۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۳۰۸۵۹
مدافعان حريم حسيني

همايش بزرگ مدافعان حريم حسيني در فارسان

اداره فرهنگ وارشاد اسلامي شهرستان فارسان بمناسبت فرارسيدن ماه محرم ، اقدام به برگزاري گردهمايي مسئولين واعضاء گروههاي تعزيه شهرستان فارسان با عنوان همايش بزرگ مدافعان حريم حسيني نمود.
همايش بزرگ مدافعان حريم حسيني در فارسان
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي اسلامي رئيس فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان فارسان ضمن خيرمقدم و تسليت ايام محرم به حاضرين فرمودند:تعزيه خواني يك هنر ايراني است كه در سطح جهاني با سبك ايراني شناخته شده مي باشد كه با نمايش آن،مي توان مظلوميت امام حسين (ع)  را در واقعه كربلا براي مردم به تصوير كشاند.

وي هدف از برگزاري اين نمايش آييني را ترويج و توسعه فرهنگ ايثار و شهادت در بين نسل امروزي و زنده نگه‌داشتن آيين و سنت تعزيه در ايامي غير از ماه محرم دانست.

وي افزود: ابزارهاي هنري در جامعه امروز مدام در حال تغيير است و تعزيه‌اي در اين فضا موفق و با طراوت خواهد بود که بتواند با نگهداري اصالت و روح تعزيه، نوگرايي را در آن تعميم بخشد که اصل نمايش تعزيه، تطهير شدن و به آرامش رسيدن مخاطب تعزيه است.

وي بيان داشت: تعزيه بيان تعلقات مذهبي در قالب هنر است که باعث تأثيرگذاري بسيار آن شده است.

اسلامي  با تأکيد بر اينکه اين نمايش آييني نشأت‌گرفته از فرهنگ اصيل ايراني اسلامي است، گفت: اگر تمام اصول نمايش در تعزيه به کار گرفته شود نه ‌فقط در ايام شهادت سرور و سالار شهيدان حضرت امام حسين (ع) بلکه در تمامي ايام سال مي‌توانيم شاهد برگزاري اين نمايش مذهبي باشيم.

وي بابيان اينکه تعزيه به‌خوبي مي‌تواند روحيه انقلابي و ايثار و شهادت را در جامعه ايجاد کند، اظهار کرد: در تعزيه زبان هنر در جهت تعظيم شعائر مذهبي به کار گرفته شد.

 اين برنامه با حضور امام جمعه شهر، مسئولين محلي وشهرستاني  واعضاء و مسئولين گروههاي تعزيه شهرستان ،مبلغان ، مسئولين هيئات مذهبي ،مداحان و شعرا ي آئيني در محل فرهنگسراي فارسان  برگزار شد.

انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۱۶:۰۲

7 Jan 2020