۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۲۷۱۶۹
در پی ادعای هاشمی رفسنجانی/

هیچ‌گونه سهم خواهی برای بیت امام در وصیتنامه امام خمینی (ره) تعریف نشده است

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان چهارمحال و بختیاری گفت: در وصیت ایشان همیشه تاکید شده است هیچ‌گونه سهم‌خواهی برای بیت خود و دوستان انقلابی و مسئولین در نظر گرفته نشود و تنها تقوای الهی و تهذیب نفس و مراقبه و تمکین به قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ملاک باشد.
هیچ‌گونه سهم خواهی برای بیت امام در وصیتنامه امام خمینی (ره)  تعریف نشده است
به گزارش جهانبین نیوز، اکبر هاشمی رفسنجانی در مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد ورود امام به کشور و در آغاز دهه فجر در فرودگاه مهرآباد حضور یافت و در سخرانی که در این مراسم داشت اظهارات عیبی داشت که قسمتی از آن در زیر آمده است.

هاشمی رفسنجانی با بیان این موضوع که در این مراسم خاطرات گذشته به نحوی احیا شد به نقش مردم و امام در پیروزی انقلاب اشاره کرد.

وی افزود: مردم با همدلی و وحدت به میدان آمدند و وارد خیابان‌ها شدند، از مساجد حرکت کردند و شعارهایی دادند؛ مردم با اعتماد و اکثریت قاطع در میدان‌های مبارزه حاضر شدند و در این شرایط که خداوند پیروزی حق را وعده داده است به مردم کمک کرد و این پیروزی محقق شد.

هاشمی رفسنجانی گفت: پس از انقلاب دچار مشکلاتی شدیم که نقاط تفرقه ایجاد شد، کسانی که با هم بودند به تفرقه دچار شدند و اگر به این نقطه خوب و دقیق توجه کنیم دیگر نگران سرنوشت آینده نخواهیم بود و اگر تفرقه‌ها عمیق شود نباید منتظر تداوم انقلاب باشیم.

هاشمی رفسنجانی افزود: در ۱۲ سال اخیر دچار این تفرقه شده‌ایم که بد تفرقه‌ای است، راه‌ها بسیار عوض شد و حتی روحانیونی که نقشی در انقلاب نداشتند در این تفرقه دست داشتند، کار به اختلاف کشیده شد؛ دوران سختی داشتیم، منزوی و تحریم شدیم و ثروت ما در شرایطی که نفت در اوج قیمت خود بود از زمین خارج شد و نمی‌دانیم به کجا رفت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دوباره مقطعی دیگر پیش آمد و زمینه وحدت ملت ایران ایجاد شد و اکثریت راه خود را یافتند و خداوند راه مبارزه را پیش پای ما گذاشت و دوباره دل‌ها به راه واقعی برگشت.

هاشمی رفسنجانی به برخی رد صلاحیت‌شدگان خبرگان رهبری اشاره کرد و مدعی شد: عده‌ای صلاحیت شخصیتی که اشبه جدش امام خمینی است را قبول نمی‌کنند، باید از آنها پرسید پس شماها خودتان صلاحیت خودتان را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما صلاحیت داده است، چه کسی به شما اجازه قضاوت داده است، چه کسی به شما اختیارات، اسلحه، تریبون، تریبون نماز جمعه و صدا و سیما داده است؟ اگر امام نبود، اگر آن نهضت نبود، اگر آن اراده مردمی نبود شماها هم نبودید؛ به بیت امام بد کردید و زمانی که باید در این دوران به بیت امام تبریک می‌گفتید تبریک بدی گفتید خداوند از سر تقصیرتان بگذرد و باید عذرخواهی کنید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: وقتی که مردم نمی‌خواهند کسی هم نمی‌تواند باشد و این یک اصل اجتماعی روشن است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات گفت: لازم بود صلاحیت‌ها قبل از ثبت‌نام و آن هم در قالب نگرش‌های سیاسی بررسی شود نه اینکه اول بدون در نظر گرفتن صلاحیت واقعی اسم‌نویسی کنیم و سپس دنبال احراز صلاحیت باشیم.

محسن عبدی‌پور رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز پیرامون اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی گفت: طبق قانون اساسی شورای نگهبان موظف به احراز صلاحیت کاندیتاتورهای نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است و پس از ثبت‌نام کاندیدها باید احراز صلاحیت شوند فرقی هم بین کاندیدها نیست.

وی با بیان اینکه همه افراد در برابر قانون یکسان هستند، خاطرنشان کرد: امسال شرکت در امتحان کتبی را هم جز شرایط احراز صلاحیت اعلام شد و عدم شرکت در این امتحان نشان از عدم تبعیت از قانون اساسی دارد.

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: کاندیدها خودشان از قبل برای شرکت در آزمون کتبی اطلاع داشته‌اند چراکه این خبر هم از سوی شورای نگهبان منتشر شد و هم از سوی رسانه‌ها و به ادبیات‌های مختلف منتشر شد، حال سوالی که مطرح است عدم شرکت در این آزمون نشان از چیست؟

عبدی‌پور تصریح کرد: فردی که در آزمون کتبی شرکت نکرده است نباید توقع تایید شدن از سوی شورای نگهبان را داشته باشد حال می‌خواهد از بیت امام باشد، عالم باشد، یا هر شخص دیگری...

وی به عدم احراز صلاحیت آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت و محبوب مردمی تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به حساسیت موضوع از ایشان نام می‌برم چراکه ایشان هم تایید نشد آیا ایشان با توجه به محبوبیت و مقبولیت‌شان بین مردم به تبلیغات علیه کشور پرداختند و یا افرادی را در رسانه‌ها برای بزرگ کردن این موضوع به کار گرفتند.

عبدی‌پور تاکید کرد: آقای هاشمی رفسنجانی به جای تندروی‌ها و احساسی عمل کردن  بهتر است به وظیفه خود عمل کنند.

وی به وصیت امام راحل اشاره کرد و گفت: در وصیت ایشان همیشه تاکید شده است که هیچ‌گونه سهم‌خواهی برای بیت خود و دوستان انقلابی و مسئولین در نظر گرفته نشود و تنها تقوای الهی و تهذیب نفس و مراقبه و تمکین به قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ملاک باشد.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۱۵:۳۳

5 Feb 2020