۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
کد مطلب : ۳۶۱۰۵
کارشناس مسائل سياسي در بروجن:

تبرئه نجومي بگيران اعتماد مردم را خدشه دار مي کند/نجومي ها بايد بروند نه کارمندان!

کارشناس مسائل سياسي در بروجن ضمن بيان اين که چشم پوشي و اغماض دولتمردن نسبت به پرداخت حقوق هاي نجومي موجب شد تا اکنون قيافه حق به جانب بگيرند، گفت: اگر شرايطي فراهم شود که فاسدين اقتصادي بتوانند به راحتي قانون را دور بزنند اعتماد مردم متزلزل مي شود.
تبرئه نجومي بگيران اعتماد مردم را خدشه دار مي کند/نجومي ها بايد بروند نه کارمندان!
به گزارش جهانبین نیوز، سيد محمد علي عدناني در گفتگو با کلار ضمن اشاره به تبرئه نجومي بگيران در ديوان محاسبات کشور، اظهار داشت: تبرئه مديران نجومي بگير مسائل حقوقي و قضاوت را زير سوال مي برد و اگر شرايطي فراهم شود که فاسدين اقتصادي به راحتي قانون را دور بزنند اعتماد مردم متزلزل مي شود.

وي ضمن بيان اين که در برخورد با فساد نبايد تسامح و تساهلي صورت گيرد، افزود: مديران نجومي بگير اگر بدانند بسياري از افراد همين جامعه با فقر زندگي مي کنند بي گمان ديگر قيافه حق به جانب نمي گيرند.

تبرئه مديران نجومي بگير اعتماد مردم را خدشه دار مي کند

عدناني تصريح کرد: چشم پوشي و اغماض دولتمردن نسبت به پرداخت حقوق هاي نجومي موجب شد تا اکنون ادعاي حق کنند و مطالبه گر شوند.

وي ضمن بيان اين که بدعت ها و سنت هاي غلط موجب ترويج روحيه اشرافي گري بين مديران مي شود، افزود: در باور عموم و سطح جامعه تبرئه مديران نجومي بگير باعث بدبيني نسبت به ارزش ها، سوء ظن و سلب اعتماد مي شود.

اين کارشناس مسائل سياسي ادامه داد: بروز فسادهاي حقوقي باعث خدشه دار شدن اعتماد مردم مي شود و بايستي با مديران خاطي برخورد جدي شود نه آن که تبرئه شده و به آنها حقي داد.

نجومي ها بايد بروند نه کارمندان!

عدناني با اشاره به اين که اشرافي گري و تجمل موجب بروز پديده هاي همچون حقوق هاي نجومي مي شود، گفت: برخورد جدي با نجومي بگيران حمايت مردم را به دنبال دارد اما اگر تماسحي در اين قضيه شود قبح فساد را در جامعه از بين مي برد.

اين فعال سياسي افزود: اگر با فسادهاي حقوقي برخورد جدي شود و مردم نيز اين برخوردها را ببينند اعتمادشان نسبت به نظام تقويت و دلگرم تر مي شوند و به عدالت انگيزه بيشتري پيدا مي کنند.

عدناني گفت: چرا بايد کارمنداني که از حقوق پايين ناراضي هستند به جاي شنيدن درد دل آنها از سوي مسئولين گفته شود هر که دوست ندارد مي تواند برود اما نجومي بگيران تبرئه و جالب تر از آن مدعي شوند؛ در واقع بهتر است نجومي بگيران بروند تا کارمنداني که از وضعيت معيشت خود گلايه دارند.

عدم برخورد با نجومي بگيران بي‌عدالتي است

وي ضمن تاکيد بر آن که مردم انتظار دارند مسئولين هم زندگي آنها را درک کنند، افزود: عدم برخورد با نجومي بگيران عين بي‌عدالتي است و شايسته نيست که در برخورد با آنها به راحتي عبور کرد.

عدناني ادامه داد: رهبر انقلاب ۹۵ تعبيرات مهمي درباره حقوق‌ها و برداشت‌هاي نامتعارف بيان كردند و فرمودند: اين طور نباشد كه ما سر و صدا كنيم و بعد قضايا را به كلي تمام كنيم و به دست فراموشي بسپاريم، اين حقوق‌ها، برداشت‌هاي غيرمنصفانه و ظالمانه از بيت‌المال است، اين برداشت‌ها نامشروع، گناه و خيانت به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي است، دريافت‌هاي نامشروع بايد برگردانده بشود و اگر كساني بي‌قانوني كرده‌اند، مجازات بشوند. اگر سوءاستفاده از قانون هم شده است، بايد اينها را از اين كار‌ها بركنار بكنند.

وي با اشاره به اين که دريافت و پرداخت حقوق هاي نجومي تخلف و سوءاستفاده از بيت المال است، گفت: مردم انتظار دارند با تمام مديران نجومي بگير برخورد شود و ديگر اجازه تکرار اين وقايع و نگراني مردم داده نشود.

اين فعال سياسي تصريح کرد: براي برخورد و مقابله با فسادهاي حقوقي بايد با تصويب قوانين مناسب برخورد جدي با افرادي که به دنبال چپاول بيت المال هستند صورت بگيرد.

گفتني است محمد حسيني عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس نيز در اين خصوص گفته است: ديوان محاسبات بايد توضيح بدهد چگونه در گزارش اول اعلام کرد که حدود ۴۰۰ مدير، رقم هايي را به عنوان حقوق نامتعارف دريافت کرده اند و براساس نامه نگاري هايي که ديوان محاسبات انجام داده است حدود ۲۳ ميليارد تومان ميزان اضافه پرداختي به اين افراد بوده که از آنها پس گرفته شده است، اما اکنون در گزارشي که ما داريم همه نجومي بگيران تبرئه شده اند.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۰۰:۰۲

2 Jan 2020