۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۳۹۷۱۵

وزارت خارجه عجله نکند!

وزارت امور خارجه کشورمان در حالی ادعا می‌کند که «بلا‌فاصله بعد از اخراج ۲ دیپلمات کشورمان سفیر هلند در تهران را احضار و اعتراض ایران را به وی ابلاغ کرده است» که این دیپلمات‌ها یکماه و چند روز قبل از هلند اخراج و -‌بخوانید دیپورت شده‌اند.
وزارت خارجه عجله نکند!
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان با توجه به اقدامات اخیر دولت هلند علیه کشورمان دریادداشتی با عنوان "وزارت خارجه عجله نکند" نوشت:

می‌گویند در آن زمان‌های قدیم و ندیم، شخصی نزد نجاری رفت و برای کودکش که تازه به دنیا آمده بود سفارش ساخت یک گهواره داد. نجار اما در ساخت گهواره امروز و فردا می‌کرد و هر روز و هفته قول روز و هفته دیگر را می‌داد!

تأخیر نجار آنقدر به درازا کشید که کودک بزرگ شد و ازدواج کرد و صاحب فرزند شد. کودکِ آن‌روزها نزد نجار رفت و با یاد‌آوری سفارش پدرش از نجار خواست که حالا دیگر گهواره را برای فرزند او بسازد! و نجار با شرمندگی تیشه را برداشت که برای ساخت گهواره بر تکه چوبی فرود آورد ولی تیشه به پای خودش اصابت کرد و خون جاری شد و با عصبانیت گفت؛ پدران ما یک چیزی می‌دانستند که می‌گفتند؛ بر کار عجله لعنت!

دیروز آقای قاسمی سخنگوی محترم وزارت امور خارجه اعلام کرد؛ «اخراج ۲ دیپلمات کشورمان از هلند، غیر‌سازنده و غیر‌دوستانه است و حق عمل متقابل برای ما محفوظ است»!

آقای قاسمی در ادامه گفت؛ «دستیار وزیر امور خارجه کشورمان بلا‌فاصله با احضار سفیر هلند در تهران، مراتب اعتراض رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران را نسبت به این عمل غیر‌دوستانه ابلاغ کرد»!

به گزرش فارس؛ وزارت امور خارجه در حالی ادعا می‌کند که «بلا‌فاصله بعد از اخراج ۲ دیپلمات کشورمان سفیر هلند در تهران را احضار کرده و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران را به وی ابلاغ کرده است» که ۲ دیپلمات کشورمان یکماه و چند روز قبل از هلند اخراج شده و به ایران بازگشته‌اند -‌بخوانید دیپورت شده‌اند- و معلوم نیست که خبر این اقدام خصمانه و اهانت‌آمیز هلند را با چه توضیح و توجیهی پنهان کرده بودند؟! و چرا بعد از یکماه و چند روز سکوت درباره اخراج این ۲ دیپلمات، ادعا می‌کنند که بلا‌فاصله سفیر هلند در تهران را احضار کرده و...!

وادادگی و مماشات وزارت امور خارجه در مقابل کشور کوچک و کم‌ اهمیتی مانند هلند که اگر دو عدد پونز روی نقشه آن بزنید از نقشه محو می‌شود! در حالی است که دولت هلند طی چند سال گذشته کارنامه سیاه و آلوده به دهها جنایت علیه کشورمان دارد که ایجاد بنیاد «هیفوس» برای سازماندهی تروریست‌ها و ضدانقلابیون فراری، تاسیس دفتری با مدیریت الیزابت چنی، دختر دیک چنی، معاون جرج بوش برای آموزش روزنامه‌نگاران در جریان فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸ و... فقط ‌اندکی از آن بسیارهاست و اما جنایت‌بار‌ترین نمونه آن که اخیرا فاش شد، اینکه دولت هلند به محمد‌رضا کلاهی عامل انفجار

حزب جمهوری اسلامی پناهندگی سیاسی داده بود و برای پیشگیری از شناخته شدن او، نام مستعار «علی معتمدی» را بر وی نهاده و با همین نام مستعار برای این تروریست وحشی اسناد اقامتی صادر کرده بود.

انتخاب نام مستعار برای کلاهی و صدور اسناد اقامتی با همین نام برای او به وضوح حاکی از آن است که دولت هلند از هویت واقعی این جنایتکار با خبر بوده است و دقیقا به همین علت است که امروزه -‌بعد از هلاکت کلاهی و افشای هویت واقعی او- برخی از احزاب سیاسی هلند، دولت این کشور را به اتهام حمایت از تروریست‌ها زیر سؤال برده و در این خصوص توضیح می‌خواهند.

دولت هلند باید به جرم حمایت از تروریست‌هایی که دستشان به خون ۱۷ هزار ایرانی آغشته است در جایگاه متهم قرار گرفته و در مقابل مطالبات ایران اسلامی پاسخگو باشد، نه آنکه در جایگاه طلبکار بنشیند و ۲ دیپلمات کشورمان را اخراج کند و در همان حال وزارت خارجه کشورمان به جای برخورد مقتدرانه و حفظ عزت مردم این مرز و بوم، با این دولت جنایتکار مماشات که هیچ! بلکه به نوعی اظهار ضعف و خودباختگی کند! و در مقابل اقدام خصمانه دولت هلند در اخراج دیپلمات‌های کشورمان، یکماه و چند روز سکوت کند و بعد هم به خلاف‌گویی روی آورده و ادعا کند بلافاصله سفیر هلند را احضار کرده است! و درباره این اقدام غیر‌دوستانه! -‌به جای جنایتکارانه- توضیح خواسته است!

وزارت خارجه باید درباره این اقدام پلشت خود که نادیده گرفتن عزت نظام و حرمت مردم ایران است در پیشگاه ملت پاسخگو باشد، اگر چه دستگاههای نظارتی نیز در این خصوص وظیفه خاص خود را دارند و نبایستی و نمی‌توانند از کنار آن بی‌تفاوت عبور کنند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۶:۳۱

27 Dec 2019