اين که وجود کتاب و فضاي مجازي در کنار همديگر مي تواند مفيد باشد، اضافه کرد: مطالعه در فضاي مجازي مخاطب را به سمت کتابخواني سوق مي دهد.

جانشکر افزود: گاهي اوقات مطلبي چند خطي در فضاي مجازي مخاطب را به سمت مطالب جامع تر کتاب سوق مي دهد که همين امر موجب سوق يافتن مردم به کتابخواني مي شود.

جانشکر با بيان اين که از فضاي مجازي براي تبليغ کتاب، آماده سازي و تشويق به کتاب خواني مي توان استفاده کرد، تصريح کرد: در مجموع نبايد فضاي مجازي را بد و کتاب را خوب دانست.

وي ضمن تاکيد بر اين که بايد تلاش شود تا مردم در فضاي مجازي به کتابخواني سوق داده شوند، گفت: اگر خوشبينانه نگاه کنيم کساني که اهل مطالعه هستند چه با کتاب و چه فضاي مجازي کار خود را انجام مي دهند.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۴۹:۰۹

13 Jan 2020