۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۲۴۳۱۵
ثبت 19 طلاق در هر ساعت؛

وقتی طلاق دیگر قبیح نیست

ثبت 19 طلاق در هر ساعت در سال 93 گویای از بین رفتن قبح طلاق است.
وقتی طلاق دیگر قبیح نیست
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سرویس فرهنگی جام نیوز، میزان طلاق در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ حدود۳/۵ درصد افزایش داشته است.

طبق آموز‌ه های دینی، طلاق مکر‌وه ترین حلال خداوند است که در گذشته بسیار نادر و قبیح بوده است. در حالی که امروزه با افرادی رو به رو هستیم که نه تنها به کرات با این مسئله مواجه هستند، بلکه این مورد را قبیح نیز نمی‌دانند.

امروزه دلایل متفاوت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، روانی و... روند طلاق را در جامعه ما افزایش داده است.

سما‌نه ۲۹ ساله کارشناس ارشد ارتباطات به این دلیل که حقوقش در خانه و خانواده به رسمیت شناخته نشده به تازگی متارکه کرده است. او می گوید همسرش حقوق اجتماعی و اقتصادی او را هرگز نپذیر‌فته و این مورد برای او قابل تحمل نبوده است.

طلاق توافقی مانعی برای خشونت

در کنار تغییر فرهنگ جامعه، آشنایی زنان با حقوقشان و استقلال مالی برخی از آن ها باعث دامن زدن به اختلافات زوجین شده است و آنان بدون اینکه برای برطرف کردن این اختلافات و تفاوت نظرها تلاشی انجام دهند، با توسل به طلاق توافقی متارکه می کنند.

با اینکه بسیاری از مسئولان کشور متعقد‌ند طلاق توافقی قبح طلاق را دز جامعه کنونی از بین برده است و این مسأله را خطری برای جامعه ارزیابی می کنند، اما یک جامعه شناس، طلاق توافقی را مانعی برای خشونت و نزاع در بحث جدایی زوجین عنوان می کنند.

دکتر سعید معید‌فر، معتقد است طلاق در گذشته امری یک طرفه بوده که با نزاع و خشونت صورت می گرفته است، ولی امروزه طلاق توافقی با نظر دو جانبه انجام می شود و نزاع را کاسته و یا از بین برده است.

این جامعه شناس طلاق توافقی را دلیل افزایش جدایی زوجین نمی‌داند و افزایش آمار طلاق را در انتخاب های نادرست جوانان بیان می کند.

حل معضل طلاق در دستان خانواده یا جامعه؟!

آمار روز افزون طلاق حاکی از شکستن قبح طلاق است . شاید بتوان تضادهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، حقوقی، تغییر نقش ها در جامعه و... را از مهمترین عوامل طلاق در جامعه امروز برشمرد. این موارد گا‌ها نقل محافل بوده‌اند و یا تیتر جراید شده‌اند، اما به جر‌أت می توان گفت در جامعه و حتی در خانواده کمتر به حل این معضلات پرداخته شده است. چرا که ما همچنان شاهد آمار روز افزون طلاق هستیم.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۳۳:۰۶

14 Jan 2020