۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۲۵۱۰۷
زیبایی؛

تهیه ماسک‌های زیبایی از مواد غذایی دورریختنی

لیمو باعث پاکیزگی و درخشندگی و زیبایی دست‌ها می‌شود..
تهیه ماسک‌های زیبایی از مواد غذایی دورریختنی
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از جام نیوز، مواد غذایی زیادی روزانه در سطل زباله جای می‌گیرند. موادی که تاریخ انقضای آن‌ها به پایان رسیده است یا باقی‌مانده خیلی از مواد غذایی که در آشپزی استفاده نشده‌اند. مثلاً زرده تخم مرغ جداشده از سفیده، پوست لیموترش، تکه‌هایی از سبزیجات و… این مواد می‌توانند در ماسک‌های زیبایی یا بطور مستقیم جهت زیبایی پوست و مو استفاده شوند.

● جواهری درخشان!

دستورات غذایی زیادی وجود دارند که در آن‌ها بایستی تنها از سفیده و یا تنها از زرده تخم مرغ استفاده کرد. معمولاً از باقی‌مانده تخم مرغ استفاده نمی‌شود. زرده تخم مرغ را روی موهای مرطوب ریخته و به آرامی پوست سر را ماساژ دهید. سپس با آب سرد یا ولرم موها را شست و شو دهید.

اگر سفیده تخم مرغ باقی مانده است با زدن سفیده آن را به صورت برفک درآورده و به عنوان ماسک صورت استفاده کرده و پس از ۱۵دقیقه پوست را با آب ولرم شست و شو دهید. برای پوست‌های چرب و حساس باید یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق سوپخوری پودر جو دوسر به سفیده اضافه کرد. تخم مرغ باعث درخشندگی موها شده و پوست صورت را نرم کرده و رنگ پوست را بازتر می‌کند.

● نرم کننده

گاهی تاریخ شیر می‌گذرد و دیگر در آشپزی قابل استفاده نیست. اگر شیر فاسد نشده است یعنی بوی آن تغییر نکرده و تنها تاریخ آن گذشته است می‌توان آن را در آب وان خالی کرده و داخل وان رفت. این کار را با پودر شیر خشک نیز می‌توان انجام داد و پس از آن پوست را شست و شو داد.

● نگهبان پوست

آووکادو دارای خاصیت آنتی اکسیدان زیادی است. به همین دلیل پس از پوست کندن میوه باید آن را به سرعت مصرف کرد وگرنه سیاه می‌شود. در صورتی که در ماسک‌های زیبایی پوست و مو نیز استفاده شود می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

می‌توان قسمت آووکادو که خراب و سیاه نشده است را پوست گرفته با چنگال له کرده و به عنوان ماسک مو یا پوست صورت استفاده کرد و پس از ۱۵ دقیقه آب کشید. همچنین هنگامی که ماسک خشک شد می‌توان با انگشت آن را روی صورت ماساژ داد تا لایه مرده پوست نیز از بین برود.

● پاکیزگی پوست دست

لیمو باعث پاکیزگی و درخشندگی و زیبایی دست‌ها است. پس از آن که آب لیمو گرفته شد، پوست آن را به دست‌ها مالیده تا پاک شوند. همچنین دست‌ها را نسبت به لکه‌های پیری مقاوم‌تر می‌کند.

● مرطوب‌کننده قوی

روغن زیتون علاوه بر خواصی که در آشپزی دارد روغن خوبی برای ماساژ دادن است. همچنین در مرطوب کردن و بازسازی لایه پوست بسیار مؤثر است. یک قاشق سوپخوری روغن را روی پا ریخته و پاها را ماساژ دهید. سپس آن‌ها را در حوله‌ای به مدت ۱۶دقیقه پیچیده پس از آن روغن را با کاغذ جذ‌ب‌کننده پاک کنید.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۲۵:۵۷

30 Dec 2019