۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۲۵۸۵۵

نفوذ يعني شکستن شدن لايه‌هاي حفاظتي حق و جايگزين نمودن باطل به جاي حق

کارشناس سياسي شهرستان سامان گفت: نفوذ در يک کلام يعني شکستن شدن لايه‌هاي حفاظتي حق و جايگزين نمودن باطل به جاي حق است.
نفوذ يعني شکستن شدن لايه‌هاي حفاظتي حق و جايگزين نمودن باطل به جاي حق
به گزارش جهانبین نیوز محمد حسين عشقي در گفتگو با خبرنگار سامان ما با اشاره بر اينکه نفوذ به معناي ورود است البته نه هر ورودي، اگر بخواهيم يک نمونه را مثال بزنيم مي‌توان دريچه سد را بيان نمود، وقتي دريچه سد براي ورود آب به رودخانه باز شود اين ورود با هنگامي که آب به اندازه‌اي بالا بيايد و حتي از سد عبور کرده و به زمين‌ها و خانه‌هاي اطراف آن ورود کند تفاوت دارد، اظهار داشت: اين نوع ورود همان نفوذ به بيان ساده است.

عشقي با بيان اينکه وقتي گفته مي‌شود دشمن در يک کشور يا منطقه نفوذ کرده معنايش اينست که علي‌رغم ممنوع بودن، دشمن وارد شده است و اين نفوذ هميشه از خلل‌هاي يک نقطه صورت مي‌پذيرد، اذعان داشت: در خصوص برجام که در ادامه به آن اشاره مي‌شود، فراموش نشود که مسائل حاشيه‌اي از جمله متهم کردن بچه‌هاي ارزشي به افراطي‌گري و تندروي، مکمل جريان نفوذ بوده و اهداف نفوذ را محقق مي‌کند.

وي افزود: نفوذ در يک کلام يعني شکستن شدن لايه‌هاي حفاظتي حق و جايگزين نمودن باطل به جاي حق است.

کارشناس مسائل سياسي شهرستان سامان در راستاي معناي نفوذ در پسابرجام بيان داشت: سناريوهاي شيطان بزرگ براي نفوذ پس از توافق برجام را مي‌توان به دو دسته کلي "داخلي و خارجي" تقسيم نمود.

محمد حسين عشقي با اشاره بر اينکه در سياست داخلي مي‌توان به تغيير در نسل جديد ايران (جان کري مي‌گويد: گذشت ۱۵ سال از برجام، مي‌تواند تغييرات زيادي در ايران خصوصاً جوانان آن ايجاد کند)، حمايت از جريانات غرب‌گرا در داخل (به نظر اوباما کساني در داخل ايران هستند که تلاش براي از بين بردن اسرائيل را کار درستي نمي‌دانند و معتقدند اين کار سازنده نيست. اگر آمريکا بتواند توافق هسته‌اي را عملي کند اين امکان وجود دارد که موضع اين نيروهاي غرب‌گرا را در داخل ايران تقويت کنند)، استفاده از فرصت جامعه جهاني (سياست‌مداران آمريکا معتقدند به ميزان درگير شدن ايران در چرخه جامعه جهاني، روند تغيير در داخل ايران با سرعت بيشتري انجام خواهد شد) اشاره کرد، اذعان داشت: در سياست خارجي نيز دو موضوع، مهم به نظر مي‌رسد که به استفاده از فرصت تجارت و اقتصاد جهاني و همچنين تقويت رابطه با آمريکا و گسترش حوزه‌هاي مذاکره اشاره کرد.

عشقي با بيان اينکه در خصوص تجارت و اقتصاد جهاني فيليپ هاموند مي‌گويد: روشن است که صداهايي در داخل ايران وجود دارد، اما اميدواريم که با بازگشت ايران به تعامل با جامعه بين‌الملل، با تبديل شدن به بازيگري با نقش بيشتر در جامعه جهاني، در اين مسير شايد رفتارش در منطقه را اصلاح کند، تصريح کرد: در خصوص موضوع تقويت رابطه با آمريکا و گسترش حوزه‌هاي مذاکره؛ دولت‌مردان آمريکا پس از توافق برجام معتقدند و اين نکته را تکرار کرده که وقتي با ايران مي‌توان در موضوع هسته‌اي به توافق رسيد چرا در موضوعات ديگر با ايران مذاکره نکنيم؟! از همين رو کامرون نخست وزير انگليس مي‌گويد: ما خواستار تغيير نگرش ايران در موضوعاتي مانند سوريه و يمن و تغيير رفتار ايران هستيم.

وي با اشاره بر اينکه در مقابله با نفوذ دشمن سه امر مهم را بايد مورد توجه قرار داد، عنوان کرد: بايد نفوذکننده، ويژگي‌هاي آن و کيفيت نفوذ را دقيقاً شناخت، راه‌هاي نفوذ و خلل‌ها را نيز بايد کاملاً شناخت و در نهايت کيفيت مقاوم‌سازي در برابر نفوذ را هم شناخت.

عشقي با بيان اينکه چشم بيدار اين ملت رهبر حکيم اين نظام ، دشمن را خوب مي‌شناسد و راه‌هاي نفوذ آنان و به عبارتي خلل‌هاي موجود در کشور و منافذ را بيان کرده و چگونگي مقاوم‌سازي در برابر دشمن را نيز ذکر نموده است، افزود: معظم له به چهار نوع نفوذ (فرهنگي و فکري، سياسي، اقتصادي و امنيتي) اشاره فرموده و تأکيد کردند که نفوذ فرهنگي و فکري از همه خطرناک‌تر و مهم تر است و بعد از آن نفوذ سياسي، سپس اقتصادي و در انتها نفوذ امنيتي از درجه اهميت برخوردارند.

وي افزود: از منويات رهبر مي‌توانيم عوامل جلوگيري دشمن را در اين موارد بيابيم
تقويت ايمان مردم و مسئولين/ يقين به وعده نصرت الهي/ ايستادگي و مقاومت در مسير انقلاب/ شناخت نقاط قوت و ضعف دشمن/ ارائه تحليل درست از وضعيت کشور و مقايسه آن با کشورهاي ديگر/ شناخت و عمل به سخنان امام خميني (ره)

محمد حسين عشقي با اشاره بر اينکه نفوذ موردي، نفوذي است که در دستگاه‌هاي سياسي، حکومتي و حتي ديني سابقه‌اي طولاني دارد، اذعان داشت: عناصر نفوذي با زدن ماسک رفتاري يا گفتاري، در خانه و جمع افراد تأثيرگذار جامعه يا دستگاه و تشکيلات مسئولين ورود مي‌کنند.

عشقي عنوان کرد: مهمترين اهدافي که در نفوذ موردي دنبال مي‌شود، جاسوسي، جمع‌آوري اطلاعات و تصميم‌سازي است.

وي با اشاره بر اينکه در هدف تصميم‌سازي، فرد نفوذي در تلاش است نگاه مسئول يا اشخاص مؤثر کشور را در قبال مسائل مختلف تغيير دهد تا او همان تصميمي را بگيرد که آنها مي‌خواهند، بيان داشت: نفوذ جرياني شامل مجموعه‌اي از افراد با هدفي دروغين و با روش‌هاي متفاوت است که با هم مرتبطند و دشمن عمدتاً با دو وسيله پول و جاذبه‌هاي جنسي در درون ملت و داخل کشور شبکه‌سازي مي‌کند.

این کارشناس مسائل سياسي گفت: در اين نفوذ سعي مي‌شود نگاه افراد مؤثر جامعه به مسائل مختلف به تدريج تغيير کند و شبيه نگاه دشمن گردد تا در نتيجه آرمان‌ها، باورها و سبک زندگي مردم ايران را تغيير دهند.

محمد حسين عشقي افزود: همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب مي‌فرمايند: نفوذ جرياني بسيار خطرناک‌تر از نفوذ موردي است و هدف‌هاي مشخص در اين نوع از نفوذ مسئولان، مديران و نخبگان و افراد مؤثر در تصميمات کلان هستند و نبايد با استناد به سوءاستفاده احتمالي و جناحي برخي اشخاص، اصل قضيه نفوذ کمرنگ جلوه داده شود.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۲۸:۰۸

4 Mar 2020