۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۲۵۰۲۶

برگزاری جشنواره صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری

به منظور کاهش تهدید های تنوع زیستی، حفاظت از عرصه های جنگلی و ظرفیت سازی و ارتقای دانش بومی "جشنواره صنایع دستی" ت در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
برگزاری جشنواره صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، در راستای طرح ظرفیت سازی و ارتقای سطح دانش بومی روستاهای جنگل نشین به منظور ترویج و آموزش معیشت جایگزین برای کاهش تهدید های ناشی از خشکسالی بر تنوع زیستی و جنگل ها، "جشنواره صنایع دستی" با حضور بیش از چهارصد نفر از مردم محلی و گردشگران در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

این جشنواره توسط اداره کل حفاظت محیط زیست، با حمایت طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی، به همت سازمان مردم نهاد محلی "شولیز" با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از روستائیان روستاهای دوپلان، دورک و جوزستان و تعدادی از مسئولان محلی و استان برگزار شد.

شد. این برنامه با رویکرد جلب مشارکت جوامع محلی و ذینفعان برای احیای صنایع دستی بومی منطقه به عنوان معیشت جایگزین برای کاهش تهدید های ناشی از خشکسالی بر تنوع زیستی و جنگلهای استان از بهره برداری ناپایدار از منابع آب و جنگل از طریق آموزش و توانمند سازی اقتصادی زنان روستایی با تمرکز بر توانمند سازی گروه های محلی صورت گرفته است. در این برنامه اهدافی مانند انتقال تجربیات جهت مشارکت جوامع محلی و سازمان های دولتی، توان افزایی و آموزش و متشکل نمودن زنان روستایی و ارائه آموزش های محیط زیستی و حساس سازی آنان نسبت به محیط پیرامونشان دنبال شده است.

شولیز(به معنای محل امن شبگذرانی کبک ها) نام سازمان محلی فعال و منسجمی با حدود۳۰ عضو از زنان روستای گل سفید است که از حدود یکسال پیش در« پروژه جلب مشارکت مردمی برای احیا صنایع دستی به عنوان معیشت جایگزین» با حمایت و همکاری طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی، حفاظت محیط زیست استان و سمن محیط زیستی پاما، تشکیل و آغاز به کار نمود. زنان سازمان محلی شولیز با توافق در راستای بهره برداری پایدار از منابع طبیعی بر اساس درآمد حاصل از فروش صنایع دستی بر این باورند که با حمایت دوستداران فرهنگ و محیط زیست میتوانند ازقطع درختان جنگل های بلوط بکاهند. این زنان با کسب آموزش های یکساله به حدی از توانمندی رسیدند که آموزشها و تجارب خود را به سایر جنگل نشینان منطقه مشایخ انتقال دهند و در گام نخست با حمایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان، زنان روستاهای دوپلان، دورک و جوزستان را تحت آموزش قرار دادند.


انتهای پیام / ۱۰۲۸ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۵۱:۳۷

29 Dec 2019