۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۳۵۳۹۵
امام جمعه موقت شهر اردل:

هيچ خدمتي بالاتر از خدمت به محرومين نيست

حجت الاسلام حميد بهرامي گفت:مسئولين آنچه در توان دارند در خدمت به هدايت و حمايت محرومين انجام دهند چرا که هيچ خدمتي بالاترازخدمت به محرومين نيست.
هيچ خدمتي بالاتر از خدمت به محرومين نيست
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، حجت الاسلام حميد بهرامي امام جمعه موقت شهر اردل در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقواي الهي با اشاره به آيه ۱۰۳ سوره توبه: (خذ من اموالهم صدقه اتطهيرهم و تزکيهم بها و صلّ عليهم ان صلاتک سکن لهم و الله سميع عليم) گفت: در اين آيه آمده است اي پيامبر از اموال آنها صدقه بگير و در اين صورت آنها را پاکيزه بگردان اموالشان را نمو بده و برآنها دعاي خير نما، همانا دعاي تو آرامش آنهاست و خدا شنوا و داناست.

بهرامي افزود: اين آيه در ماه رمضان سال دوم هجري در مدينه نازل شده؛ پيامبر دستورداد، ندا بدهند که خداوند زکات را همچون نماز واجب ساخت و بعد از يکسال فرمان داد مسلمانان زکاتشان رابپردازند، فلذا پيامبر عمال و کارگزاراني با تشريفات ويژه، جهت تصدي دريافت زکات قرارداد و آنها را به اطراف و نواحي بسيج کردند.

وي با بيان اينکه واژه زکات ۳۲بار در قرآن آمده است و۲۷ آيه آن، همراه زکات نماز ذکر شده است، پرداخت زکات را موجب نزول رحمت الهي دانست و خواستار برنامه ريزي لازم جهت ترويج فرهنگ زکات در جامعه شد.

هيچ خدمتي بالاتر از خدمت به محرومين نيست

امام جمعه موقت شهر اردل در بخش ديگر خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل با اشاره به ۲۶ تيرماه سالروز تشکيل شوراي نگهبان افزود: شوراي نگهبان يکي از نهادهاي مهم، نظارتي نظام جمهوري اسلامي ايران است، تمام قوانين و مصوبات مجلس شوراي اسلامي پيش از ابلاغ بايد به تائيد شوراي نگهبان برسند تا مغاير با شرع مقدس و قانون نباشند.

وي اضافه کرد: شوراي نگهبان مطمئن‌ترين دستگاهي است که انقلاب به‌نظام بخشيده است بنابراين شوراي نگهبان در حرف و کار خويش امين ملت و رهبر است.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به ۲۵ تيرماه هر سال در کشورمان ايران روز بهزيستي و روزتامين اجتماعي ضمن تشکر از اين دو نهاد در خدمت رساني به مردم به خصوص محرومين جامعه گفت: مسئولين آنچه در توان دارند در خدمت به هدايت و حمايت محرومين انجام دهند چرا که هيچ خدمتي بالاتر از خدمت به محرومين نيست.

وي در پايان از حضور با شکوه مردم ولايتمدار شهرستان اردل در راهپيمايي حجاب عفاف و مجريان اين برنامه فرهنگي تشکر کرد.

انتهاي پيام/۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۵۱:۱۱

10 Jan 2020