۰
plusresetminus
شهردار سامان با بيان اينکه مديريت و احتياجات شهري بر اساس کارکرد، موقعيت جغرافيايي، شرايط اقتصادي و اجتماعي تعريف مي‌شوند، گفت: در تامين نيازهاي شهري، عوامل متعدد و مختلفي نقش بازي مي‌کنند که مهمترين و شايد بنيادي‌ترين آن مشارکت مردمي مي‌باشد.
مهم ترين عامل در تامين نيازهاي شهري مشارکت مردمي است/ مجموعه تفريحي تاريخي پل زمانخان در طرح گردشگري شهر سامان قرار گیرد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما، شهر سامان نيز همانند برخي شهرهاي ديگر، هم داراي مشکلات خاص خود است که در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي خودنمايي مي‌کند و انگار اين مشکلات ريشه‌اي هستند که موجب تکامل شهرمان شده‌اند. آيا مي‌توان به رفع آن‌ها اميدوار بود؟

بخشي از مشکلات شهري، مربوط به مسائل فني و مهندسي است که قدمتي ديرينه دارد. از محدوده‌هاي شهري نامشخص گرفته، تا بافت‌هاي فرسوده و ترافيکي که نظيري ندارد. به علاوه، چاله‌هاي کوچک و بزرگي که در سطح کوچه‌ها و خيابان‌ها ديده مي‌شود، مشکلات متعددي را براي ساکنان شهر پديد آورده است

مشکلاتي از قبيل ترافيک در خيابان اصلي شهر سامان, کمبود آب شرب در ايام ورود مسافر و گردشگران به شهر سامان ، نبود خط واحد به صورت تمام وقت ، سد معبر ها و نبود امکانات شهري و مناسب نبودن مبلمان و .... از مشکلات شهر سامان است که جز مطالبات مردم شهر سامان از شهردار جديد شهر اسماعيل صفاري است که حدود دو هفته اي است که مسئوليت شهرداري سامان را بر عهده گرفته است.

اسماعيل صفاري امروز در گفت‌گو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه مديريت و احتياجات شهري بر اساس کارکرد، موقعيت جغرافيايي، شرايط اقتصادي و اجتماعي تعريف مي‌شوند، اظهار داشت: در تامين نيازهاي شهري، عوامل متعدد و مختلفي نقش بازي مي‌کنند که مهمترين و شايد بنيادي‌ترين آن مشارکت مردمي مي‌باشد.

صفاري افزود: بدون مشارکت مردمي که جزئي از پديده حياتي و سرنوشت‌ساز مي‌باشد، برنامه‌هاي شهري ممکن نخواهد شد و اين همراهي مردم و شهروندان است که مي‌تواند شرايط را براي تسهيل طرح‌هاي شهري فراهم سازد.

حضور مردم و سرمايه گذاران در اصلاح فرايند مديريت شهري تاثير گذار است

وي بيان داشت: که بتوان در شهر سامان با اصلاح فرآيندها، شاهد حضور تاثيرگذار مردم و سرمايه‌گذاران در موضوع مديريت شهري باشيم.

صفاري به بخش عمراني و ترافيک شهري در شهر سامان اشاره کرد و بيان داشت: در ماده ۵۵ قانون شهرداري‌ها، وظايف شهرداري در محدوده و حريم شهر مشخص شده است که اميد است براساس راکدهاي شهرداري و پيش‌بيني در بودجه سال ۱۳۹۷ در بخش عمراني که در ۴ قسمت تعريف شده است، مطالعات و آماده نمودن زيرساخت‌هاي اوليه را آغاز به کار کنيم.

وي تصريح کرد: با تحقق موارد فوق در بحث زيرساخت‌هاي عمراني و ترافيک شهري، در جهت رفاه حال شهروندان و گردشگران و همچنين مبلمان و فضاي شهري بتوانيم آنها را به سرانجام برسانيم.

شهردار سامان در اين راستا ساماندهي و سازماندهي صنايع نيمه مزاحم، بازگشايي و تعريض معابر و خيابان‌هاي مورد نياز مطابق طرح تفضيلي، ساماندهي ورودي‌هاي شهر و توجه ويژه به مبلمان شهري و همچنين توسعه و نگهداري پارک‌ها و فضاي سبز شهري را از مهمترين اقدامات در دستور کار اين شهرداري عنوان کرد.

صفاري به بخش گردشگري در شهر سامان نيز اشاره کرد و بيان داشت: شهرستان سامان، يکي از شهرستان‌هاي توريستي و گردشگري و نگين استان چهارمحال و بختياري به شمار مي‌رود، که اين شهرستان به طور متوسط ساليانه بيش از ۱ ميليون ۴۰۰ هزار نفر گردشگر و مسافر وارد اين شهرستان مي‌شوند و از مناطق بکر و ديدني اين شهرستان بازديد مي‌کنند.

با توجه به در آمد شهرداري مجموعه تفريحي تاريخي پل زمانخان در طرح مطالعاتي و گردشگري شهر سامان قرار گيرد

وي به محدود و حريم شهر سامان و مجموعه تفريحي پل‌زمانخان اشاره کرد و يادآور شد: شهرداري سامان در اين راستا آمادگي کامل را در جهت پذيرايي از گردشگران و مسافران در تمامي فصول سال دارد که در اين راستا اميد است بر اساس درآمدهاي شهرداري، طرح‌هاي مطالعاتي و گردشگري را از سمت خروجي شهر تا مجموعه تفريحي پل‌زمانخان را آغاز نمائيم و به تصويب کميسيون‌هاي مربوطه برسانيم.


عدم وجود پارکينگ مناسب در پل زمانخان برنامه هاي در دست اقدام شهرداري سامان است


شهردار سامان عدم وجود پارکينگ مناسب در مجموعه تفريحي پل‌زمانخان را يکي از مهمترين برنامه‌هاي در دست اقدام اين نهاد دانست و تصريح کرد: با اخذ واگذاري قطعي زميني به مساحت ۷ هزار و ۷۰۰ متر مربع از امور اراضي اخذ نمائيم تا بتوانيم قسمتي از مشکلات ترافيکي و پارکينگ را در اين مجموعه تفريحي برطرف شود.

صفاري به ساماندهي هتل شهرداري سامان اشاره کرد و عنوان کرد: اين هتل با توجه به فرسوده بودن آن، اميد است بتوان با جذب سرمايه‌گذاران بخش خصوصي، آن را به شکل مطلوب‌تري به بهره‌برداري رساند.

انتهاي پيام/۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۶:۳۶

27 Dec 2019