۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۲۹۱۶۷
مدير عامل آب و فاضلاب شهري چهارمحال و بختياري:

60 ميليارد تومان اعتبار به پروژه انتقال آب بن-بروجن تخصيص مي يابد

مدير عامل آب و فاضلاب شهري استان چهارمحال و بختياري گفت: مقرر شده امسال 600 ميليارد ريال اعتبار براي پروژه انتقال آب بن بروجن تخصيص يابد.
60 ميليارد تومان اعتبار به پروژه انتقال آب بن-بروجن تخصيص مي يابد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از کلار، قدرت‌ا... بيگلري‌فرد ظهر در پايان مراسم راهپيمايي روز قدس در بروجن با بيان اين که بارش متوسط کشور در حدود ۲۴۰ ميلي‌متر است، اظهار داشت: بارش متوسط دنيا حدود ۸۵۰ ميلي‌متر است؛ ما کمتر از يک سوم نرم کشوري قرار داريم بنابر اين اقليم کشور ايران خشک است.

وي با بيان اين که طي چند سال گذشته در چهارمحال و بختياري وضعيت بارش رو به کاهش بوده است، افزود: هم‌اکنون سال آبي ۹۵/۹۴ بارشي حدود ۱۶ درصد نسبت به ميانگين درازمدت داشتيم.

بيگلري فرد به پراکندگي بارش در استان اشاره کرد و گفت: در کوهرنگ ۱۲۰۰ ميلي‌متر بارش داريم در صورتي که در شهر بروجن که امروز منطقه خشک استان در نظر مي‌گيريم بارش ۱۵۲ ميلي‌متر داشته است.

وي با بيان اين که بارش سال آبي ۹۴/۹۵ در بروجن ۳۰ درصد بارش نرم يا ميانگين استاني است، گفت: در طول سه سال گذشته بررسي‌هايي که انجام شده نشان‌دهنده روند کاهشي بوده است.

بيگلري در ادامه با اشاره به سه راهکار در دست اقدام براي تامين آب شرب بروجن، افزود: حفر چاه راهکار موقت و کوتاه مدت بود؛ امسال ۵۶ ليتر برثانيه کاهش دبي نسبت به سال گذشته داشتيم.

وي با اشاره به توسعه شهر بروجن و اضافه شدن شهرک اليهه، گفت: با تلاش‌هاي انجام شده وضعيت آب شرب بروجن را به صورت موقت در سال آبي امسال برطرف کرديم.

بيگلري به راهکار ميان مدت تامين آب شرب در بروجن هم اشاره کرد و گفت: مقرر شده امسال ۶۰۰ ميليارد ريال اعتبار براي پروژه انتقال آب بن بروجن تخصيص يابد.

وي گفت: زماني که اين پروژه اجرا شود ۴۴ ميليون متر مکعب آب در سال تامين مي‌شود که ۳۰ ميليون مترمکعب آن براي آب شرب اختصاص مي‌گيرد.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۲۱:۴۲

26 Dec 2019